چند نکته برای چیدمان مبلمان :

قبل از اینکه اقدام به کاری کنید بهتر است اول طرحی که مد نظرشماهست آن را روی کاغذ نقاشی کنید. یعنی   ازمحیطی که می خواهید مبلمان خودرا درآن مکان های که بهش فکر کردید منزل  قراردهید، روی یک کاغذ سفید  طراحی  مدل ها ی مختلف  مبل رومنزل خود نقاشی  کنید. بعد ازطراحی های مختلف  که نقاشی کردید با  اعضایی خانواده هم به اشتراک گذاشته که  کدامین یک رو از طرح ها موافقت بیشتری دارد بین اعضای خانواده همون رو پیاده سازی کنید.

چند نکته برای چیدمان مبلمان :

برای چیدمان مبلمان باید مکان هایی که پنجره و رادیاتورهای گرمایشی در آنجا قرار دارند شناسایی شوند. همچنین محل قرار گرفتن نمایشگر بسیار تاثیر گذار در چیدمان شما می باشد.

اگر در منزلتان از گل های طبیعی استفاده می کنید بهتر است به فکر محل نورگیری آن ها باشید، محل قرارگرفتن گل ها در خانه می تواند تاثیر گذار بر دکوراسیون منزل شما باشد.

پیش از هرکاری نقاط کانونی منزل خود را بشناسید. نقطه کانونی دکوراسیون یک خانه بخشی از معماری داخلی خانه (همچون پنجره، شومینه یا دیوار) و یا جزیی از دکوراسیون خانه (همچون تابلو، لوستر، کتابخانه و. .. ) است که به محض ورود افراد به خانه توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند؛ نقطه‌ایکه دکوراسیون به سمت آن چیده می شود، خطوط دکوراسیون به آن همگرا می‌شوند و در یک عبارت کوتاه: نقطه کانونی در دکوراسیون مرکز توجه خانه است.

مساحت محل قرارگیری مبلمان منازل شما در طراحی  یا تغییر شکل دادن چیدمان مبل ها درمنزل به صورتی دیگر بسیارمهم هست  حتی هنگام خرید مبل فضای محل استقرار و انداره مبل در منزل شما هم مهم می باشد هرگزفراموش نکنید.

برای اتاق رسمی همواره تقارن خوب هست  و چیدمان نامتقارن  هم به فضا حس و حال غیر رسمی بودن به نمایش می گذارد.

چند نکته برای چیدمان مبلمان :

 

همیشه سعی کنید بزرگترین تکه مبلمان را اول جاگذاری کنید. این قطعات بزرگ باید همیشه روبروی نقطه کانونی قرار بگیرند.

اگر پذیرایی کوچکی دارید حتما مبلمان را با فاصله نسبت به دیوار قرار بدهید. اما تقارن همانطور که از اسمش پیداست در مورد ایجاد نظمی مشخص در نحوه چیدمان مبلمان است البته تقارن بیشتر مناسب اتاق های رسمی خانه مانند پذیرایی است، ولی در اتاق های دیگر مانند چیدن غیر متقارن بهتر جواب می دهد چرا که فضا را دوستانه نشان می دهد. این نکته رو به یاد داشته باشید  عبور و مرور باید اطراف مبلمان باشد و نه از بین آنها . تنوع در چیدمان را می توانید بوسیله مبلمانی با سایزهای متفاوت ایجاد کنید، آیتم های بلند و بزرگ را با قرار دادن وسیله ای به همان اندازه در طرف دیگر اتاق هماهنگ سازی کنید، از قرار دادن دو قطعه بزرگ در چیدمان کنار هم شدیدا خودداری نمایید.

در نهایت حرف آخر طراحی و رسم چیدمان منزل بروی کاغذ است قبل از اینکه نیاز به حرکت مبل یا وسیله ای باشد. اندازه گیری ابعاد اتاق، مشخص کردن مکان پنجرها، درب ها و حتی پریز و کلیدهای برق نیز در این طراحی باید کشیده شوند. با این کار هم کار کمتری انجام خواهید داد و هم لذت بیشتری خواهید برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *