اخبار صنعت مبلمان ایران

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

خبرهای صنعت مبلمان ایران را دنبال می‌کنیم. می خواهیم با رصد خبرها و وقایع در کنار هم، تصویری جامع‌تر از وضعیت صنعت مبلمان کشور به‌دست آوریم. تصویر و شَمایی که داشتن و بررسی آن برای همه فعالان صنعت مهم است و هرکسی که خود را عضوی از این صنعت می‌داند لاجرم باید هم از اخبار کلان صنعت و فعالیت‌های سران تشکل‌ها و مسئولین آگاه باشد و هم این که بداند دیگر هم‌صنفانش هم در حوزه کار خودش و هم در سایر بخش‌ها چه می‌کنند. دانستش چه سودی دارد؟ به‌ جرأت می‌شود گفت سودهای فراوان. شد جز با  بستر آگاهی و در کنارش همکاری و رقابت سالم شکل نمی‌گیرد. آگاهی از این خبرها هم باعث می‌شود کسانی که در حال تلاش‌اند با بازتاب تلاش‌هایشان دلگرم شوند و هم آن دیگران بدانند زندگی جریان دارند و ایده بگیرند و برای حرکت و تلاش بیشتر تشویق شوند. از همین روی انتشار مجموعه گزارش‌های خبری صنعت مبلمان را آغاز کرده‌ایم تا سهمی از این اطلاع‌رسانی داشته باشیم. اخبار خوب و بد صنعت مبلمان در مهر ماه ۱۳۹۹ اولین بخش از گزارش‌های خبری خوگرنیوز است که به زودی بیشتر از آن خواهید شنید.

اخبار حوزه تشکل ها و مسئولان در مهرماه ۱۳۹۹ صنعت مبلمان ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران

در تاریخ ۸ مهرماه مصاحبه حسن احمدیان رئیس اتحادیه صادر کنندگان و تولید کنندگان مبلمان با ایسنا منتشر شد که در آن به بیان مشکلات حال حاضر صنعت مبلمان من‌جمله موج تعطیلی واحدهای صنعتی و کارگاهی، بیکاری کارگران صنعت، افزایش قیمت مواد اولیه اشاره‌شده بود. این خبر بازتاب زیادی داشت و در رسانه‌های مختلف بازنشر شد. مشروح خبر را به نقل از ایسنا می‌توانید در این جابخوانید.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

اتحادیه درودگران و مبل سازان

در تاریخ ۱۰ مهرماه علیرضا عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان گفتگویی با خبرگزاری ایلنا داشت که در آن اظهار کرد وضعیت بازار مبل به گونه‌ای است اگر تا ده روز آینده بهبودی در وضعیت فوم و اسفنج پیدا نشود کارخانه‌های تولیدی به تعطیلی کشیده خواهد شد. به گفته وی ازآنجایی‌که در ماه‌های اخیر کارخانه‌ها تولید فوم خود را به بازار ارائه نمی‌کنند قیمت این محصول ۳۰۰ درصد افزایش‌یافته است. وی همچنین با بیان تأثیر افزایش قیمت بر روند کار تولید کنندگان مبل گفت که این مسئله به کمیسیون شکایات اتحادیه ارجاع داده‌شده است. به اعتقاد وی به دلیل بحران کرونا و تأثیر آن بر صنعت مبلمان صنف مبل فروشان نزدیک به ۶۰ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است.مشروح این مصاحبه را می توانید در این جا بخوانید.

بازار مبل و منبت ملایر

بازار مبل و منبت ملایر این ماه بسیار خبرساز بود. در ۱۵ مهرماه ایرنا مصاحبه‌ای با یدالله کریمی رییس هیئت مدیره بازار مبل ملایر درج کرد که در طی آن کریمی گفت: «گرانی و کمبود مواد اولیه تولیدکنندگان مبل و منبت این شهرستان را تهدید می‌کند و حتی برای تأمین نیاز داخلی با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم.»
وی با انتقاد از گران شدن فوم موردنیاز صنعت مبل و منبت با وجود اینکه تولید داخل است گفت: در شرایطی که صنعت مبلمان منبت توان رقابت با بازار جهانی را دارد، نباید با مشکلات گرانی و کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم کند.
به دنبال این خبر تحریریه خوگر نیوز با مصاحبه‌ای تلفنی با یدالله کریمی داشت که در آن به برخی مشکلات دیگر این استان و صنعتگران آن اشاره شد. مشروح این مصاحبه را می‌توانید در این جابخوانید.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابودر تاریخ ۲۱ مهرماه هم  نشست مشترک فعالان صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر با حضور رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه برگزار شد. حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: باوجود تولیدکنندگان خوب و قوی در صنعت مبلمان منبت، هنوز صادرات در این حوزه نداریم.
بر اساس همین خبر رییس انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت همدان نیز وجود ۴۵۰۰ کارگاه تولید مبلمان منبت، اشتغال بیش از ۱۰٬۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۲۰٬۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم و تولید بیش از ۶۵ درصد مبلمان منبت کشور در ملایر را از ویژگی‌های بارز این هنر صنعت در شهر جهانی منبت برشمرد. ناصر قنبری افزود: حدود ۱۰۰٬۰۰۰ دست مبلمان منبت، راحتی و اسپرت سالانه در این شهرستان تولید می‌شود که ۶۵٬۰۰۰ دست آن مبلمان منبت است و همدان تنها شهرستانی است که شهرک صنعتی و خوشه مبلمان به‌صورت تخصصی دارد. وی به برگزاری سه جشنواره ملی مبلمان منبت به‌صورت متوالی و تبلیغات گسترده از رسانه ملی اشاره و بیان کرد: تا یک ماه آینده سایت مجازی مبلمان منبت ملایر راه‌اندازی می‌شود و هم‌اکنون در حال بارگذاری عکس‌ها هستیم.
رییس انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت همدان امسال را سالی سخت و دشوار برای صنعت مبلمان منبت ملایر دانست و گفت: قیمت تمامی محصولات و مواد اولیه این صنعت چهار برابر شده و تعدادی از واحدهای تولیدی ما توان تولید ندارند.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

کاظم محمدی رییس اداره تنظیم روابط خارجی استان‌های وزارت امور خارجه در همین نشست گفت: طبق قولی که داده‌ایم سفارت‌خانه‌ها و رایزن‌های اقتصادی ما با ظرفیت کامل در خدمت فعالان صنعت مبلمان منبت و صادرکنندگان کشمش این شهرستان برای توسعه صادرات این محصولات هستند.مشروح این خبر را می توانید در اینجا بخوانید
در تاریخ ۲۶ مهرماه قدرت الله ولدی فرماندار ویژه ملایر در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه این شهرک به متراژ ۱۷ هکتار در شمال بلوار سردار حاج قاسم سلیمانی (جاده سلامت) واقع‌شده اظهار داشت: تمامی امکانات مورد نیاز برای مسافران و خریداران مبل و منبت در این شهرک پیش‌بینی‌شده و مصمم هستیم تا شهر جهانی مبل و منبت را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم. فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: سال گذشته فعالان صنعت مبل و منبت این شهرستان هر مترمکعب چوب را بین شش تا هفت میلیون تومان خریداری می‌کردند که امسال با توجه به خرید چوب از خارج و نوسانات نرخ ارز، این رقم به ۱۴ میلیون تومان افزایش یافته است. ولدی با بیان اینکه علاوه بر چوب، منبت کاران ملایر دیگر مواد اولیه همچون فوم، اسفنج، پارچه و یراق آلات را نیز با قیمت بالا تهیه می‌کنند، خواستار کمک و حمایت دولت از فعالان این حوزه شد و گفت: تشکل‌های حوزه مبل و منبت ملایر هنوز نوپا هستند و نیاز به حمایت دارند
در تاریخ ۲۹ مهرماه نیز ابراهیم جلیلی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر  در گفت  وگو با خبرنگار فارس در همدان از ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در ملایر خبر داد و اظهار کرد: بازارچه دائمی صنایع دستی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کیلومتر ۵ محور ملایر به همدان، بعد از روستای حاجی آباد نرسیده به شهرک صنعتی خوشه مبل و منبت ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه این بازارچه در مساحت ۱۶٬۰۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود گفت: برآورد اعتباری این پروژه ۱۵ میلیارد تومان است. وی اظهار کرد: تمام کارهای این بازارچه انجام شده اما دغدغه کنونی دسترسی به بزرگراه است که در کمیسیون امور زیربنایی در حال بررسی است. وی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی به احتمال زیاد طی دو سال به بهره برداری می‌رسد گفت: صادرات مبل به کشورهای عراق، روسیه، بلاروس، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آذربایجان و ارمنستان انجام می‌شود.

نشست تخصصی فعالان صنعت چوب و مبلمان کشور در شهرک صنعتی ، نمایشگاهی، بهسازی و نوآوری صنعت چوب و مبلمان

در اواخر مهرماه 1399 نشست هم اندیشی صنایع چوب و مبلمان کشور با حضور سردار دکتر حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری و مهندس محمد رضا مودودی رئیس سابق سازمان توسعه و تجارت ایران،  ریاست اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران و دیگر مدیران و خبرگان و برگزیدگان  صنف صنعت چوب و مبلمان در شهرک صنعتی نمایشگاهی، بهسازی و نوآوری صنایع چوب و مبلمان پیرامون راه‌های توسعه و جهش تولید و  برگزار شد. 

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون

مجمع عمومی عادی سالیانه این انجمن در روز چهارشنبه مورخ ۳۰ مهرماه در محل سالن همایش‌های بازار مبل ایران شماره ۳ برگزار شد. در پنجمین دوره انتخابات انجمن صنفی مبل و دکوراسیون رئیس، نایب رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسان مجموعه انتخاب شدند. شرح کامل این خبر را می‌توانید در اینجا بخوانید.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

نمایشگاه های فیپکو

ستاد اجرایی پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپکو) با درج آگهی شماره ۲  نمایشگاه بین ‌المللی مبلمان و تجهیزات اداری و آگهی شماره ١ نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته از متقاضیان خواست تا پایان مهر ۹۹ در این تمایشگاه ها ثبت نام کنند . شایان ذکر است تاریخ برگزاری نمایشگاه 23 بین المللی مبلمان و تجهیزات اداری لغایـت ۲۶ دی مـاه ۹۹ و تاریخ نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته ۱۷ لغایت ۲۰ بهمن است و هر دو نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهند شد.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

اخبار برندها و فعالان صنعت مبلمان در مهرماه ۱۳۹۹

نیلپر:

مهم‌ترین خبر در شبکه اجتماعی نیلپر در این ماه معرفی محصول جدید خانگی این شرکت بود. مبلی به نام مارکان که با ظاهری زیبا و مدرن برای خانه‌های با ابعاد کوچک و متوسط طراحی شده، جنس نشیمن آن  از ورق اسفنجی برش نخورده است و  کلافش  ساخته شده از چوب روس با اتصالات پیچ و مهره.  این ست دارای میز متصل به مبل است و بر اساس درخواست مشتری در تنوع رنگ چوب و پارچه تولید می‌شود. 

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

ساجیران:

دهمین اجلاس برترین برج سازان ایران به همت گروه ساختمان‌های پارسیان و با حضور برترین سازندگان ، طراحان داخلی، معماران، و تأمین کنندگان متریال مورخ ۲۰ مهرماه ٩٩ همراه با نمایشگاه برترین برندهای ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد .
مبلمان و پارتیشن اداری ساجیران به‌عنوان اسپانسر ویژه مالی این رویداد بزرگ در بخش نمایشگاه برندهای برتر حضوری قدرتمند داشت.
گروه ساختمان‌های پارسیان به مدیریت مهندس چنگیزپور به‌پاس حمایت ویژه مالی شرکت ساجیران ، از این شرکت قدردانی و تندیس ویژه این مراسم را تقدیم اقای مهندس سهیل عابدی مدیریت محترم عامل این مجموعه کرد.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

لیو

شرکت لیو محصول جدید خود صندلی i60 را  که حاصل طراحی و تولید ایرانی است به بازار معرفی کرد. تولید محتوای خوب به‌صورت فیلم و تصویر از این محصول، برگزاری نشست‌هایی با نمایندگی‌ها برای معرفی محصول ازجمله فعالیت‌های لئو در این خصوص بوده است.

اخبار صنعت مبلمان ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ - وبسایت رابو 

آرتمن:

شرکت آرتمن از حضور نزدیکش در مجتمع کاردل خبر داد. مجتمع کاردل که خود را با عنوان مرکز معماری و طراحی ایران معرفی کرده است قرار است به‌زودی افتتاح شود. 

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *