اتاق خواب

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان

اگرچه پذیرفتن این واقعیت همیشه آسان نیست ، اما غیر قابل انکار است که کودکان  بزرگ می شوند. با گذشت سالها ، نیازها ،علایق و سرگرمی های آنها تغییر می کند. هنگامی که این تغییرات رخ می دهند ، زمان مناسبی برای تبدیل اتاق خواب کودک شما به اتاق خواب نوجوان است.

اتاق های خواب کودکان باید در حال رشد و تکامل باشند در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اتاق خواب آنها را با دکوراسیونی مناسب ، با مرحله جدیدی از زندگی آن ها تطبیق دهید.

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان - وبسایت مبلمان رابو

در این پست ۴ پیشنهاد مفید را می یابید که می تواند به شما در اصلاح اتاق خواب کودک کمک کند تا متناسب با سن آنها باشد. این ایده ها را در نظر بگیرید تا بتوانید نتیجه ای ایجاد کنید که راحت و در عین حال پویا باشد ، جایی که نوجوان شما در خانه احساس راحتی خواهد کرد و برای رشد آزاد باشد. با دکوبوم همراه باشید…..

۱- در اتاق خواب نوجوان خود یک منطقه مطالعه ایجاد کنید.

یکی از اصلی ترین تغییراتی که برای اتاق خواب ضروری خواهد بود ایجاد یک منطقه مطالعه است . تاکنون فرزند شما مجبور به انجام تکالیف نبود و مطمئناً مجبور نبود برای امتحانات درس بخواند. اما اکنون باید فضای مطالعه خود را داشته باشد تا بتوانند تمرکز کرده و عادتهای خوبی برای مطالعه ایجاد کند .

علاوه بر میز باید یک صندلی راحت و محکم به دکوراسیون اضافه کنید . اطمینان حاصل کنید که مبلمان اتاق نوجوان ارگونومیک هستند تا نوجوان شما دچار درد شدیدی نشود.

در حوزه مطالعه ، همچنین می توانید یک یادداشت یا تقویم اضافه کنید تا به نوجوان خود کمک کنید به سمت عادات خوبی هدایت شود.

در مورد دکوراسیون ، فراموش نکنید که این دیگر اتاق خواب یک کودک نیست ، شما می خواهید آن را به اتاق خواب نوجوان تبدیل کنید. رنگ های شاد را انتخاب کنید و شاید چند شکل هندسی جالب را به آن اضافه کنید تا مانند یک فضای خسته کننده به نظر نرسد.

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان - وبسایت مبلمان رابو

۲-از چیزهای کودکانه خلاص شوید

وقت آن است تا راهی برای مرحله جدیدی از زندگی نوجوان پیدا کنید  آیا نوجوان شما به یک منطقه مطالعه نیاز دارد؟ آیا آنها به فضای آرایش ، پوستر ، عکس  و یا ….احتیاج دارند؟ 

برای شروع ، اسباب بازی های نرم و موارد دیگر کودکانه را حذف کنید. این موارد می تواند باعث شود تا وسایلی متناسب با سن نوجوان شما به مرور فراهم شود.

همچنین ممکن است لازم باشد که از شر سایر موارد گران قیمت دیگر خلاص شوید. به عنوان مثال ، کاغذ دیواری که بیشتر مناسب اتاق خواب یک کودک  است به پرده ها ، فرش ها و سایر وسایل بزرگ مانند تختخواب نیز فکر کنید.

مرحله دیگر زندگی کودک شما شروع می شود و شما باید اتاق را با استفاده از رنگ ها ، الگوهای و سایه های متناسب با اتاق خواب نوجوان تغییر دهید .

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان - وبسایت مبلمان رابو

۳-از مشارکت  فزرندان برای دکوراسیون کمک بگیرید!

در طی کل مراحل نوسازی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان ، فراموش نکنید که نوجوان شما نیز باید مشارکت داشته باشد. بعلاوه ، اتاق متعلق به آنهاست و آنها باید آنجا زندگی کنند ، بنابراین باید چیزی باشد که دوست دارند. در هر تصمیمی که اتخاذ می کنید ، آنها را درگیر روند تغییرات کنید.

البته این بدان معنی نیست که شما باید همه چیز را به نوجوان بسپرید تا هر نوع دکوراسیون و مبلمان موردعلاقه خود را انتخاب کند. فقط مطمئن شوید که هنگام تصمیم گیری در مورد طرح های رنگی ، میز و مبلمان نظر او را در نظر گرفته اید و قطعا آنها از توجه شما قدردانی می کنند.

ممکن است نوجوان شما بخواهدتعدادی از اسباب بازی محبوب قدیمی یا خرس عروسکی را نگه دارد. یا شاید آنها فکر کنند که اسباب بازی های قدیمی آنها خیلی کودکانه است و می خواهند آنها را با برخی از پوسترهای خوانندگان مورد علاقه خود جایگزین نمایند.

بگذارید آنها تصمیم بگیرند و در صورت نیاز آنها را راهنمایی کنید. به آنها کمک کنید یک فضای راحت و متعادل ایجاد کنند.

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان - وبسایت مبلمان رابو

۴- فضای ذخیره سازی بیشتری را در آن بگنجانید.

اگر چیزی در بزرگسالی نوجوان شما قطعا وجود داشته باشد به آن نیاز بیشتری پیدا میکند ، فضای ذخیره سازی است. لباس و کفش آنها فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد و کمد لباس فعلی آنها ممکن است کمی متناسب برای همه اقلام در آینده نزدیک نباشد برای مثال قفسه کتاب آنها هر ساله به فضای بیشتری احتیاج دارد و همینطور کتابهای مدرسه آنها نیز به فضای بیشتری نیاز دارند.

برای رفع این کمبود فضای چه کاری می توانید انجام دهید؟ یک ایده عالی اینست که چند قفسه را بالای میز نوجوان خود ، در کنار تخت خواب اضافه  کنید ، یا هر کجا که نوجوان شما دسترسی آسان به قفسه ها داشته باشد.

نحوه تبدیل اتاق خواب کودک به اتاق خواب نوجوان - وبسایت مبلمان رابو

منبع : دکوبوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *