پاف چیست و چه کاربردی در دکوراسیون منزل دارد؟

پاف چیست و چه کاربردی در دکوراسیون منزل دارد؟در این مطلب از چندوچون تصمیم‌گیری برای خرید پاف با شما حرف می‌زنیم. از نکاتی که بهتر است قبل از خرید پاف بدانید، برایتان خواهیم گفت و هم ایده‌هایی کاربردی برای استفاده از پاف در دکوراسیون منزل داریم. تازه، پیشنهاد محصول هم خواهیم داشت. خلاصه که دست‌خالی بیرون نمی‌روید!

پاف چیست و چه کاربردی در دکوراسیون منزل دارد؟
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

پاف چیست؟ با اتومان اشتباه نگیرید!

پاف درواقع نشیمنی کم‌ارتفاع و ازلحاظ نرمی و سبکی تقریبا شبیه کوسنی اُوِرسایز و تپلی است. برای پاف و اتومان می‌توان کاربردهای مشابهی برشمرد، تا جایی که برخی فروشنده‌ها به پاف، اتومان هم می‌گویند و برعکس. اما پاف و اتومان ازلحاظ فنی تا حدودی قابل‌تمایزند:

  • پاف‌ها معمولا جمع‌وجورترند و بدون پایه و فضای صندوقچه‌ای طراحی می‌شوند.
  • پاف و اتومان ازلحاظ میزان پف و راحتی هم کم‌وبیش قابل‌تمایزند، چراکه پاف‌ها معمولا پفی‌تر و راحت‌ترند، اما اتومان‌ها به اندازه پاف‌ها بالشتکی نیستند و بیشتر در دیزاین‌های نسبتا رسمی‌تر کاربرد دارند.

باوجود تفاوت‌های ریزی که گفتیم، پاف و اتومان را ازلحاظ کاربردی می‌توان بسیار شبیه به هم توصیف کرد.

پاف چه کاربردهایی دارد؟

پاف‌ها از کاربردهای مختلفی برخوردارند و به‌جرئت می‌توان گفت که در هیچ منزلی بلااستفاده باقی نمی‌مانند. فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند و در عین کاربردی‌بودن از جلوه تزئینی و نمای خوبی هم برخوردارند.

برای مشاهده دقیق‌تر و سفارش مدل مشابه پافی که در تصویر بالاست، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

و اما کاربردهای مختلفی که گفتیم:

  • اغلب از پاف‌ها به‌عنوان مبلمان کمکی برای نشستن استفاده می‌شود.
  • پاف‌ها لزوما برای نشستن نیستند. از پاف حتی می‌توان به‌عنوان زیرپایی مبل استفاده کرد.
  • برخی پاف‌ها به‌عنوان میز عسلی هم قابل‌استفاده‌اند.

چه مدلی بخرم؟

پاف‌های بسیار متنوعی در بازار موجودند، در استایل‌ها و اندازه‌های مختلف. اما اینکه چه مدلی بهتر است، به نوع استفاده هرکسی بستگی دارد. یعنی باید ببینید که پاف را دقیقا برای چه منظوری می‌خواهید. برای نشستن طبیعتا باید دنبال خرید پاف هایی باشید که از نشیمن پفی و راحتی برخوردارند. برای استفاده به‌عنوان میز عسلی ترجیحا سراغ پاف‌های سفت‌تر و دارای سطح مسطح و قابل‌اتکا بروید، مدل‌هایی که از ایستایی کافی و سطحی صاف برای قراردادن وسایل برخوردارند.

اگر هم می‌پرسید که مدل گرد بخرم یا چهارگوش، باز به سلیقه خودتان برمی‌گردد. اما بد نیست بدانید که پاف‌های گرد تضاد جالبی با مبلمان‌های دارای لبه‌های چهارگوش ایجاد می‌کنند.

چه جنسی بخرم؟

برای انتخاب جنس پاف بهتر است بر اساس معیارهایی چون محل استفاده تصمیم بگیرید. پاف را برای کجای منزل در نظر دارید؟ نشیمن، راهرو، اتاق‌خواب یا کجا؟ جنسی که انتخاب می‌کنید، طبیعتا باید به مابقی دکورتان بخورد. اگر به پافی برای تزئین اتاق پذیرایی نیاز دارید، می‌توانید دنبال پاف‌های با روکوبی مخمل یا ابریشم باشید. اما برای پاف‌هایی که مکررا استفاده می‌شوند، جنس‌های دارای قابلیت تمیزشوندگی آسان، مانند چرم فاکس، بهترند. برای ورودی منزل هم حتما پافی که می‌خرید، از جنس‌های قابل‌لکه‌گیری باشد.

پاف چرمی

چرم جنس مناسبی برای دکورهای تجملی است. پاف‌های چرمی را خصوصا برای استفاده به‌عنوان میز عسلی پیشنهاد می‌کنیم، چراکه از اصطلاحا گریپ خوبی برخوردار بوده و سُر نیستند.

پاف مخملی

مخمل جنس باشکوه و نرم و لطیفی است. از پاف‌های مخملی می‌توان برای تکمیل دکور اتاق‌خواب استفاده کرد. پاف در اتاق‌خواب برای مثلا پای تخت یا کنار پرده قابل‌استفاده است. پاف‌های مخملی جلوه بهتری به فضای اطراف پرده می‌بخشند. کافی است قالیچه‌ای هم در همان حوالی بیندازید تا دیزاین‌تان نورعلی‌نور ‌شود! رنگ پافی هم که برای اتاق‌خواب انتخاب می‌کنید، ترجیحا با رنگ روتختی‌تان ست باشد. حتی می‌توانید دنبال پاف‌های با روکوبی گلدوزی‌شده باشید.

چه رنگ و طرحی بخرم؟

رنگ پاف طبیعتا باید با مابقی اجزار دکورتان ست باشد. کافی است دنبال رنگ‌های مکمل بگردید. پاف‌های طرح‌دار را بیشتر برای مواقعی پیشنهاد می‌کنیم که در کنار دیوار یا مبلمانی ساده قرار می‌گیرند، اما اگر دیوارها یا مبلمان‌تان طرح‌دارند، ترجیحا دنبال پاف‌های تک‌رنگ باشید.

چگونه از پاف در دکوراسیون منزل استفاده کنم؟

امیدواریم که ایده‌های زیر برای استفاده از پاف در دکوراسیون منزل برایتان الهام‌بخش واقع شوند:

جلوی مبل

پاف زیرپایی خوبی برای جلوی مبلمان راحتی است، خصوصا مبلی که معمولا برای لمیدن و استراحت‌کردن‌تان‌ استفاده می‌کنید. پاف‌ها شاید برای پاهای خسته معجزه نکنند، اما از راحتی اعتیادآوری برخوردارند!

وقتی هم که زیرپایی‌لازم نیستید، می‌توانید پاف‌تان را به‌عنوان میز کوچکی برای مثلا قراردادن سینی اسنک استفاده کنید. اگر زیر میز جلومبلی‌تان دارای فضای خالی است، حتی می‌توانید از فضای خالی زیر میز برای قردادن پاف درزمان بلااستفادگی بهره ببرید، مانند تصویر بالا.

جلوی تلویزیون

استفاده از پاف در فضای جلوی تلویزیون هم ایده دیگری است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. با قراردادن چند پاف در جلوی تلویزیون به تعداد مبلمانی که برای فیلم‌دیدن با اعضای خانواده و فامیل استفاده می‌کنید، اضافه خواهد شد. شال مبل هم ایده خوبی برای تزئین پاف‌های هال و نشیمن و افزایش القای راحتی است.

پای تخت

پاف‌ها برای پای تخت هم قابل‌استفاده‌اند. برای پای تخت‌های دونفره بزرگ ترجیحا دو پاف در نظر بگیرید. کاربرد پاف در اتاق‌خواب می‌تواند برای نشستن هنگام تعویض لباس یا محل قراردادن روبدوشامبرتان پیش از خواب باشد.

اتاق کودک

وجود پاف در اتاق کودک هم بسیار کاربردی است و زیرپایی راحتی برای زمان استراحت‌تان خواهد بود. جنس‌هایی را بیشتر برای اتاق کودک پیشنهاد می‌کنیم که از بافتی نرم و لطیف برخوردارند. برای مثال می‌توانید از بین مدل‌های بافتنی انتخاب کنید.

سایر نقاط منزل

از پاف‌ها می‌توان در اتاق لباس، ورودی و پاسیو هم برای نشستن استفاده کرد. برای خصوصا ورودی منزل که چیز لازمی است و از یک‌لنگه‌پا ایستادن موقع پوشیدن کفش نجات‌تان می‌دهد.

اگر نکات و ایده‌هایی را که مطرح کردیم، پسندید، لینک این مطلب را با دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *