نکاتی در مورد انتخاب روکش مبلمان

نکاتی در مورد انتخاب روکش مبلمان:

مبلمان در طراحی یک خانه تعیین‌کننده است، اما معمولا این مواد و منسوجات هستند که به فضا شخصیت می‌دهند. پارچه‌های رنگارنگ، قالی‌های بافت‌دار، و جزئیات دیگر عواملی هستند که سبک یک فضا را مشخص می‌کنند. در اتاق‌های نشیمن کلاسیک، بافت، رنگ، و طرح باعث یک‌دست شدن فضا می‌شوند و فضا را از یک‌نواختی خارج می‌کنند.

در این مطلب ایده‌هایی در مورد استفاده از مواد و منسوجات را با شما در میان می‌گذاریم که به طراحی و شخصیت‌بخشی به اتاق نشیمن کلاسیک شما کمک می‌کند.

  1. برای ایجاد جذابیت از کنتراست استفاده کنید. پارچه‌های غنی و زیبا مانند مخمل یک اتاق نشیمن سنتی را گرم، دنج، و صمیمی می‌کنند. کنتراست میان مبل صورتی با فضای تیره اتاق جذابیت خاصی به این فضا داده است. رنگ حس کلی فضا را به خوبی بیان می‌کند. صورتی و قهوه‌ای هر دو جزء رنگ‌های گرم هستند، بنابراین ترکیب آن‌ها بدون آن‌که حس گرمای اتاق را از بین ببرد به فضا عمق داده است.
  2. عنصری خاص به فضا اضافه کنید. اتاق‌های نشیمن کلاسیک گاهی فاقد عناصر شاد و سرگرم‌کننده هستند. برای ایجاد چنین ویژگی سعی کنید به اتاق نشیمن کلاسیک خود یک کوسن خز یا طرح‌دار اضافه کنید.
  3. سبک خود را با منسوجات تلفیق کنید. منسوجات و مواد را می‌توان در یک فضای سنتی ترکیب کرد. استفاده از مبلمان روکش‌دار با پارچه‌هایی با رنگ خنثی انتخاب ماندگاری است، در حالی که می‌توان این عناصر را با پرده‌ها و کوسن‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های خاص ترکیب کرد.

 از مواد مختلف برای خلق سبک دلخواه خود استفاده کنید. حتی در فضایی که دارای معماری سنتی نیست، مبلمان و مواد می‌توانند جلوه‌ای کلاسیک ایجاد کنند.

  1. از وسایل کاربردی استفاده کنید. اگر دارای فزرند کوچک یا حیوان خانگی هستید یا خودتان خیلی فرد منظمی نیستید، استفاده از منسوجات و مواد کمی دشوار و پیچیده است. قالیچه‌ها و پارچه‌های تیره در این مورد ایده بسیار خوبی هستند، اما اگر همچنان می‌خواهید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، بهتر است از منسوجاتی بهره بگیرید که دارای طرح‌های زیاد و بافت هستند. رنگ‌ها و ریزه‌کاری موجود در طرح‌ها باعث پنهان شدن لکه‌ها می‌شود و ظاهر اتاق را منظم و تمیز نشان می‌دهد.

منبع : فارست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *