6 نکته برای انتخاب بهترین پارچه مبلی

  انتخاب بهترین پارچه مبلیانتخاب بهترین پارچه مبلی

انتخاب بهترین پارچه مبلی

هنگام خرید یک مبل جدید، تقریبا مهم‎ترین عاملی که باید در نظر بگیرید، انتخاب پارچه است. در این مقاله ما برخی نکات تخصصی درباره چگونگی انتخاب بهترین پارچه مبل را برای شما ارائه می‎دهیم.

1.چقدر می‎خواهید برای پارچه مبل خود هزینه نمایید؟

تعیین مبلغی که می‎خواهید برای مبل خود هزینه نمایید، شاید بهترین جای شروع باشد زیرا این عامل است که انتخاب پارچه شما را تعیین می‎نماید. توجه داشته باشید که با یک مبل ارزان‎تر ممکن است انتخاب رنگ شما به تعداد انگشت شماری محدود شود، در حالی که اگر بودجه بیشتری دارید و مبل خود را به سفارش خود تهیه می‎نمایید، معمولا صدها پارچه و رنگ برای انتخاب وجود دارد.

2.در کجای خانه می‎خواهد استفاده شود

روشی که قصد استفاده از مبل را دارید تا حدی انتخاب پارچه را مشخص می‎کند. آیا مبل شما در یک اتاق شلوغ که در آن سرگرم هستید قرار می‎گیرد، یا یک دفترخانه آرام را اشغال می‎کند؟

به طور مثال، پارچه‎های بافتی لوکس ترکیب‎شده با پشم، برای اتاق‎هایی مناسب هستند که به ندرت استفاده می‎شوند. اگر فرزند یا حیوانات خانگی دارید، یک پارچه نخی نرم بهترین است، زیرا در صورت لزوم می‎شود آن را شست. پارچه‎های بادوام مانند ترکیبات میکروفیبر یا مخمل کبریتی برخلاف پارچه‎های سخت مانند مخمل یا شنیل به طور ویژه در اتاق نشیمن کاربرد دارد.

3.آیا حیوانات خانگی هم روی آن می‎نشینند – آیا شما آلرژی دارید؟

آمیزه‎های طبیعی و بافت‎های کرکی به طرز دلنشینی لمسی هستند، اما اگر فرد مبتلا به آلرژی هستید، احتمالا بدبختی شما را به همراه دارد. الیاف طبیعی بلند، گزینه مناسبی برای گرد و غبار، آلودگی و موهای حیوانات خانگی است، پس اگر حساسیت یا آلرژی دارید، ترکیبات صاف و مصنوعی انتخاب بهتری است. بسیاری آمیزه‎های هوشمندانه در بازار وجود دارد که جیر مصنوعی یکی از گزینه‎های محبوب است.
انتخاب بهترین پارچه مبلی

4.نحوه انتخاب رنگ پارچه‎های مبلی

رنگ پارچه مبل می‎تواند تفاوت چشمگیری در یک اتاق ایجاد نماید و شما قادر هستید با انتخاب پارچه تودوزی در رنگ روشن ترکیبی جلب توجه‎کننده ایجاد نمایید.

رنگ‎های روشن سریعتر لکه‎ها را نشان می‎دهند، پس اگر عاشق مبل راحتی کمرنگ هستید، اطمینان حاصل نمایید که روکش داخلی برای رفع لکه‎ها از قبل تعبیه شده باشد.

یک رنگ میانه خوب و مناسب، یک مبل خاکستری یا خاکستری مایل به قهوه‎ای است. کار با هر دو رنگ تقریبا در هر طرح رنگی آسان است و به اندازه کافی تیره هستند تا لکه‎ها و علائم را پنهان کنند. این نوع پارچه را انتخاب نمایید و با لوازم جانبی روشن مانند کوسن‎ها آن را تزئین نمایید.

5.پارچه مبلی ساده یا طرح‎دار

مبل دونفره ممکن است به پارچه‎ای متفاوت از سه‎نفره نیاز داشته باشد. اگر مبل شما توسط خانواده‎ای پرجمعیت زیاد مورد استفاده قرار می‎گیرد، گزینه طرح‎دار، هرچند ظریف، در پنهان کردن نشتی‎های اتفاقی بهتر است. اگر فکر می‎کنید از این الگو خسته‎اید، و روکش‎ها به راحتی قابل جابجایی هستند، لازم است در هنگام خرید امکان تعویض پارچه مبل را بررسی نمایید و اگر مقرون به صرفه است و امکان تعویض دارد، آن را خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *