معیارهایی برای انتخاب صحیح مبلمان

معیارهایی برای انتخاب صحیح مبلمان

قیمت مبلمان و انتظارات شخصی، ازجمله معیارهایی است که باید در هنگام انتخاب محصول مناسب؛ برای خانه یا محل کار؛ مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که این محصولات غالباً زود به زود تعویض نمی‌شوند، باید در هنگام انتخاب؛ مواد و طرحی را که در تولید مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای استفاده طولانی مدت مناسب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

تولید‌ کنندگان موفق در این صنعت، برای کنترل کیفیت و تعیین وزن مناسب، با توجه به نیاز مشتریان مواد چوبی را در محصولات خود وزن می‌کنند. همچنین توجه به اندازه و سایز محصول در هنگام خرید مبلمان، مانع از ایجاد مشکل تنظیم به هنگام قرارگیری در منزل یا محل مورد نظر می‌شود. این نکته بسیار مهم است؛ پس قبل از هرچیز سایز ایده‌آل مبلمان خانه‌ی خود را بررسی کنید، چراکه ممکن است به محض ورود به فروشگاه، با دیدن انواع مختلف مبلمان هیجان‌زده شوید و بدون درنظر گرفتن سایزو اندازه، محصولی را انتخاب کنید که مناسب منزل شما نباشد. یا آنقدر بزرگ و پهن باشد که حجم وسیعی از فضای خانه شما را اشغال کند؛ و یا اینکه نسبت به فضای موجود در نشیمن، آنقدر کوچک و جمع‌وجور باشد که کلی فضای خای ایجاد کند. که در هردوصورت دکوراسیون خانه‌ی شما را مختل می‌کند.

مورد دیگری که در انتخاب مبلمان باید به آن دقت کافی داشته باشید این است که، نوع و جنس پارچه‌ی به‌کاررفته در محصولات باکیفیت، به راحتی تمیز می‌شوند و مزایای بهداشتی را به‌همراه دارد. توجه به این نکات برای همه، مخصوصاً کسانی که در منزل بچه‌ی کوچک یا حیوان خانگی دارند از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

معیارهایی برای انتخاب صحیح مبلمان

 

انتخاب رنگ مبلمان چگونه باید باشد؟

اگر می‌خواهید مبلمانی را انتخاب کنید که بر زیبایی ظاهر منزل یا محل‌کار خود بیفزاید؛ باید به تطابق رنگ توجه کنید.

ساده‌ترین راه برای انتخاب مبلمان مناسب برای مناطقی مانند؛ اتاق نشیمن، سالن و اتاق خواب، برگزیدن رنگ‌های طبیعی مانند؛ خاکستری، آبی، سبز است. چراکه  رنگ‌های طبیعی شانس ترکیب بیشتری را پذیرا هستند.

در مبلمان اداری و صندلی‌های مطالعه رنگ‌های قهوه‌ای و سفید، ازهم متمایز هستند. این رنگ‌ها به‌دلیل اینکه طبیعی بودن و ظرافت را به محیط می‌بخشند، ترجیح داده می‌شوند. اگر به این ۲رنگ علاقه دارید می‌توانید در انتخاب مبلمان محل‌کار یا اتاق کارتان آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

چگونگی درک کیفیت در مبلمان

بعد از چند دقت ساده می‌توانید کیفیت مبلمان مورد نظر خود را به‌راحتی بررسی کنید. برای این کار، ابتدا می‌توانید سوالاتی در مورد مواد به‌کار رفته در ساخت محصول را از فروشنده بپرسید، یا حتی در کاتالوگ‌های موجود در فروشگاه این اطلاعات را به‌دقت مطالعه کنید.

کیفیت مصالح به‌کار رفته در تولید محصول، به نسبت مستقیم با قیمت مبلمان افزایش می‌یابد. پس ازکسب اطلاعات کافی در این‌خصوص ، می‌توانید با چک کردن محصول و توجه به چگونگی اتصال قطعات به یکدیگر، نوع دوخت، جنس پارچه، نوع چوب، چسب به‌کاررفته؛ به کنترل کردن کیفیت ادامه دهید.

ساخت مبلمان به‌دلیل اینکه کار دست است و یک تولید ماشینی نیست، کیفیت آن به‌راحتی قابل درک بوده و با چند تست ساده می‌توانیم محصول باکیفیت را از محصول بی‌کیفیت متمایز کنیم.

هرچه که  کار بهتر باشد؛ قطعات به‌درستی و با مواد مرغوب به یکدیگر متصل شده باشند، دوخت پارچه با ظرافت بیشتری انجام شده باشد، از چوب مستحکم استفاده شده باشد، وزن چوب استاندارد باشد؛ نه خیلی سبک باشد که به محض نشستن جابه‌جا شود، نه خیلی سنگین که  در هنگام جابه‌جایی به مشکل بر بخورد. اگر تمام این نکات در ساخت مبلمان رعایت شده باشد، برای مدت طولانی می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *