نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید

آیا شما درباره نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید اطلاعات دقیقی دارید؟ معمولا افراد زمانی که مبلمان منزلشان دچار فرسودگی می شود به دو صورت متفاوت عمل می کنند.

نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

گروه اول: مبلمان را به دست یک تعمیرکار ماهر میسپارند تا تعمیر مبل هایشان بسیار اصولی و با مهارت انجام شود.

گروه دوم: این دسته از افراد نیز ترجیح می دهند خودشان دست به کار شوند و برای جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی خود به تعمیر مبل هایشان بپردازند.

برخی از افرادی که در این گروه هستند با توجه به اطلاعات دقیقی که درباره تعمیرات مبل کسب کرده اند نسبت به تعمیر مبل هایشان اقدام می کنند اما عده ای نیز هستند که بدون کسب اطلاعات لازم تعمیر را شروع می کنند و در 95 درصد موارد نیز به جای تعمیر مبل سبب آسیب رسیدن به قسمت های دیگر مبل می شوند چرا که با اصول تعمیر مبل آشنا نیستند و مهارت لازم را نیز ندارند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تمامی نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر خودتان قصد تعمیر مبل هایتان را دارید بتوانید به بهترین شکل ممکن آن ها را تعمیر کنید بدون اینکه کوچک ترین صدمه و آسیبی به قسمت های مختلف مبل وارد کنید.

بررسی نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید:

  •  مبلمانی که ارزش تعمیر را دارند: پیش از هر چیزی باید بدانید که هر مبل فرسوده ای ارزش تعمیر را ندارد در نتیجه شما در اولین گام باید به خوبی جواب این پرسش را بیابید که آیا این مبل ارزش تعمیر را دارد یا خیر.
  • اما آیا می دانید چه چیزی در این موضوع نقش مهم و تعیین کننده ای دارد و چگونه می توان پی برد که مبل ما ارزش تعمیر را دارد یا خیر؟
  • بهتر است بدانید که کلاف مبل اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد و یا دچار آسیب دیدگی های جدی نشده باشد مبل شما ارزش تعمیر دارد و شما می توانید آن را تعمیر کنید در غیر این صورت هر چقدر هم ماهرانه به تعمیر مبل بپردازید و یا حتی اگر مبلمان خود را به یک تعمیرکار ماهر نیز بسپارید پس از مدتی دوباره مبلمان شما به حالت اولیه خود باز می گردد و تمام هزینه های شما به هدر می رود.
  •  شناسایی قسمت هایی از مبل که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند: از دیگر نکاتی که باید در تعمیرات مبل به آن توجه کنید این است که مبل را به خوبی بررسی کنید و قسمت هایی که به تعمیر و تعویض نیاز دارند را شناسایی و نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. توجه داشته باشید که اگر همزمان چندین بخش مبل نیاز به تعمیر دارد به صورت همزمان آن ها را تعمیر کنید زیرا با این کار می توانید از تخفیف های ویژه ای بهره مند شوید، از طرفی دیگر نیز تمام مشکلات مبل را به یک باره رفع می کنید و پس از مدتی نیاز به تعمیر مجدد مبل نخواهد بود.
  • در صورتی که فقط بخش کوچکی از مبل آسیب دیده است و با تعمیری جزئی مشکل آن رفع می شود فقط به تعمیر آن بخش بپردازید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود.
  •  نوسازی چوب و بدنه مبل: بسیاری از مردم فکر می کنند در صورت آسیب دیدن بدنه (هر چند جزئی) باید آن را پرداخت و رنگ کاری کرد اما باید بدانید که فقط در صورتی چوب و بدنه مبل نیاز به پرداخت و رنگ کاری مجدد دارد که قسمت زیادی از پرداخت بدنه و رنگ چوب آسیب دیده باشد.
  • در صورتی که چوب و بدنه مبل دچار خراشیدگی های بسیار جزئی شده است می توانید از ماژیک های لکه گیری نیز استفاده کنید و به راحتی خراشیدگی های چوب را از بین ببرید.
  • نکته: اگر فقط کلاف و یا بدنه مبل نیازمند تعمیر و رنگ کاری است دیگر نیازی به تعویض رویه مبل نیست و شما می توانید رویه مبل را با دقت از کلاف و بدنه مبل جدا کنید و پس از تقویت کلاف و یا رنگ کاری و پرداخت بدنه دوباره از پارچه مبلی قبلی استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *