چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم – بخش اول

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم – بخش اول

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم - بخش اول

در میان مبلمان‌های مختلفی که امروزه تولید می‌شوند «مبلمان سلطنتی» محبوبیت زیادی در منازل ایرانی دارد. در حال حاضر یکی از اجزاء اساسی هر خانه‌ای «مبل» است که شیوه چیدمان آن اهمیت زیادی دارد. آشنایی با اصول و استانداردهای چیدمان مبل باعث می‌شود تا علاوه بر به‌روز نگه داشتن فضای منزلتان، آن را زیباتر نشان دهید. برای آشنایی با استانداردهای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اصول چیدمان مبل راحتی با مبل استیل یا سلطنتی

مبلمان سلطنتی معمولاً ۷ نفره یا ۹ نفره هستند که در هر دو صورت دو کاناپه سه‌نفره و دونفره و دو صندلی دارند؛ فقط مبلمان ۹ نفره در مقایسه با مبلمان ۷ نفره، دو صندلی بیشتر دارد که اصطلاحاً به آن‌ها صندلی مهمان گفته می‌شود. هدف بیشتر افراد از چیدمان مبل سلطنتی «ایجاد حس آرامش و راحتی در میان مهمانان و استفاده‌کنندگان» است. شما باید با توجه به مساحت و فضای منزل خود یکی از دو مدل گفته شده را انتخاب کنید.

هنگامی ‌که می‌خواهید در یک فضای بزرگ مبلمان استیل و راحتی در کنار هم بچینید کارتان راحت‌تر است زیرا فضای بزرگی دارید و می‌توانید برای زیباسازی محیط از وسایل تزیینی مختلف مانند بوفه، آباژور، تابلو، لوستر یا مجسمه‌های تزیینی استفاده کنید اما هنگامی‌که فضای شما کوچک است قدرت مانور کم‌تری دارید. ابتدا بهتر است چیدمان مبل سلطنتی و راحتی را به‌صورت جداگانه بررسی و سپس در خصوص چیدمان آن‌ها در کنار یکدیگر صحبت کنیم.

چیدمان مبلمان سلطنتی

برای چیدن مبل سلطنتی در یک فضای کوچک ابتدا نقطه کانونی فضا را پیدا کنید، کاناپه سه‌نفره را دقیقاً روبه‌روی آن نقطه قرار دهید و کاناپه دونفره را در کنار آن بگذارید؛ سپس صندلی‌های تکی را به ترتیب روی کاناپه دونفره قرار دهید. شما می‌توانید کاناپه سه‌نفره را در بالای خانه بگذارید و کاناپه دونفره را روبه‌روی آن قرار دهید سپس صندلی‌های تک‌نفره را حد فاصله این دو بگذارید. در این چیدمان بهتر است یک فرش در وسط فضا پهن کنید و مبلمان‌ را در اطراف آن بچینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *