۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون

۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون به سبک مینیمال

نگاهی به دکوراسیون خانه خود بیندازید. با دقت به مبلمان ، به دیوار و اشیایی که روی میزها یا قفسه های منزلتان قرار دارند توجه کنید. آیا همه چیز باید سرجایشان باشند؟ یا می توانید آن ها را کنار بگذارید و حذف کنید؟ در واقع موضوع شاخص در مینیمالیسم فقط همین است،  یک روش تازه برای زندگی تا جایی که زندگی مرتب ، منظم و بدون شلوغی را سبب شود.

سبک دکوراسیون مینیمال تمرینی برای محدود کردن است ، فضای مینیمال جایی است که فضا ، نور و اشیا به همان اندازه فضا نقش مهمی دارند. این سبک از شما می خواهد که وسایل خود را در حد وسایل ضروری نگه دارید و با سادگی اما کاربرد ، فضایی ماندگار خلق کنید.

مینیمالیسم فضا را کاربردی می کند و  یک تناسب طبیعی  است برای داشتن دکوراسیون مینیمال با نکات زیر با ما همراه باشید…..

۱- پالت رنگی محدود

برای تقویت جلوه مینیمالیستی، تک رنگ فکر کنید رنگ های روشن مانند سفید همراه با رنگ های خنثی و کم رنگ ، خاکستری و رنگ های پاستلی ایده خوبی برای فضاهای مینیمال هستند سعی کنید به یک یا دورنگ پایبند بمانید.

۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون به سبک مینیمال - وبسایت رابو

۲- فضاهای سفید و نقاط کانونی خالی

فضاهای خالی یا  به اصطلاح تخصصی سفید عواملی مهم در دکورهای مینیمالیستی محسوب می شود. تعادل بصری با داشتن یک نقطه کانونی متمرکز نیز مکملی برای فضاهای سفید در دکوراسیون محسوب می شوند.

۳-حداقل سطح

داشتن خانه ای مینیمال به معنای خداحافظی با بی نظمی است و برای انجام این کار ، باید آنچه را که در قفسه ها و میزها نمایش می دهید و حتی ضرورت وجود قفسه ها را بسنجید و فقط موارد ضروری را در معرض دید نگه دارید و بقیه را در کمدها  ذخیره یا حذف کنید.

۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون به سبک مینیمال - وبسایت رابو

۴- تزئینات تاکیدی

المان های برجسته اتاق را نگه دارید و از عناصر تزئینی به عنوان المان های تاکیدی استفاده کنید و خانه خود را با موارد محدودتری دیزاین کنید.

۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون به سبک مینیمال - وبسایت رابو

۵-خطوط شارپ و سطوح صاف

مبلمان و اشیا در یک خانه مینیمال عمدتا دارای خطوط شارپ و مشخص و همچنین سطوح صاف هستند.

۶- بازی با بافت ها

با استفاده از بافت های مختلف می توانید دکوراسیون را جالب تر کنید به ویژه اگر به تک رنگی که انتخاب کردید بافت را بیافزاید تنوع بافتی شکلی متفاوت به رنگ خواهد داد. 

۹ نکته برای ایجاد دکوراسیون به سبک مینیمال - وبسایت رابو

۷- نور

پرده های شفاف یک گزینه عالی برای ورود نور بیشتر است اجازه دهید نور به طرز چشمگیری به  دکوراسیون سبک مینیمال در خانه  اضافه شود.

۸-قدرت اشیا

مواردی را که باعث شادی شما می شوند نگه دارید و بقیه را رها کنید از قدرت اشیا که بر  حالات روحی شما دارند غافل نشوید.

۹- پترن ها

الگوها را عاقلانه انتخاب کنید تا از شلوغی فضا جلوگیری کنید خانه های مینیمال معمولاً از تعداد محدودی پترن استفاده می کنند اگر تصمیم دارید با الگوها پیش بروید ، از آن ها در مقیاس کوچک و با طرح های ظریف تر استفاده کنید.

منبع : دکوبوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *