چطوری عمر مفید مبل رو افزایش بدیم؟

می دونستید می تونید عمر مفید مبلتون رو ببرید بالامی دونستید می تونید عمر مفید مبلتون رو ببرید بالا

می دونستید می تونید عمر مفید مبلتون رو ببرید بالا

از مهم ترین مسایلی که در هنگام خرید مبل به ذهن مشتری می رسد این است که چند سال می تواند از این مبل استفاده نمایید. مبلمان از جمله اسباب منزل هست که حداقل انتظار می رود تا بتوان از آن 4 سال استفاده مفید نمود، پس لازم هست که هنگام خرید به جنس چوب بدنه و گیفیت و نوع پارچه مبل حتما دقت کنید. بعد از خریداری مبل و چیدن اون در منزل باید نکات ساده ای رو رعایت کنید که باعث افزایش طول عمر مبلمان منزلتون خواهد شد.

البته نباید فراموش کنیم که نوع مبل و نوع استفاده از اون تاثیر بسزایی در طول عمر مبلمان تون دارد. مثلا مبل راحتی که در اتاق نشیمن و مقابل تلویزیون قرار می گیره ، قطعا بیشتر از مبل کلاسیک یا مبل استیل استفاده خواهد شد که بیشتر برای پذیرایی از مهمان هست، در نتیجه باید زود تر از مبلمان دیگر از کار بیافتد و عمرش پایان بپذیرد.

لم دادن روی مبل راحتی

احتمالا شما هم وقتی از سر کار خسته بر می گردید خونه دوست دارید که روی مبل راحتی لم بدید و به تماشای تلویزیون و یا مطالعه بگذرونید، بهتره که بعد از گذشتن چند ساعت حتما جای خودتون رو روی مبل عوض کنید. نشستن طولانی مدل نشیمن مبلتون رو دچار افتادگی و از شکل افتادگی خواهد کرد.

مراقبت از نور مستقیم

اگر منزل شما نور گیر هست به هیچ عنوان مبل تون رو در مجاورت نور آفتاب قرار ندهید و مراقب باشید تا نور زیادی به مبلتون نتابد. نور خورشید چرم مبل راحتی تون رو ترک ترک خواهد کرد و رنگ پارچه ای که دارید رو تغییر خواهد داد. اگر با مشکل فضا توی منزل مواجه هستید، حتما با یک پارچه زخیم روی مبلمان تان رو بپوشونید.
گرد و غبار و پارچه مبل

اگر در محلی که زندگی می کنید با گرد و غبار زیادی مواجه هستید برای حفظ پارچه مبلمان تون مخصوصا مبل راحتی، گرد و غبار روی مبل تون رو تمیز کنید و با جارو برقی هر هفته پارچه روی مبل رو تمیز کنید. با این کار از کدر شدن تدریجی پارچه مبل تون جلوگیری می کنید و مبل راحتی یا مبل استیل تون جذابیت خودش رو همیشه حفظ خواهد کرد.
دستمال کشیدن مبل چرمی

اگر در منزل مبلی دارید که قسمتی یا تماما از چرم هست حتما به خاطر داشته باشید که حد اقل هر دو هفته یک بار با دستمال نم دار روی قسمت های چرمی رو تمیز کنید. فراموش نکنید که بعد از تمیز کردن مبل از خشک بودن قسمت هایی که تمیز کردید مطمئن شوید.

مبل و شومینه و بخاری

اکر دوست دارید که مبلتون هر چه سریع تر خراب شود آن را نزدیک به شومینه یا بخاری بگذارید. حرارت شومینه چوب مبل رو از هم باز و چرم و پارچه مبل رو خراب خواهد کرد. حدالمقدور با فاصله 1.5 متری مبلتون رو از شومینه یا بخاری بچینید.
شامپو کشیدن مبل

منتظر نمونید تا عید برسد تا دستی به سر و روی مبلتون بکشید. هر فصل زمان خوبی هست تا برای تمیز کردن مبل تون اقدام کنید و با شامپو فرش اون رو تمیز کنید. یک پیمانه شامپو نیم لیتر آب گرم و دستمال تمیز.

کشیدن مبل روی زمین

لب پر شدن مبلتون پای خودتون هست اگر مبل تون رو روی زمین هول داده یا بکشید مخصوصا مبل کلاسیک یا مبل استیل که پایه هایی از چوب دارند، با کشیدن روی زمین لبه های پایه مبل لب پر شده و زیبایی مبلتون از دست خواهد رفت.

استفاده از بخار شو

اگر در منزل بخار شو دارید و می خواید مبل تون رو با بخار شو تمیز کنید فراموش نکنید که وسیله ای که انتخاب کردید ممکنه مقداری بخار وارد لایه های زیرین مبلتون کنه و این نم وارد شده ممکنه مبلتون رو بعد از مدتی بپوسونه. چس هواستون باید به مقدار بخاری که وارد مبل می کنید باشه تا از پوسیدن مبلتون جلو گیری کنید و عمر مبل تون رو با تمیز کردن کم نکنید.
منبع: دیجی چوب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *