چطور میتوانیم منزل خود را زیباتر و جذاب تر کنیم؟

چطور میتوانیم منزل خود را زیباتر و جذاب تر کنیم؟

چطور میتوانیم منزل خود را زیباتر و جذاب تر کنیم؟

بدون شک برای اینکه بتوانیم منزل و محل کار خود را به گونه ای بیاراییم که اول خودمان! و سپس دیگران از ورود به آن احساس خوبی داشته باشند، باید مواردی را درنظر بگیریم. این موارد شامل تغییر چیدمان، تعویض و تغییر وسایل و لوازم منزل، اضافه کردن فضای سبز و گلدان ها، نصب و جابجایی دیوارکوب ها، نصب و تغییر چراغ ها (آباژور، خواب، نورمخفی، دیوارکوب و لوستر)

طرح و نقشه از فضایی که دراختیار داریم تهیه کنیم

اولین نکته برای رسیدن به هدفمان، این است که یک طرح و نقشه از فضایی که دراختیار داریم تهیه کنیم. اما دقیقا باید چه کاری انجام دهیم؟

میتوانیم روی کاغذ، طرح و پلان فضای داخلی را بکشیم. لازم نیست اندازه ها خیلی دقیق باشد اما لازم است که حتما تناسب ها را درنظر بگیریم.

مثلا برای یک دیوار 5 متری اگر 5 سانتیمتر خط بکشیم، برای دیوار 10 متری نباید کمتر از 9 سانتیمتر و بیشتر از 11 سانتیمتر خط کشی کنیم. همچنین زوایای خط کشی باید مطابق با زوایای واقعی باشد ویا حداقل نزدیک به آن باشد. برای دو دیوار که با زاویه 90 درجه به هم متصل شده اند، حتما از خطوط عمود برهم استفاده کنیم. خطوط با زوایای خیلی متفاوت، ممکن است مارا از رسیدن به نتیجه مطابق با طرحی که در ذهن داشته ایم دور کند.

اگر قرار است روی یک دیوار کار کنیم، پلان دیوار را به شکلی بکشیم که انگار داریم از روبرو به آن نگاه میکنیم. واگر میخواهیم دیزاین و چیدمان منزل را تغییر دهیم، باید به گونه ای پلان را بکشیم که انگار از روی سقف داریم به آن نگاه میکنیم.

تهیه لیست از مواردی که در اختیار داریم

پس از اینکه پلان و طرح و نقشه هندسی فضای موجود و طرح دیوارها را ترسیم کردیم، حال نوبت به تهیه لیستی از وسایل و اقلامی که موجود داریم و میتوانیم از آنها استفاده کنیم میرسد. این لیست میتواند شامل همه وسایل موجود باشد که درمنزل میبینیم. پس از تهیه لیست موجودی ها، نیاز به نوشتن لیست وسایلی که نیازداریم تهیه کنیم.

لیستی که تهیه میکنیم باید شامل همه مواردی که در اختیار داریم باشد. آنهایی که لازم نداریم را میتوانیم در لیست نیاوریم و آنهایی که در لیست نوشته ایم ولی دراختیار نداریم را میتوانیم تهیه کنیم ویا اینکه با وسایل دیگری جایگزین کنیم.

شروع چیدمان

برای شروع چیدمان و پس از اینکه طرح ها را روی کاغذ کشیدیم، نوبت به دست به کار شدن و فعالیت عملی میرسد. مبل ها و فرش و بقیه وسایل بزرگ و حجیم را که میخواهیم در ابتدا جابجا میکنیم. فعلا نگران پرکردن مکان های خالی و دیوارها نباشیم. ابتدا فقط روی چیدمان وسایل حجیم کار میکنیم. ممکن است پس از چیدمان، آنطور که روی کاغذ کشیدیم خوب از آب در نیاید ولی اصلا نگران نباشید. باید دل خودمان راضی باشد نه دل کاغذ! پس بدون هیچ نگرانی آنطور که دلمان میخواهد وسایل را جابجا میکنیم.

ممکن است بگوییم خب حالا که به دل خودمان راه اومدیم پس چه نیازی به کشیدن روی کاغذ بود؟! از اول هم همینکارو میکردیم. بله درسته که به دل خودمون راه اومدیم ولی وقتی روی کاغذ میکشیم، در موقع کشیدن متوجه میشویم که مثلا کاناپه کنار آن دیوار جا میشود یا نه ودیگر نیازی به حمل و جابجایی نیست. اما بعضی مواقع لازم میشود که جوری تغییرات بدهیم که بقول معروف خدا راضی و خرما هم راضی باشد.

انتخاب و تهیه وسایل لازم برای دیوارها و جاهای خالی

پس از جابجایی وسایل کف منزل و محل کار، نوبت به دیوارها و گوشه ها میرسد. شاید لازم باشد تعدادی وسیله جدید خریداری کنیم. مثلا پس از چیدمان وسایل در منزل، بنظرمان میرسد که درکنج دیوار فضایی خالی است و دلمان میخواهد آن را با وسیله ای پر کنیم. علاقه به گلدان داریم و یک گل بزرگ در کنج دیوار قرار میدهیم. یا اینکه تعداد گلدونهای ما زیاده که دراین صورت نیاز به داشتن یک استند گلدان خواهیم داشت.

استند های مختلفی وجود دارد که بعضی هاشون کاملا کلاسیکه و شاید مناسب کنج نباشه که دراین صورت مجبور میشیم از استند گلدان سه کنج استفاده کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *