مکان مناسب وسایل برقی کوچک

مکان مناسب وسایل برقی کوچک

مکان مناسب وسایل برقی کوچک

سه وسیله بزرگ در آشپزخانه وجود دارد: یخچال، اجاق گاز، و ماشین لباس‌شویی. این سه وسیله همانگونه که همه می‌دانیم در اکثر آشپزخانه‌ها وجود دارند. اما به مرور زمان وسایل کوچک برقی دیگری نیز به آشپزخانه اضافه شدند: تسترها، مخلوط‌کن‌ها، غذاسازها، بخارپزها، قهوه‌سازها وغیره.

اما این وسایل را هنگامی که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنیم کجا قرار می‌دهیم؟ چگونه می‌توان آن‌ها را در دسترس قرار داد بدون این‌که فضای زیادی از پیش‌خوان‌ها را اشغال کنند؟

فضای کابینت ها در آشپزخانه. اگر یک کابینت بزرگ یا انباری در آشپزخانه ندارید از قسمتی از یک کابینت مرتفع استفاده کنید. درهایی به این کابینت اضافه کنید که کاملا از جایشان خارج شوند و این وسایل را در درون یک قفسه کشویی قرار دهید تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

می‌توانید این وسایل را در گوشه‌ای از آشپزخانه و زیر فضای دو کابینت قرار دهید تا هرگاه خواستید آن‌ها در دسترس باشند.

کابینت های مخصوص. شما هم‌چنین می‌توانید یک کابینت را به یک وسیله برقی کوچک اختصاص دهید. یکی از کاربردهای رایج این کابینت‌ها نگهداری از مخلوط‌کن است. اگر این وسایل در قفسه های کشویی قرار بگیرند دسترسی به آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

از هر سانتی متر از فضا استفاده کنید. با وجود انواع مختلف کابینت‌ها ایجاد فضای نوآورانه و خاص در آشپزخانه کار ساده‌ای است.

کمدی کوچک برای وسایل برقی. یک فضای شبیه یک کمد مکان بسیار خوبی برای نگهداری از تمام وسایل برقی کوچک است. سعی کنید قفسه‌های این کمد کشویی باشد تا به سادگی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. وقتی کارتان با تستر، مخلوط‌کن، و یا غذاساز تمام شد آن‌ها را سر جای خود گذاشته و در کمد را ببندید.

قهوه ساز امروز در بسیاری آشپزخانه ها وجود دارد. معمولا این دستگاه کوچک فضای زیادی از سطح پیش‌خان‌های آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد. سعی کنید این دستگاه را در یک کابینت مخصوص و دور از فضای اصلی کار قرار دهید. این کار باعث می‌شود کسی که می‌خواهد یک قهوه برای خود درست کند مزاحمتی برای فرد مشغول به کار در آشپزخانه ایجاد نکند.

اگر کابینتی برای قرار دادن قهوه‌ساز ندارید سعی کنید آن را در گوشه‌ای از آشپزخانه بگذارید.

قفسه ای در انباری آشپزخانه. قرار دادن این وسایل در انباری آشپزخانه ایده بسیار خوبی است به ویژه این‌که انباری منظم و سازماندهی شده باشد. یک جفت در کشویی دسترسی را به انباری آسان کرده و آن را تبدیل به امتدادی از آشپزخانه می‌کند.

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، سعی کنید یک فضای توکار مخصوص قهوه‌ساز در آشپزخانه خود طراحی کنید.

پیش خانی در گوشه آشپزخانه. اگر فضای کافی در آشپزخانه دارید می‌توانید پیش‌خانی را به نگهداری از وسایل برقی کوچک اختصاص دهید. این کار باعث می‌شود نسبت به همیشه از این وسایل استفاده بیش‌تری بکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *