اصول طراحی کابینت

اصول طراحی کابینت مدرن

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

با این که این موضوع معمولا بیش از حد و سرد به کار برده می شود، اما طراحی مدرن به ساخت محیطی تمیز، آزاد، کارآمد و آرام می پردازد، که به اندازه کافی اتاق، فضا و سبک شخصی داشته باشد. این امر برای آشپزخانه نیز صدق می کند. در اینجا چند مدل از آشپزخانه های مدرن زیبا و خلاقانه را با یکدیگر تماشا می کنیم. این آشپزخانه های مدرن باعث می شوند برای ساخت آشپزخانه خود از آنها الهام بگیرید.

اگر هم می خواهید در انتخاب خود از یک متخصص کمک بگیرید می توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می توانید قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در شهر خودتان بپرسید.

مثلا اگر به دنبال کابینت سازی  در تهران باشید می توانید درخواست طراحی کابینت آشپزخانه خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

طلایی را انتخاب کنید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

جنس استیل ضد زنگ برای آشپزخانه بسیار زیبا و مدرن است، اما ما به اپن های آینه ای درخشان نیز علاقه داریم. در این آشپزخانه، سطح طلایی آیینه ای به چراغ آویزان روی اپن، درخشش سنگ مرمر صورتی، و دکوری آویزان آبی لاجوردی رنگ و لعاب اضافه می کند.خط های تر و تمیز، لوازم ترسیمی، ترتیب ساده رنگ ها، و نور طبیعی که به مقدار مناسب وارد فضای موجود وارد شده است. این طراحی تمام ویژگی های یک آشپزخانه شیک و مدرن را دربر دارد.

گرمای فضا را بالا ببرید

در این آشپزخانه رنگ قهوه ای شکلاتی فرمانروایی می کند. انتقال آن از یک سطح به سطح دیگر یک جریان تماشایی نرم را پدید می آورد. این مدل تک رنگ و زیبا برای یک آشپزخانه دارای نور طبیعی فوق العاده است، چرا که فضای موجود را در بر گرفته و اثری صمیمانه و راحت را به ارمغان می آورد.

خوش بگذرانید

از آنجایی باید بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانید، خب چرا آن را جالب و متفاوت نکنیم؟ الهام گرفتن از این آشپزخانه پر رنگ و لعاب دارای شکل های هندسی نقطه شروع مناسبی است. این سبک نمایشی برجسته و معاصر از هنر کلاسیک می باشد.

ناپدید کنید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

چون این آشپزخانه به اتاق غذاخوری و پذیرایی راه دارد، از کابینت های بدون فلز استفاده کرده و رنگی سفید برای آن انتخاب کردیم که در پشت زمینه ترکیب شده و محو شود. از این رو صندلی های صورتی ملایم و میز صدفی از جنس مرمر به زیبایی می درخشند.

چندضلعیش کن

کف بتنی زمین، مرزی برجسته به آن بخشیده است. در حالی که قاب های چوبی یا کاشی های رنگی زیبا نیز می توانستند تغییر مثبتی در این خانه خانوادگی پدید آورند، اما برجستگی بتون روکش شده شگفتی عجیبی دارد. لوازم مجسمه ای به رنگ ملایم آن نیز به سبک اپن آشپزخانه مدرن المان های مثبتی اضافه کرده است.

یک طرح استراتژیک انتخاب کنید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

وقتی آشپزخانه کوچکی دارید، باید استراتژیک عمل کنید. طرح این آشپزخانه برای آشپزی فوق العاده است، از آنجا که کابینت ها تا بالای سقف کشیده شده اند، فضای کافی وجود دارد، و صندلی های کنار اپن، فضای آشپزخانه را به فضای اتاق غذاخوری شبیه کرده است. هود مدرن و گرد و همچنین سطح پیشخوان که تا روی دیوار کشیده شده زیبایی فوق العاده ایی به فضا می بخشد.

کمی رنگ اضافه کنید

شما حیله همیشگی را می دانید:هرچه سفیدتر، روشن تر. همه چیز را سفید انتخاب کنید، سپس با اضافه کردن وسیله های مختلف، گلدان و گل های رنگی، به آشپزخانه خود رنگ و لعاب ببخشید. در این آشپزخانه وسیله های قرمز رنگ فضا را رنگی کرده اند. همچنین قابل ذکر است با استفاده از قوطی های قابل بازیافت می توان دکوری کم هزینه ساخت.

هود را مخفی کنید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

اگر یک هود کلاسیک یا نامتعادل با دکورتان دارید،  لزوما نیاز نیست آن را جایگزین کنید. در این آشپزخانه، طراح راه حل بهتری پیدا کرده و با یک روکش شیشه ای زیبا آن را پنهان کرده است. این امر به گرافیک فضا جذابیت و زیبایی بخشیده است.

ریسک کنید

طراحی مدرن به سمت ساده تر شدن پیش می رود، درست است، اما این به آن معنا نیست که برای امتحان کردن و انجام انتخاب های برجسته جایی وجود ندارد. در آشپزخانه های مدرن، نورپردازی بهترین فرصت برای طراحی و تناسب را تعیین می کند. طراح به جای استفاده از یک لامپ آویزی روی اپن دو آویز بلند و باریک استوانه ای شکل را به فضا اضافه کرده تا به صمیمیت و راحتی آن بیفزاید.

با تناقض کار کنید

اگر در فضایی زندگی می کند که پنجره هایی عجیب دارد (بسیاری از خانه ها همین گونه اند چرا که پنجره ها این گونه ساخته شدند تا با افزایش جریان هوا، میزان بیماری سل را کاهش دهند)، در این جا به شما نشان می دهیم که چگونه آنها را شیک و زیبا کنید. در این فضا، طراح هر روز از یک پنجره به رنگ گل رز بیرون را تماشا خواهد کرد. او برای این طرح از پلاستیک اکریلیک قطعه قطعه شده استفاده کرد. این پنجره شبیه به شیشه ای رنگ آمیزی شده است که شکلی هماهنگ با قرن 21 دارد.

به فضای خود گرما ببخشید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

در حالی که رنگ سفید این آشپزخانه مدرن بر فضا حکمفرماست، اما رنگ چوب سطوح و رنگ سبز مات صندلی ها بین گرما و سرمای محیط هماهنگی ایجاد می کند.

بدون تقارن کار کنید

این آشپزخانه حس و حالی صمیمی و خانوادگی داشته و در عین حال مدرن و تازه می باشد. هماهنگی غیر متقارن فضا به همراه هود که در سمت راست اتاق حضور دارد، فورا توجه ما را به خود جلب می کند. این امر با جایگزینی های تمیز، خطی و متقارن کلی قفسه ها، هود، دیگر وسیله ها، اپن و مبلمان در تضادی دیدنی قرار دارد.

برای دیوار پشتی از کاشی استفاده کنید

برای ظریف کردن یک آشپزخانه صنعتی، از کاشی های مترو استفاده کنید. کف این آشپزخانه از جنس بتون بوده و یک سه پایه قدیمی قرمز، یک کابینت چوبی سیاه رنگ، یک اپن بسیار براق، و کاشی های متروی ساده می باشند. همه این ها با یکدیگر، ترکیبی منسجم و متنوع را می سازد.

ساده بگیرید

برای این که به یک آشپزخانه کاملا سفید بعد ببخشید، دیوار را گچی کرده، چراغ هایی برجسته و کابینت های چوبی انتخاب کنید.

از شیشه های داخلی استفاده کنید

وقتی نمیتوانید بین یک آشپزخانه بسته و باز یکی را انتخاب کنید، با انتخاب شیشه داخلی، این مشکل را حل کنید. طراح این آشپزخانه، با استفاده از دیوارهای شیشه ای فضا را قاب گرفته تا نور در هر دو اتاق پخش شود و به انتقال فضاها کمک کند.

همه چیز را در معرض نمایش قرار دهید

اگر به اندازه کافی ست لیوان، ست بشقاب یا سرامیک آشپزخانه دارید، از قفسه های شناور نمایشی استفاده کنید. روی بالاترین قفسه چند کار هنری قرار دهید تا یک گالری واقعی زیبا بسازید.

با هنر کلاسیک آمیخته شوید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

اگر در طراحی سنتی و همیشگی کلاسیک غرق شده اید، اما همچنان دوست دارید طرحی مدرن به آشپزخانه خود ببخشید، پس به جای درستی آمدید. طراحی روبرو بهترین مثال ممکن است. همچنین این طرح رنگ خاکستری را که رنگی آرامش بخش است را برجسته تر می کند.

سبک ها را با هم ترکیب کنید

این طراح سبکی رنگارنگ را با این آشپزخانه صنعتی خاص ترکیب کرده است. هود استیلی روی دیوار آبی رنگ به زیبایی می درخشد، و در عین حال پارچه راه راه آبی قسمت پایینی حس و حال فضا را روشن تر می کند.

به طور استراتژیک فضا را تازه کنید

اصول طراحی کابینت مدرن - وبسایت رابو

به جای به هم ریختن کل آشپزخانه چند قسمت مهمی که می خواهید آنها را تغییر دهید را انتخاب کنید. دیوار بتنی، چراغ های معماری شده و هنر خلاقانه کمک می کند ریشه های سنتی فضا بدون خراب شدن، مدرن شوند.
منبع : نمناک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *