رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

واضح است که تأثیر رنگ دیوارها در دکوراسیون یک فضا بسیار زیاد است. اگر شما هم از طرفداران پینترست (Pinterest) باشید، اخیراً نمونه های زیادی از دکوراسیون با دیوارهای تیره را در آن دیده اید.

هرچند که رنگ آمیزی دیوار به نظر ساده می آید، اما برای داشتن دکور با رنگ مناسب تنها چند لایه رنگ، غلطک و قلم مو ابزار کافی نیستند و شما را به هدف خاصتان نمی رسانند. نتیجه مطلوب زمانی حاصل می شود که دو چیز را رعایت کرده باشید: پیدا کردن رنگ مناسب برای رنگ  آمیزی و رنگ آمیزی درست اتاق. اکنون باید جواب این سؤال را پیدا کنیم که کدام اتاق برای داشتن دیوار تیره مناسب تر است؟ ا

تاق خواب، حمام و اتاق نشیمن گزینه های موجود در خانه هستند که می توانند دیوار با رنگ متفاوت را به نمایش بگذارند. اما  ما در ادامه قصد داریم تا بر روی اتاق نشیمن به عنوان یک منطقه خاص تمرکز و پوشش تیره رنگ دیوار تلویزیون یا به طور کلی رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون در این فضا را بررسی کنیم.

 از آن جایی که مبلمان روبروی تلویزیون چیده می شوند، بنابراین؛ تلویزیون نقطه کانونی در فضای اتاق نشیمن است. دیوار پشت تلویزیون همان جایی است که مستقیماً در معرض دید استفاده کنندگان از مبل های اتاق نشیمن قرار می گیرد. دیوار تیره رنگ پشت تلویزیون، یک راه حل مناسب برای کم رنگ کردن نقش تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن است. در عین حال، این دکور تیره رنگ در پشت تلویزیون فضا را احساسی تر می کند.

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

بهترین رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون چیست؟

هرچند که پیدا کردن بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون یک امر سلیقه ای است، اما با بررسی چند نکته به انتخاب شایسته تری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد. بر طبق قوانین فیزیک، رنگ سیاه همه نور را به خود جذب می کند ،بنابراین هنگامی که نور به یک سطح سیاه تابیده می شود، طیف نور وسیعی از آن بازتاب داده نمی شود.

سرمه ای تیره، خاکستری تیره و  قهوه ای سوخته نیز رفتاری نسبتاً مشابه  با رنگ سیاه دارند و گزینه های  مناسب بعدی برای انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون هستند 

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون هر چه تیره تر بهتر؟

دیوارهای با رنگ تیره، به ویژه رنگ های خاکستری، بازتاب نور متفاوتی دارند و کم رنگ تر از آنچه که هستند، به نظر می آیند. بنابراین؛ برای رسیدن به رنگ موردنظر بهتر است دیوار پشت تلویزیون را دو یا سه پرده تیره تر از رنگ مورد نظر رنگ آمیزی کنید.

برای اطمینان بیشتر و انتخاب سنجیده تر می توانید نمونه های رنگی مختلف را در محل مورد نظر و در معرض نور طبیعی محیط قرار دهید و بازتاب نور از آنها را در ساعات مختلف روز مشاهده کنید.

نور را به من نشان بده

وضعیت و جهت پنجره ها نیز می تواند بر کیفیت نمایش رنگ دیوارهای تیره تأثیر بگذارند. .به طوری که، پنجره های شمالی رنگ دیوار را سردتر و عمیق تر از پنجره های جنوبی به نمایش خواهند گذاشت. پنجره های شرقی نیز صبح ها رنگ دیوار را گرم تر و روشن تر نشان می دهند و در اواخر روز رنگی متمایل به نیلی را به نمایش می گذارند. این در حالی است که پنجره های غربی رفتاری در نقطه مقابل پنجره های شرقی از خود بروز می دهند.

نه رومی رومی، نه زنگی زنگی!

برای ایجاد تأثیرگذاری بیشتر رنگ در یک اتاق تاریک، به جای استفاده از یک سطح صاف، از سطحی مانند پوسته تخم مرغ (چیزی بین براق و مات)  استفاده کنید. ین سطح در برابر نور رفتار جالبی خواهد داشت و مقداری از نور را منعکس می کند و دیوار را کمی براق جلوه می دهد. مزیت بعدی در استفاده از این دیوارها راحتی تمیز کردن آنها است که طرفداران زیادی دارد.

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

بالاتر از سیاهی رنگی نیست؟

بحث های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد، اما به نظر می رسد که در سال های اخیر برخی کارشناسان در این مورد به توافق رسیده اند که دیوارهای تیره می توانند فضا را بزرگ تر از واقعیت نشان دهند. این گروه از کارشناسان معتقدند رنگ های تیره چشم ها را فریب می دهند و به دیوار عمق می بخشند و آنها را عقب تر از حد واقعی نشان می دهند.

بنابراین اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید، باز هم می توانید رنگ تیره را برای رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید. در یک اتاق کوچک رنگ آمیزی هم رنگ زوائد و حاشیه ها به رنگ دیوار باعث می شود تا دیوارها بلندتر به نظر برسند و حاشیه ها از نظر دور بمانند.

نیست هیچ سایه از خورشید جدا

شاید این طور به نظر برسد که دیوارهای تیره مختص سبک های مدرن طراحی شده اند، اما آنها تقریباً می توانند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود. سایه های تیره دیوارها را باید با همراهی مبلمان مناسب و تزیینات اصولی و استفاده صحیح از رنگ در دیگر قطعات دکوراسیون به تعادل رساند و جلوه ای روشن و درخشان بخشید.

سبک سنتی: اگر سبک سنتی را به سبک های امروزی ترجیح می دهید، مبلمان چوبی با رنگ طبیعی یا مبلمان چوبی با قطعات پلاستیکی نقاشی شده یا فلزی انتخاب کنید. ظاهر سنتی چوب، در فضای مدرن تعادل ایجاد می کند و ظاهر کلی آن را گرم و کلاسیک نگه می دارد .

رنگ های روشن: دیوارهای جوهری رنگ در کنار لوازم جانبی پر رنگ و لعاب تضاد مطلوبی را ایجاد می کند. این تضاد نمی گذارد فضا زیادی جدی یا بی حس و حال شود.

عناصر طبیعی: دکوراسیون با دیوارهای تیره در کنار استفاده از عناصر طبیعی بسیار عالی به نظر خواهد رسید. سعی کنید از بافت ها یا پارچه های مخمل، خز مصنوعی، پشم و یا چرم در تزیینات اتاق استفاده کنید. این عناصر طبیعی به دکوراسیون اتاق معنا می بخشند و همچنین جذابیت های بصری برای بیننده ایجاد خواهند کرد.

تعادل رنگی: تناسب رنگی ایجاد کنید. متناسب با رنگ دیوار می توانید رنگ مبل و حتی فرش اتاق را انتخاب کنید و ظاهری شیک و همگون را پدید آورید.

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

عناصر سفید: استفاده از لوازم تزیینی سفید رنگ مانند آثار هنری یا مجموعه تابلوهای دیواری سفید در پس زمینه دیوار تیره رنگ بسیار متضاد خواهد بود و باعث می شود تا دکوراسیون چشمگیری پدیدار گردد .

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

عناصر فلزی: استفاده از عناصر فلزی مانند برنج، مس، رزگلد یا کروم با پس زمینه دیوار تیره رنگ دکوراسیونی زیبا را به وجود می آورد و در تیرگی پس زمینه درخشندگی خاصی ایجاد می کند.

چرا رنگ های تیره برای دکور دیوار پشت تلویزیون مناسبند؟-سایت رابو

گیاهان: قرار دادن گیاهان سبز در مقابل یک دیوار تیره تصویر زیبایی را پدید می آورد. یک گلدان برگ انجیری، زاموفیلیا و یا فیکوس بهترین انتخابی است که می توانید در کنار دیوار تیره پشت تلویزیون داشته باشید و قابی از طبیعت سبز را به پس زمینه تیره دیوار نزدیک کنید.

تلویزیون دیواری: نصب تلویزیون بر روی دیوار فضای اتاق نشیمن را بیشتر می کند و به این ترتیب دیگر نیازی به میز تلویزیون نخواهد بود .

نکته آخر اینکه در مورد رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون این است که  پنهان کردن کلیدها و پریزهای موجود بر روی دیوار پشت تلویزیون امری ضروری است. استفاده از پوشش مناسب یا قاب های هم رنگ دیوار می تواند از به وجود آمدن نقطه کانونی ناخواسته و نامطلوب این مبادی اتصالات جلوگیری کند و ظاهری یکدست از دیوار را به نمایش بگذارد.

منبع: خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *