اصول فنگ شویی در چیدمان منزل

فنگ شویی چیست؟

 

اصول فنگ شویی در چیدمان منزل

 

فنگ شویی چیست؟ فنگ شویی یک هنر چینی است که از زمان باستان ، به طور تقریبی 3000 سال پیش رایج شده است. شاید با وجود رایج شدن این هنر در چند سال اخیر شما هم جزء کسانی باشید که ندانید کار اصلی فنگ شویی چیست؛ کار فنگ شویی در واقع متعادل نگه داشتن انرژی هر محیطی بر اساس علم است، حال این محیط می تواند خانه، محل کار یا هرجای دیگری باشد. در این مقاله قصد داریم روش های استفاده از فنگ شویی در چیدمان وسایل منزل را به شما آموزش دهیم، همچنین می توانید با خواندن مقاله ی (اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی) اطلاعات بیشتری راجع به چیدمان وسایل منزل کسب کنید. برای  داشتن زندگی پر انرژی تر با ما همراه باشید.

استفاده از چشمه فنگ شویی
از آنجایی که آب نماد ثروت است با توجه به قوانین فنگ شویی می توانیم آب نماها را به عنوان یکی از نمادهای جذب انرژی در منزل استفاده کنیم.بهترین مکان برای نصب آبنماها نزدیک درب های ورودی منزل است، همچنین می‌توانیم آبنما ها را در محیط های خارجی مثل حیاط خانه هم استفاده کنیم.
به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین اصول فنگ شویی عدم هدر رفتن آب است، اگر در منزل شیرهای آب در حال چکه دارید حتما آنها را تعمیر کنید، در واقع چیزی که فنگ شویی روی آن تاکید دارد این است که جریان آب به معنای شانس و اقبال است؛ وقتی آب نماها نزدیک درب ورودی باشند به این معناست که شانس و اقبال به سمت زندگی شما سرازیر می شود.
نصب تابلوهایی که نقاشی دریا هستند، یا از آب در آنها استفاده شده توصیه نمی شود.
همچنین اگر در منزلتان از آینه استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که آنها را در ارتفاع پایین نصب کنید.

قانون ۲ تایی
اگر می خواهید عاشق شوید یا با کسی یک رابطه جدید برقرار کنید شدیدا توصیه می شود که از چیدمان تکی وسایل منزلتان دوری کنید. این به این معناست که مثلا اگر یک صندلی تکی در منزل دارید برای بالا بردن انرژی مثبت یک صندلی دیگر هم در کنار آن قرار دهید. سعی کنید از به کار بردن عکس های تک نفره تان برای تزیین اتاق یا منزل خودداری کنید؛ به بیان دیگر تا می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که زوج هستند، این باعث جذب انرژی می شود.

پر کردن فضای خالی بالای کابینت ها
اگر در آشپزخانه خود کابینت های دیواری دارید و فضای خالی روی آنها به شدت توی ذوق می زند، می توانید روی آن ها چند گلدان گل طبیعی قرار دهید، زیرا از آنجایی که کابینت ها در ارتفاع قرار دارند محل تجمع چربی و گرد و خاک هستند و این خود عامل جذب انرژی منفی به آشپزخانه شماست؛ بنابراین تا جایی که می توانید فضای خالی روی کابینت هایتان را با گل و گیاه سبز تزیین کنید، حتی اگر تمایلی به گل ندارید یا شرایط نگهداری آن را ندارید می توانید از وسایل تزیینی که آن فضای خالی را پر می‌کنند استفاده کنید این باعث سرازیر شدن انرژی مثبت باشد خانه شما می شود.

شاید شما هم اصطلاح موقعیت فرماندهی که یکی از اصلی ترین و رایج ترین اصطلاحات در قوانین چیدمان به روش فنگ شویی است را شنیده باشید. می دانید این اصطلاح به چه معناست؟ این به این معناست که وسایل منزل از جمله مبلمان که مهمترین آنها تختخواب است باید در بهترین موقعیت اتاق قرار بگیرند؛ چرا؟  چون ما بیشترین زمان خود را صرف خوابیدن می کنیم،  ‌
برای پیروی از این قانون توصیه می شود که تخت خود را به گونه ای در اتاق قرار دهید که زمانی که روی تخت دراز می کشید به درب ورودی اتاق مسلط باشید، توجه داشته باشید که تخت را هم راستای درب اتاق قرار ندهید. البته ممکن است اتاق شما کوچک باشد، در این شرایط به شما پیشنهاد می کنیم که از آینه استفاده کنید، به این صورت که آینه را طوری قرار دهید که وقتی روی تخت می نشینید بتوانید درب  ورودی اتاق را مشاهده کنید.(خواندن مقاله ی آینه و کنسول در بازار مبل ملایر برای انتخاب بهتر و به صرفه تر در خرید و چیدمان آینه شدیدا پیشنهاد می شود)
تلویزیون در اتاق خواب
توصیه ما این است که در اتاق خواب از تلویزیون استفاده نکنیم؛ زیرا همین طور که از نام اتاق مشخص است اتاق خواب محل استراحت و خواب است، وجود تلویزیون می تواند مانعی برای آرامش ساکن در اتاق خواب باشد اما متاسفانه امروزه در اکثر اتاق خواب ها تلویزیون جزی از دکوراسیون اتاق است. راه حل این است که در مواقعی که از تلویزیون استفاده
نمی‌کنید روی آن را توسط یک پارچه  بپوشانید، زیرا انرژی که از تلویزیون صاطع می شود می تواند آرامش ساکن در اتاق خواب و حتی آرامش خواب شما را برهم بزند.

استفاده از میز غذاخوری دایره ای شکل
یکی از مهمترین موقعیت های یک خانه بعد از اتاق خواب می تواند اتاق ناهارخوری یا همان میز ناهارخوری باشد؛ چرا میز غذاخوری گرد؟(میز غذاخوری در بازار مبل ملایر)
زیرا وقتی اعضای خانواده دور میز غذا خوری گرد می نشینند همه می توانند چهره همدیگر را ببینند و همین باعث افزایش عشق و همبستگی بین اعضای خانواده می شود. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که حتما به تعداد اعضای خانواده تان صندلی دور میز بچینید، حتی اگر یکی از افراد خوانواده حضور نداشت.
تاثیر رنگ ها در جذب انرژی مثبت
رنگ ها قدرت زیادی در جذب انرژی مثبت به سمت خانه شما دارند؛ هیچ وقت رنگ ها را دست کم نگیرید، شاید برای تان پیش آمده باشد که وقتی از یک لباس خاص با یک رنگ خاص خوشتان بیاید وآن را بپوشید احساس خوشایندی پیدا می کنید، یا برعکس با پوشیدن یک لباس دیگر احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنید، این کاملا طبیعی است و می تواند تاثیر بیشتری روی  خانه شما و دکوراسیون آن داشته باشد. مثلا رنگ سبز جذب کننده رفاه و آسایش است رنگ قرمز به معنای قدرت است. هرچند استفاده از رنگها در دکوراسیون  منزل به سلیقه شما هم برمی‌گردد ولی اگر از رنگها با علم به ویژگی‌ها و خصوصیات شان در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید می توانید قدرت تمرکز و انرژی مثبتی که در خانه شما جاری است را چند برابر کنید.

نصب مناسب قاب عکس ها
اگر به دنبال مکان مناسبی برای نصب قاب عکس های خانوادگی خود هستید، توصیه ما این است که پر رفت و آمدترین مکانهای منزل را برای نصب انتخاب کنید؛ مثلاً داخل آشپزخانه،  راهروهایی که در آنها رفت و آمد زیاد است یا دیگر مکان های پر رفت و آمد. همچنین توجه داشته باشید که عکس های خانوادگی و دوستانه را در اتاق خواب خود قرار ندهید، چون عکس های خانوادگی و دوستانه فکر انسان را مشغول تعهدات و روابط  میکند و ممکن است شما را موقع استراحت مشغول کند و آرامش شما را به هم بریزد.
بنابراین اگر علاقه زیادی به استفاده از قاب عکس در اتاق خواب خود دارید سعی کنید فقط عکسهای دونفره خودتان و همسرتان را قرار دهید.
عوض کردن هوای منزل
از آنجایی که هوای تازه یک عنصر ضروری و مهم برای جذب انرژی مثبت است و از مهم ترین اصول مبتنی بر فنگ شویی است، سعی کنید هر چند ساعت یک بار هوای محیط  خانه  را عوض کنید و اجازه دهید نور و هوای تازه در خانه شما جریان داشته باشد؛ همین باعث جذب انرژی مثبت می شود.
تمیز نگه داشتن خانه
یکی از مهمترین اصول فنگ شویی تمیز نگه داشتن فضای خانه است،  گرد و خاک دشمن اصلی انرژی مثبت است و باعث می‌شود که انرژی منفی در همه جای خانه شما انباشته شود؛ پس سعی کنید قبل از رعایت  بقیه  اصول ابتدا خانه خود را تمیز نگه دارید.

منبع : بازار مبل ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *