ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران – بخش اول

ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران – بخش اول

ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران - بخش اول

ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران از مواردی است که قبل از خرید باید یه آن توجه کرد. چرا که این ابعاد در راحتی مشتری شما بسیار تاثیر گذار است. همانطور که در مقالات پیشین به آن اشاره شد اولویت اصلی در توجه به راحتی مشتری می باشد.

اگر میز شما بیش از اندازه کوچک باشد امکان قرار دادن سفارشات روی آن وجود نخواهد داشت و گذاشتن دست ها روی میز و خوردن غذا را برای فرد مشکل میکند.همینطور صندلی بیش از اندازه کوچک راحتی را از مشتری شما میگیرد.برخلاف کافی شاپ ها افراد زمان طولانی تری را برای صرف وعده های غذایی در رستوران ها می گذرانند پس توجه به راحتی بسیار مهم است. در این مقاله نکاتی را در مورد ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران بیان خواهیم کرد.

مدل میز و صندلی رستوران در ابعاد آن نیز تاثیر گذار است و مدل انتخابی شما بستگی به طراحی داخلی شما دارد که می تواند دایره،مستطیل،نیمکتی و …باشد.

ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

فاصله بین میز ها باید حدود ۳۰/۱ باشد و فضای مورد نیاز هر صندلی ۵/۱ تا ۵/۲ متر مربع می باشد.ارتفاع استاندارد میز ها بین 78 تا ۹۰ سانتی متر.عرض استاندارد برای میز ها حدود  ۸۵ – 90 برای میز های مستطیل و قطر ۹۰-۱۲۰ برای میز های گرد دو تا چهار نفره می باشد. ابعاد باید به گونه ای باشد که افراد فضای کافی برای غذا خوردن را داشته باشند. اگرچه این ها ابعاد استاندارد برای میز و صندلی میباشند اما برای خرید لازم است به نکاتی دیگر از جمله فضای رستوران،مدل میز و صندلی،طراحی داخلی رستوران و … نیز توجه کرد.

تاثیر فضا در انتخاب ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

اگر رستورانتان فضای زیادی دارد دست شما در انتخاب بسیار باز خواهد بود. اما اکر فضای داخلی کمی در اختیار دارید این انتخاب بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.به فاصله میز ها از یکدیگر توجه کنید.این فاصله باید به گونه ای باشد که امکان حرکت بین میز ها برای پرسنل شما وهمچنین مشتری وجود داشته باشد.

بسیاری از افراد با فرض اینکه هرچه تعداد میز ها بیشتر باشد مشتری بیشتری خواهند داشت و سود و فروششان بیشتر می شود فاصله میز ها را از هم دیگر کم کرده و تعداد را افزایش می دهند. اما شاید جالب باشد که بدانید بعد از مدت کمی نه تنها فروششان افزایش نیافته که مشتری خود را نیز از دست می دهند چرا که بر اساس تحقیقات، بسیاری از افراد و به ویژه جوانان، رستوران های شلوغی که میز ها بیش از حد به هم نزدیک اند را نمی پسندند. پس از کم کردن تعداد میز ها نترسید و فاصله مناسب را رعایت کنید تا بعد از مدت کمی نتیجه اش را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *