فضای بالای مبل خود را دکور کنید..

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

معمولا یکی از فضاهایی که جهت دکور کردن در منزل به آن توجه نمی‌شود، فضای بالای مبل است. عمدتا تهیه لوازم اصلی و اساسی مانند مبل، میز، صندلی‌ها، تلویزیون و… در اولویت قرار می‌گیرند و جهت طراحی و دکور به فضاهایی که بیشتر به چشم می‌آیند بیشتر پرداخته می‌شود و فضاهایی نظیر دیواری خالی بالای مبل کمتر مورد توجه قرارمی‌گیرد. درحالی‌که اگر به شیوه‌ای زیبا و اصولی دکور شود، در زیبایی فضای شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
در این مقاله ما ۸ روشی که به کمک آنها می‌تواند فضای بالای مبلمان خود را تزئین کنید آورده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به فضای منزل خود از یکی از این روش‌ها استفاده نمایید.

 استفاده از یک اثر هنری بزرگ

حتما نیازی نیست که برای پر کردن دیوار پشت مبلمان خود از کاغذ دیواری استفاده کنید. بلکه می‌توانید از یک تابلوی نقاشی بزرگ و پر از رنگ و نقش استفاده کنید تا تماما فضای پشت مبلمان شما را پر کند. حتی می‌توانید به روشی خلاقانه، تصویر مورد نظر خود را با کیفیت بالا و در ابعاد بزرگ پرینت بگیرید و به عنوان تابلو استفاده کنید. تا کل فضای دیوار پشت مبل شما را دربر بگیرد و بعد بسیار جذاب و زیبایی به فضای شما ببخشد. استفاده از این روش قطعا تغییر چشمگیری را در فضای شما به وجود خواهد آورد.

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

استفاده از لوازم و الگوهای سبک وینتج

از دیگر روش‌های پر کردن فضای پشت مبلمان، استفاده از هنر وینتج است. استفاده از لوازمی به سبک کهنه‌کاری وینتج به فضای شما زیبایی خاصی می‌بخشد. برای مثال می‌توانید از یک پاراوان کهنه و قدیمی استفاده کنید و یا آن را با رنگ به شکل کهنه‌کاری سبک وینتج درآورید.
پتینه‌کاری و کهنه کاری از جمله هنرهای جذاب و زیبایی به شمار می‌رود که می‌توانید بر روی لوازم دکوری چوبی اجرا کنید و یک ظاهر کهنه و قدیمی به وسیله خود بدهید. بدین ترتیب هنر دست خود را در پشت مبل قرار داده و از زیبایی شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

استفاده از آینه بزرگ

استفاده از آینه‌های بزرگ برای فضای پشت مبلمان یک انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه است. چرا که علاوه بر آنکه زیبایی خاصی به فضای شما می‌بخشد، وجود آینه بزرگ در فضا باعث می‌شود که آن فضا بزرگتر به نظر برسد. بنابراین استفاده از این روش برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است. می‌توانید هم از آینه‌های یک تکه و ساده استفاده نمایید و هم از آینه‌های مشبک و طرح‌دار استفاده نمایید. اما آینه‌های یک تکه به دلیل آنکه فضای بیشتری را منعکس می‌کنند، برای فضاهای کوچکتر مناسب‌تر هستند.
همچنین توجه داشته باشید که فضای روبه‌روی آینه شما فضای شلوغی نباشد و فضای نسبتا خلوت را منعکس کند تا بعد بیشتری به فضا ببخشد.

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

استفاده از طبقات و قفسه‌های معلق

طبقات معلق برای دیوار هم کاربری هستند و هم دیوار شما را بسیار زیباتر جلوه می‌دهند. می‌توانید از این طبقات به عنوان یک فضای کوچک و جمع و جور برای قرارگیری لوازمتان استفاده کنید و همچنین لوازم دکوری زیبا و با ارزشتان را بر روی این طبقات به نمایش بگذارید. البته توجه داشته باشید که نیاز نیست تا تمامی فضای قفسه‌ها را پر کنید. چرا که بسیار شلوغ و نامنظم به نظر می‌رسد. بهتر است که تعادل بصری را برقرار نمایید و حتی می‌توانید برخی قسمت‌های طبقات را خالی نگه دارید.

استفاده از هنرهای دستی

از هنرهای دستی استفاده کنید. قالیچه، تابلوهای بافت، هنر تپستری و هنرهای دستی پشمی و نخی در مدل‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید و برای فضای بالای مبلمان خود استفاده نمایید. علاوه بر زیبایی، استفاده از هنرهای دستی از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.
می‌توانید از هنرهای ساده دستی خود استفاده کنید و یا به صورت آماده هریک از انواع متنوع این آثار هنری را تهیه نمایید و در فضای خود مورد استفاده قرار دهید.

گالری هنری دیواری

از تابلوهای هنری زیبا در ابعاد و اندازه‌های مختلف استفاده کنید و فضای بالای مبل خود را به یک گالری هنری تبدیل کنید. اما بسیار توجه داشته باشید که در استفاده از تابلوها زیاده‌روی نکنید و حتما تناسب مناسبی میان تابلوها از نظر رنگ و طرح وجود داشته باشد تا فضای بالای مبل شما به یک گالری هنری بسیار زیبا تبدیل شود و حس و حال فضای شما را تغییر دهد.

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

استفاده از نورپردازی

اگر به دنبال یک وسیله کاربردی‌تر برای پر کردن فضای بالای مبلمان خود می‌گردید، می‌توانید از لامپ‌ها و آباژورهای مختلف استفاده کنید. چراغ‌های دیواری زیبا و آباژورهایی که قسمت زیادی از فضای بالای مبل شما را دربر می‌گیرد، می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای فضای شما به شمار بروند. می‌توانید از چراغ‌ها و آباژورهایی با طرح خاص استفاده کنید که علاوه بر روشن‌تر کردن فضای شما، جلوه و زیبایی خاصی به آن ببخشد.

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

 استفاده از لوازم جالب و خاص

لوازمی مانند مجسمه‌های فلزی قدیمی، تابلوهای سیاه‌سفید قدیمی که آنها را قاب گرفته‌اید، لوازم دکوری که به صورت کلکسیون آنها را جمع‌آوری کرده‌اید، لوازمی که برای شما معنا و مفهوم خاصی دارند و… را می‌توانید با چیدمانی زیبا کنار یکدیگر قرار داده و بر روی دیوار بالای مبل خود نصب نمایید تا جلوه بیشتر و زیباتری داشته باشند.

 ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید ۸ روش برای آنکه فضای بالای مبل خود را دکور کنید

قطعا با کمی خلاقیت می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای تزئین فضای بالای مبل خود انتخاب نمایید که تاثیر شگرف و بسیار زیادی در تغییر ظاهر و حال و هوای فضای شما به وجود آورد.
به هنگام استفاده از هر وسیله‌ای توجه داشته باشید که تعادل و تناسب با سایر لوازم منزل شما کاملا برقرار باشد تا اثر منفی بر روی چیدمان منزل شما به وجود نیاورد.
شاید این مسئله که بالای مبلمان خود را چگونه دکور کنید، مسئله‌ای باشد که در ابتدا توجهی به آن نداشته باشید اما هنگامی که به این مسئله اهمیت می‌دهید و طراحی خاصی برای فضای خود درنظر می‌گیرید، به وضوح تغییر حاصل را دیده و از آن لذت خواهید برد.
درنظر داشته باشید که همیشه توجه هوشمندانه و صحیح به جزئیات یک فضا می‌تواند تاثیر بسیار شگرف و خاصی بر روی یک فضا به وجود آورد. بنابراین هنگام دکور کردن هر فضایی سعی کنید به جزئیات بیشتر توجه کنید.

منبع: مبل و میز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *