ویژگی های یک میز جلو مبلی مناسب

یک میز جلو مبلی مناسب

یک میز جلو مبلی مناسب

در تصویرزیر شما می توانید میزجلومبلی کشیده با ارتفاع کوتاه مشاهده  کنید ، طراحی این میز به شکلی می باشد که معمولا باید آنرا مقابل کاناپه سه نفره قرار داد. میز جلو مبلی در واقع برای قرار دادن کتاب ، روزنامه ، ظرف پذیرایی ، لوازم دکوری و مواردی از این قبیل که حین نشستن روی مبل و استراحت کردن احتیاج می شود ، کاربرد دارد. زمانی که روی کاناپه و مبل نشسته اید و در حال مطالعه یا نوشیدن چای هستید ، نیاز دارید که سطحی را با ارتفاع مناسب بدون نیاز به بلند شدن و جابه جایی نزدیک خود داشته باشید.

درخرید یک میز جلو مبلی مناسب باید بعد از بررسی سبک دکوراسیون منزل و آگاهی نسبت به خرید میزجلومبلی مدرن یا کلاسیک به نکاتی دیگر در خرید این میز توجه کنید. اولین نکته انتخاب فرم مناسب با فضای داخلی منزل شماست که اهمیت زیادی دارد. آیا فضای منزل شما کوچک و باریک است و یا فضای بزرگ و وسیعی در اختیار دارید؟ کودک در خانه دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است بهتر است فرمی که برای میزجلو مبلی تان انتخاب می کنید گرد یا بیضی و هر شکل بدون گوشه ای باشد. اگر از فرم مستطیل استفاده می کنید حداقل ۸۰ سانتی متر بین میز جلو مبلی و میز تلویزیون فاصله بگذارید تا رفت و آمد بدون دردسر باشد.

بعد از انتخاب فرم مناسب نوبت به انتخاب اندازه می رسد. ارتفاع میزجلو مبلی معمولا استاندارد و مشخص می باشد. سطح میز بطور کلی حدود ۵ سانتی متر بالاتر از ارتفاع مبلمان کناری خود می باشد. میزجلومبلی در حالت عادی ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر ارتفاع دارد ولی اگر ارتفاع مبل شما بیشتر می باشد می توانید از میزجلو مبل بزرگتری استفاده کنید.

نکته بعدی در خرید میز هدف استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزلتان می باشد ، آیا میزجلومبل برای شما استفاده تزئینی دارد و یا واقعا قصد استفاده کاربردی از آنرا دارید. هدف استفاده می تواند در انتخاب نوع میز موثر باشد.
میزجلومبلی دارای تنوع در طرح و جنس می باشد و معمول ترین طرح و جنس برای آن چوب است .چوب مورد استفاده در میزجلو مبل از انواع چوب راش، گردو، افرا، بلوط و … می باشد. البته فلز ، شیشه  و استیل نیز از سایر متریال است که در تولید میزجلومبل می توان از آن استفاده کرد. معمولا از این میز در فضای نشیمن یا پذیرایی منازل استفاده می شود و مانند دیگر مبلمان دارای تنوع زیادی است. بهتر است در خانه ای با دکوراسیون مدرن از میز مدرن و در منازل کلاسیک از میزکلاسیک استفاده کنید. قطعا میزکلاسیک بدلیل منبت کاری انجام شده روی چوب که هنر دست است نسبت به میز مدرن دارای قیمت بیشتری می باشد.
علاوه بر دو سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون سبک دیگری نیز وجود دارد به نام سبک روستیک که بیشتر از این سبک در خانه باغها و یا ویلاها استفاده می شود. این سبک در واقع همان سبک ساده و روستایی می باشد و تمامی طرح ها در این سبک از چوب می باشد. میزجلومبل به سبک روستیک ظاهری روستایی و قدیمی دارد. درست است که طرح این سبک مانند مبلمان به سبک کلاسیک از چوب است اما الگوهای ساده تری نسبت به مبل کلاسیک دارد.

منبع: ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *