۷ اشتباه رایج در دکوراسیون

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

بزرگ ترین دلیلی که باعث می شود بسیاری از مردم خودشان را درگیر تغییر دکوراسیون نکنند، ترس از اشتباه های پر هزینه است. ما برایتان لیستی از اشتباه های دکوراسیون که کل پروژه را تحت تأثیر قرار می‌ دهد، آماده کرده ایم که با آگاهی از آن ها می توانید تغییر دکوراسیون را با اعتماد به نفس آغاز کنید. برای راهنمایی و ایده گرفتن این موارد را در نظر بگیرید و بعد کار طراحی دکوراسیون خانه به سلیقه خودتان را شروع کنید. چه تازه به خانه جدید نقل مکان کرده باشید و چه بخواهید در خانه فعلی تنوع ایجاد کنید، این راهنما به شما کمک می کند خانه ای زیبا و دلخواه داشته باشید:

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۲.خرید اسباب و اثاثیه بدون در نظر گرفتن اندازه آنها

وقتی در سالن بزرگ نمایشگاه و یا فروشگاه مبلمان هستید، قضاوت اندازه مبلمان  بسیار سخت است و یم تواند به یکی از اشتباه های دکوراسیون تبدیل شود. به همین دلیل بعضی وقت ها خریداران بعد از دیدن میز جلومبلی یا مبلمان چند تکه زیبایی که در فروشگاه دیده بودند و خریدن آن، در پذیرایی خودشان شوکه می شوند و می بینند مبلمان تازه کل اتاق را گرفته است.
راه حل: اگر اندازه مبلمانی را که قرار است بخرید، می دانید، حتما از اعداد و ابزارها کمک بگیرید! چون ممکن است چشمتان، شما را گول بزند. فضایی را که قرار است مبلمان جدید بگذارید، اندازه بگیرید یا حتی با نوار چسب علامت گذاری کنید، تا اندازه قابل قبول دستتان بیاید.
اندازه ها را با خودتان به فروشگاه ببرید و با توجه به آنها خرید کنید. اگر از وسیله ای خوشتان آمد که بزرگتر از اعداد اندازه گیری شده بود، درباره سایز های دیگر آن سوال کنید و یا آن مبلمان را اندازه بگیرید و با اندازه های فضای خانه مقایسه کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۳.محدود کردن خرید به یک مغازه

این روزها محدود کردن خرید به یک مغازه بیشتر رایج است، اما خرید تمام مبلمان خانه تان یا حتی اسباب یک اتاق از یک مغازه نسبت به دیدن چند مغازه، باعث می شود مبلمان از نظر بصری جذابیت کمتری داشته باشند و به یکی از اشتباه های دکوراسیون تبدیل شود.
راه حل: فروشگاه هایی که طیف های مختلفی طراحی دارند یا فروشگاه های آنلاینی که برند ها و تولید کننده های مختلف را پوشش می دهند، امتحان کنید. به این ترتیب، حتی اگر به سبک یا دوره خاصی هم علاقه داشته باشید طراحی تمام خانه تان یکسان و خسته کننده نمی شود. راه حل دیگر کار کردن با طراح داخلی است. طراح های داخلی به دلیل شغلشان طیف گسترده ای از محصولات و گزینه ها را در دسترس دارند.

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۴.یکجا خریدن کل مبلمان

به نظر می رسد خرید یک باره وسایل و رد کردن طرح طراحان دیگر ممکن است به هماهنگی مبلمان کمک کند و سرویس اتاق خواب با کاناپه یا دیگر مبلمان هماهنگ شود. اگرچه ممکن است فکر کنید این راه میانبر داشتن سبکی هماهنگ بدون فکر و گشتن زیاد است، اما نتیجه جذابیت کمتری نسبت به مبلمان ترکیبی دارد.
راه حل: یکی از مبل های اصلی را در نظر بگیرید و بعد کارهای تولیدکننده های دیگر را ببینید و  محصولاتشان را با این مبل اصلی هماهنگ کنید. لازم هم نیست که کاملا هماهنگ شوند. با این روش نتیجه نهایی به سلیقه شما نزدیک تر است و فقط کاتالوگ را کپی نکرده اید.
جزئیاتی که می توانید از بین مبلمان مختلف انتخاب کنید شامل رنگ (رنگ کلی پارچه های مبل یا رنگ بخش های فلزی)، چین دار یا صاف بودن، انواع مختلف پایه ها، صاف یا خمیده بودن خطوط و در آخر سبک و دوره طراحی است. استفاده چند مورد از این نکات گفته شده، کمک می کند مبلمان هماهنگ شوند و می توانید مطمئن شوید مبلمان تان به هم می آیند.

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۵.ریسک نکردن

اگرچه هیچکس نمی خواهد آخر هفته را صرف درست کردن اشتباهات هفته گذشته کند، اما ریسک نکردن و دوری از تصمیم های هیجان انگیز باعث می شود فضا خسته کننده به نظر برسد. دیواری تاکیدی یا استفاده از رنگ های برجسته برای برخی فضاها می تواند حال و هوای اتاق را به کلی عوض کند.
راه حل: هر از گاهی ریسک کنید. اگر دیواری دراماتیک دارید مطمئن شوید می توانید اطرافش را با مبلمان خنثی یا دیواری سفید محاصره کنید و دیوار دراماتیک بهتر جلوه کند. همچنین بهتر است این کار را طوری بکنید که اگر روزی از آن خسته شدید، بتوانید تغییرش دهید.

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۶.برجسته کردن همه چیز

نقطه مقابل اشتباه قبلی این است که انتظار داشته باشید هر وسیله ای که می خرید جلوه خیره کننده ای داشته باشد. حتی در فضاهای بزرگ هم باید بعضی از وسایل و عناصر ساده باشند تا از دور هم نگاه ها به نقطه کانونی و اصلی فضا باشد. به این کار مثل آشپزی کردن نگاه کنید: ممکن است دستور غذایی عالی، ادویه های اشتها آور و متنوعی داشته باشد، اما همیشه نمک ساده و فروتن برای طعم دادن به غذا لازم است.
راه حل: اگر تابلوی هنری چشمگیر، پرده های زیبا و پارچه هایی با رنگ های شاد دارید، بقیه وسایل مثل فرش ها و مبل ها را ساده انتخاب کنید.
موقع انتخاب وسیله ای جدید حتما به فضای کلی و تأثیر آن در فضا دقت کنید و فقط ارزش خود وسیله را درنظر نگیرید. ممکن است کوسنی تک رنگ یا پتوی خاکستری روشنی موقع خرید نظرتان را جلب نکند اما احتمالا تنها چیزی است که فضای تان احتیاج دارد.

۷ اشتباه رایج در دکوراسیون و راه های دوری از آن ها- وبسایت رابو

۷.رها نکردن گذشته

خلاص شدن از شر بی نظمی روز های گذشته سخت است، اما از آن سخت تر، خلاصی از طراحی های بد گذشته است. اما این واقعیت که در گذشته خانه تان خوب طراحی نشده، نباید باعث کنار گذاشتن ایده ای خوب برای همیشه شود. مثلا ممکن است وسایل براق و طلایی که در دهه های گذشته استفاده می شده برایتان جذابیتی نداشته باشد، اما در ذهن داشته باشید که وسایل برنجی مات که امروز مرسوم هستند، ممکن است مناسب باشند.
راه حل: این واقعیت که با کاغذ دیواری های خراب و ناخوشایند و طیف های رنگی نامناسب زندگی کرده اید دلیل مناسبی برای کنار گذاشتن ابزار های طراحی برای همیشه نیست. با تکنولوژی امروز، انتخاب های شما بهتر و بهتر می شود و منابع زیادی برای تصمیمات بهتر و جلوگیری از اشتباهات در آینده دارید.
بنابراین، به کارتان ادامه دهید و به میل طراحی شانس دوباره ای بدهید: به هرحال شما یک بار زندگی می کنید اما طراحی مبلمان قدیمی دوباره مد می شود. اگر تغییرات را بپذیرید، سبکی پیدا می کنید که تا آخر عمرتان از آن لذت خواهید برد.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *