طراحی مبلمان (1)

آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (1)

آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (1) - وبسایت آستیاژ

شرح وظایف اساسی

طراحان مبلمان در زمینه طراحی فرنیچر برای تولیدکنندگان تخصص دارند. آنها کاناپه، صندلی، میز، قفسه و ویژگی های تزئیناتی را برای قطعات مبلمان طراحی می کنند. آنها از روند طراحی، قیمت های رقابتی و توانایی پاسخگویی به نیازهای خاص تولید کنندگان و سایر مشتریان آگاهی دارند. طراحان مبلمان دسته ای از هنرمندان محسوب می شوند، به این دلیل که طراحان باید توانایی این را داشته باشند که درخواست های یک شرکت تولیدی را بررسی کنند و ساختار و طرحی را ترسیم کنند که به اعتقاد آنها متناسب با نیازهای آنها باشد. آنها همچنین می توانند انواع تجهیزات، اثاثیه یا لوازم داخلی، الگوها و رنگ هایی را که باید برای ایجاد یک مبلمان استفاده شوند، تعیین نمایند. طراحان همچنین می توانند مبلمان قدیمی را برداشته و روشی را برای ترمیم و طراحی ظاهری آن متناسب با متدهای روز طراحی کنند.

 الزامات آموزش و پرورش طراح مبلمان

برای کسی که می خواهد به عنوان طراح مبلمان کار کند، درجه خاصی وجود ندارد. بیشتر طراحان برای کسب اطلاعات درباره جذابیت فیزیکی مبلمان، روند رنگ ها و همگام شدن با روند جدید، مدرک طراحی داخلی می گیرند. بسیاری از طراحان مبلمان همچنین به منظور ایجاد نقشه های اولیه و ساختارهای طراحی با تجهیزات کامپیوتری کار می کنند، بنابراین بسیاری از طراحان ممکن است دوره های طراحی گرافیک را نیز بگذرانند.

طراحان مبلمان به طور معمول کار در یک شرکت تولید کننده مبلمان یا فروشگاه مبلمان را شروع می کنند که بتوانند درک درستی از روند مربوط به مبلمان و جنبه های طراحی داشته باشند. تولیدکنندگان همچنین درباره کارگاه های طراحی مبلمان، سمینارها و دوره های آموزشی خاص اطلاعات کافی دارند، به این دلیل کسی که قصد دارد طراح شود ممکن است از شرکت در برخی از این موارد بهره مند شود.

کار طراحی گرفتن

طراحان مبلمان باید در هر زمانی از کار در یک محیط خلاق لذت ببرند و به جزئیات، بسیار چشم بدوزند. طراحان همچنین باید بتوانند اسکچ هایی از طرح ها را ترسیم کنند و یا از برنامه های رایانه ای استفاده کنند که قادر به ایجاد یک طرح موثر باشد.

طراحان مبلمان همچنین باید بتوانند با سازنده ارتباط خوبی برقرار کنند که بفهمند به طور دقیق به دنبال چه نوع طرحی در یک محصول هستند. آنها باید بتوانند به سرعت پیش نویس اولیه ای از طرح را برای نشان دادن به تولید کننده ایجاد نمایند و بتوانند ایده اصلی طراح را بررسی کنند و از هر گونه تغییر به آنها اطلاع دهند. طراحان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که آنها محصول مورد نظر خود را به آنها ارائه می دهند، در تمام مراحل کار با آنها ارتباط مداوم داشته باشند.

طراحان مبلمان باید نگاه دقیقی به جزئیات و مهارت کاری داشته باشند و بتوانند با اطمینان از ابزارها و ماشین آلات استفاده کنند و محصولی با کیفیت تولید نمایند. طراحان با انواع مختلفی از مواد از جمله چوب، جیر، چرم، کرباس و وسایل و تزئینات فلزی کار می کنند و اصول را ایجاد می نمایند و یا مبلمان را در کنار هم قرار می دهند. طراحان می توانند در کلاس هایی شرکت کنند و دانش خود را درباره این مواد افزایش دهند و نکات و تکنیک های جدیدی را درباره چگونگی مدیریت صحیح آنها یاد بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *