استفاده از طرح های هندسی در دکوراسیون داخلی – بخش دوم

استفاده از طرح های هندسی در دکوراسیون داخلی

استفاده از طرح های هندسی در دکوراسیون داخلی - بخش دوم

ایجاد توجه بصری

اگر می‌ خواهید که اتاق شما از صفحه یک مجله زیبا جدا شده باشد و آنقدر چشم‌ نواز باشد که هیچگاه خسته نشوید بهتر است از عناصر هندسی استفاده کنید. با چرخش دیوار به دیوار این طرح‌ ها می‌ توانید به ترکیبی منحصر به‌ فرد برای فضا دست یابید. در مورد اضافه کردن توجه بصری در کمترین زمان نیاز نیست که شما یک نابغه باشید تا آنچه را که لازم است پیدا کنید. الگوها کاملاً کلیدی هستند به‌ویژه الگوهای هندسی که با طراحی داخلی مطابقت دارند و به نظر می‌ رسد بسیار مدرن هستند. در ایجاد توجه بصری باید به چند مؤلفه دقت کنید تا فضا را درست طراحی کنید: اول این که الگویی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ موجود در فضای شما باشد و آن را آشفته نکند. دوم این که چاپ درستی انتخاب کنید و مطمئن شوید که به‌ درستی انجام شده است. سوم این که باید طرح انتخابی شما طوری باشد که آن را دوست دارید و در این فضا حس بهتری پیدا می‌کنید.

یک حرکت کوچک کافی است

طراحی داخلی برای فضای بزرگ باید به شکلی باشد که همه عناصر درست و دقیق در جای مناسب قرار گیرند. آنها باید به‌ عنوان یک کمک کننده باشند و تعادل را در فضا حفظ کنند نه اینکه بر آشفتگی بیفزایند. در طراحی اتاق‌ های بزرگ نیاز است که استفاده از طرح های هندسی شما بسیار کم باشد. اگر این حرکت هندسی در حجم زیادی باشد و قسمت زیادی از یک اتاق را به خود اختصاص دهد چشم شما خسته خواهد شد و جایی برای استراحت وجود نخواهد داشت. استفاده از یک یا دو قسمت کوچک هندسی در طراحی به شما ایده بهتری می‌ دهد و دست شما را برای استفاده از آنچه که در فضا وجود دارد باز می‌ گذارد. از رنگ‌ ها و فرم‌ ها در تکمیل این عناصر استفاده کنید. این لمس هندسی کوچک هم به‌ صرفه‌ تر و هم زیباتر عمل می‌ کند. از شلوغی نامتعارف بپرهیزید.

کاربردی عمل کنید

آخرین چیزی که باید بدانید این است که روی کدام قسمت از طراحی باید تمرکز کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید عناصر هندسی را از دیوار به وسایل کف منتقل کنید و نگرانی اضافه بودن این عنصر را کنار بگذارید. در این حالت شما می‌ توانید قطعات مورد علاقه‌ تان را پیدا کنید و آن را در ترکیب هندسی قرار دهید. از بالشتک یا پتوهایی با طرح های هندسی استفاده کنید و آن را روی نیمکت و یا تخت ساده و تکرنگ خود قرار دهید. از یک سایه‌ بان چراغ با طرح هندسی استفاده کنید. اگر عاشق آثار هنری هستید می توانید از یک قاب با فرم هندسی و یا یک قطعه هنری با ویژگی هندسی استفاده کنید.

با تمام این حرکات اگر شما به دنبال حرکتی قوی‌ تر هستید بهتر است از قطعات بزرگتر و وسیع‌ تر استفاده کنید. به‌ طور مثال می‌ توانید از چاپ یک طرح هندسی بر روی کفپوش استفاده کنید که سطح وسیعی از کف اتاقتان را می‌ پوشاند ولی حواستان باشد که تمام سطح کف اتاق با این کفپوش پوشیده نشود. همچنین می‌ توانید از پارچه‌ ای با طرح هندسی برای رویه مبل استفاده کنید و حجم و سطح زیادی را به این امر اختصاص دهید و لهجه‌ های هندسی بی‌ نظیری به اتاق خود اضافه کنید.

با خواندن این مقاله احتمالا الگو‌های مشخصی به ذهن شما وارد شده است اما بهتر است بدانید اینها تنها به‌ عنوان پیشنهادات و اصولی درست برای استفاده از طرح‌ های هندسی است و شما نباید خود را به این موارد محدود کنید. می‌توانید از فرم‌ های هندسی در کنار طرح‌ های هندسی استفاده کنید، می‌توانید از قفسه‌ های مشبک چوبی با طرح‌ های هندسی استفاده کنید که به‌ عنوان لبه‌ های کمد و یا کتابخانه مورد استفاده قرار می‌ گیرند. لبه‌ های حصیری میز‌های عسلی اتاقتان را با طرح‌ های هندسی ترکیب کنید و به زیبایی کلاسیک برسید. پرده‌ها، پایه‌ ها و سایه‌ بان‌ های آباژور، چیدمان قاب عکس‌ ها و تابلوها، دیوارها و … را می‌ توانید با لمس ظریفی از طرح‌ های هندسی تغییر دهید و به دکوراسیون منحصر به‌ فرد خود برسید.

حال متوجه شده‌ اید که عناصر هندسی تا چه اندازه قدرت دارند و تا چه میزان می‌ توانند جذاب و ظریف عمل کنند و به چه علت مورد علاقه مردم قرار گرفته‌ اند. برای استفاده از آنها نیاز به هزینه‌ های هنگفت نیست تنها کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از این عناصر در جای درست استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *