۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

هر سالی با ترندهایش شناخته می شود. ترندهایی که در حوزه آرایش و مو، سلامت، مد و فشن و البته طراحی داخلی خانه خودشان را نشان می دهند. در سال های گذشته، دیزاین خانه بیشتر به سمت و سویی مدرن و مینمال رفته است و این ترند همچنان تا حدود زیادی ادامه دارد. اما با گذشت هر سال، تعدادی از ترندهای قبلی کمرنگ شده است و آرام آرام از سبک دیزاین خانه های مدرن خارج می شوند. در این مطلب، شش ترند را بررسی می کنیم که طبق پیش بینی طراحان و نویسندگان دکوراسیون داخلی، در سال ۱۴۰۰ رو به فراموشی خواهند رفت. اگر قصد طراحی دوباره فضای داخلی خانه تان را دارید حتما این مطلب را بخوانید.

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

اوضاع دیزاین خانه های مدرن چطور است؟

بیایید صادق باشیم، همراهی با ترندها و مدهای روز، هدف اصلی هیچ کدام از ما در سالی که گذشت نبود. ۲۰۲۰ سال عجیبی بود که بیشتر ما را در بیشتر روزهای سال داخل خانه نگه داشت و باعث شد طوری دکوراسیونمان را از اول بچینیم که فضای بهتری برای کار داشته باشیم. خیلی از ما به گوشه های فراموش شده خانه رفتیم و آن ها را بازطراحی کردیم تا به دفاتر کار کوچک خانگی تبدیل شوند. از آن جایی که تمرکز بیشتر افراد بر داشتن خانه هایی کاربردی، امن و راحت بود، بسیاری از ترندهایی که پیش بینی می شد در سال گذشته دنیای دکوراسیون را تغییر بدهند اصلا دیده نشدند (و شاید تا مدت مدیدی هم دیده نشوند). سبک خانه شما، بیش از هر چیز به سلیقه فردی تان بستگی دارد اما بد نیست بدانید که این شش مورد خاص امسال از ترندها خارج می شوند.

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

کانسپت فضاهای باز

این فضاها حس و حالی راحت می دهند و باعث می شوند هوا و انرژی در خانه جریان داشته باشد. اما باید با آن ها خداحافظی کنیم. در سال ۲۰۲۱ بیشتر جداسازی می بینیم. چه با دیوار و چه با ابزارهای دیگر. ماری کاترین و آماندا کوری، صاحبان شرکت مورای کوری دیزاین (Murray Khouri Interior Design) می گویند «سال گذشته، برای کار، بازی و استراحت در خانه ماندیم و همه فهمیدند که یک خانه به سختی می تواند بدون جداسازی فیزیکی، همه این نقش ها را ایفا کند. اگر محل کارتان همان محل استراحتتان است و آشپزی را هم همان جا انجام می دهید، به سختی می توانید از حال و هوای یکی به دیگری بروید».
با پرده، دیوایدر و حتی فرش های محیطی می توان فضاها را از هم جدا کرد. با این حال اگر اتاق های متعددی دارید، بهتر است فضای کارتان را مشخصا به داخل یکی از آن‌ها انتقال بدهید.

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

فضاهای استاندارد و استریل

در سال های اخیر، طراحی داخلی استاندارد ویژه – هرچند نامحسوسی- پیدا کرده است. کافی است نگاهی به دکوراسیون بیشتر خانه ها بیاندازید. از مبلمان هایی با ارسال سریع، تا فراگیری بی اندازه سبک میانه قرن بیستم در جهان. از آن جایی که بیشتر ما وقت بی سابقه ای را در خانه می گذرانیم، وقتش رسیده است که المان های شخصی خودمان را به فضا اضافه کنیم تا خانه ما، منحصر به فرد باشد و با بقیه خانه ها تفاوت داشته باشد.
رابرت مک کینلی طراح داخلی اعتقاد دارد که سادگی و قطعیت زندگی در سال ۲۰۲۰، یک جورهایی بی هویتی همراه خودش آورده است. البته که به گفته او، این یک شکل بودن و عدم تعلق حاصل یک اتفاق جهانی و بزرگتر است اما امسال باید منتظر المان های محلی و شخصی در دیزاین خانه های مدرن باشیم. المان هایی که تنها می توان یک نسخه از آن ها را پیدا کرد.
راه حل ساده این است که به جای ایجاد یک فضای اینستاگرامی، کاری کنیم که فضا بیشتر از همیشه شبیه به خودمان باشد. لیانا تامپسون توسعه دهنده اکسسوری می گوید «در ۲۰۲۱، ترند هماهنگی بیش از حد جای خودش را به جنس ها و رنگ هایی ترکیبی و متفاوت خواهد داد. آدم ها کم کم چیزهای جدیدی را وارد خانه می کنند. چیزهایی مثل سنگ یا چوب تیره رنگ و فضایشان را جوری که دلشان می خواهد دیزاین خواهند کرد. ما قدر خانه را بیشتر از هر وقت دیگری خواهیم دانست و از کلیشه های همیشگی دیزاین خانه های مدرن رها خواهیم شد».

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

مبلمان آینه دار

در زمان های قدیم، آینه چیزی بود که روی دیوار یا کنار میز قرار داشت. این روزها اما می توان آن را همه جا دید: روی میزهای عسلی، کار شده در صندلی های تکی، باکس های شیرینی خوری و… جوی ویلیامز طراح داخلی، اعتقاد دارد که این آینه کاریِ بی رویه در همه وسایل، امسال حذف خواهد شد. او می گوید «فکر می کنم که مشتری ها فضایی راحت تر و قابل زندگی تر می خواهند، چون در سال گذشته خیلی در خانه مانده اند. آینه ها شکستنی و حساس هستند و با این فضا در تضاد. متریال هایی مثل چوب خیزران و حصیر، امسال جای آینه را خواهند گرفت».

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

فضاهای رسمی

این روزها خانه، جایی بیشتر از محلی برای خواب شبانه است. خانه دیگر باشگاه ورزشی، فضای کار و بیشتر از این هاست. خانه ها در حال افزایش ظرفیت برای ایفای نقش های جدیدشان هستند و اتاق های تک کاربردی – مخصوصا نمونه های رسمی مثل اتاق پذیرایی یا غذاخوری- آرام آرام در دیزاین خانه های مدرن در حال تغییر هستند، حداقل این طور که طراحان پیش بینی کرده اند. آماندا لانتز طراح  داخلی می گوید «دوران مبلمان رسمی بدون استفاده (که سالی یک بار رویش می نشستید) به سر رسیده است، حالا باید از تک تک مبل ها و صندلی های خانه استفاده کنیم». البته که اتاق نشیمن رسمی تنها چیزی نیست که در حال حذف شدن از دیزاین خانه های مدرن است. اتاق را باید تا حد امکان استفاده کرد. بگذارید اتاق ها، نشانگر سبک زندگی شما باشند. آن ها را طوری طراحی کنید که نیازهای خانواده «شما» را برآورده کنند، مخصوصا نیازشان به حس و حال خوب.

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

سیاه و سفید

این یکی احتمالا کمی بحث برانگیز خواهد بود، چون سفید و سیاه سال هاست به عنوان رنگ هایی کم دردسر و همیشگی جای خودشان را در دکوراسیون و به ویژه دیزاین خانه های مدرن باز کرده اند. با این وجود، طراحان پیش بینی می کنند که این دوگانه هیجان انگیز، محبوبیتش را در سال ۲۰۲۱ تا حدودی از دست می دهد، به ویژه در مورد قطعاتی که کاملا سیاه، سفید یا سیاه و سفید هستند. ایزابل لد طراح داخلی می گوید: «پارسال همین روزها، بسیاری از طراحان در حال بازگشت به سیاه وسفید بودند، به طیف های ساده. با این که هر دو این رنگ ها در دکوراسیون هدف مشخصی دارند، افرادی که در خانه هایشان کار می کنند کم کم در حال متوجه شدن تاثیر رنگ ها بر آرامش و شادی اعصای خانواده هستند. تازه، چه کسی دوست دارد یک بک گراند سفید تکراری پشت جلسات زوم ببیند؟». این یعنی می توانید هفت رنگ رنگین کمان را در اتاق هایتان امتحان کنید، رنگ هایی که هر روز لبخند به لبتان می آورند.

۶ ترند دیزاین خانه های مدرن که در سال ۱۴۰۰ باید با آن ها خداحافظی کنید - وبسایت رابو

استفاده بیش از حد از طراحی باز

از مانیتورهای اضافی کامپیوتر تا دسته دسته بطری های الکل و شوینده، در سال گذشته احتمالا وسایل زیادی را جمع کرده اید. استایل شلف باز (Open shelving) را سال گذشته خیلی ها استفاده کردند و وسایلشان را در قفسه های بدون پوشش قرار دادند. همین موضوع باعث شد که مقدار زیادی بی نظمی در خانه ها به وجود بیاید. کارینا لامارنر، استایلیست خلاق در وب سایت مدسی (Modsy) می گوید: «سال ۲۰۲۰ خیلی از ما را متوجه میزان بی نظمی مان کرد. مقدار زیادی از وسایل اضافی در خانه ها جمع شدند و حالا به تمیزکاری و نظم نیاز داریم. نتیجه این است که شلف های باز کم کم با فضاهای بسته جایگزین می شوند، یا با وسایل عادی که کشوهایی برای جاگذاری وسایل دارند، مثل میزهای عسلی».

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *