انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل – بخش دوم

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل - بخش دوم

انتخاب فرم و شکل

فضایی که شما برای نصب تابلو در نظر گرفته اید خواه یک دیوار کوچک یا یک دیوار بزرگ نصب چندین تابلو در کنار هم می تواند زیبایی خاصی به فضای شما بدهد. فقط کافی است چند دستورالعمل انجام شود تا نتیجه کار مطلوبی داشته باشید. برای دیوار مستطیل شکل تابلوهای مستطیل یا بیضی و برای دیوار مربع شکل تابلوهای مربع یا گرد را انتخاب کنید. معمولا تابلوهای مستطیل یا مربع برای فضای داخلی مدرن و تابلوهای بیضی و گرد برای فضای داخلی کلاسیک مناسب ترند. اگر چندین تابلو نصب می کنید مهمترین تابلو را در مرکز دیوار قرار دهید و تابلوهای دیگر را در اطراف تابلوی مرکزی مرتب کنید. ترجیح داده می شود که تابلوها در یک مستطیل کوچک و کاملاً دسته بندی شده قرار بگیرند تا تأثیر بصری ایجاد کنند. تابلوهایی که سبک قاب یکسانی دارند را به صورت ردیفی نمایش دهید.

نحوه انتخاب دیوار مناسب برای نصب تابلو

با دیواری به رنگ خنثی مانند سفید یا بژ شروع کنید. سعی کنید اول تابلو ها را روی زمین بگذارید و مرتب کنید و زمانی که چیدمان صحیح خود را تعیین کردید به دیوار منتقل کنید. اگر دوست دارید آنها را در راه پله به نمایش بگذارید تابلوهای بزرگ و کوچک را با هم ترکیب کنید به گونه ای که با نصب قطعات کوچکتر که مرکز آنها یک قطعه بزرگ است طرحی از یک آبشار را ایجاد کنید. به دیوار خالی پشت کاناپه یا اطراف تلویزیون نیز می توانید تابلو اضافه کنید.

نحوه چیدمان تابلو بر روی دیوارهای رنگی

تابلویی متناسب با پالت رنگی دیوار پیدا کنید. لازم نیست هر رنگ موجود در تابلو متناسب با پالت رنگی باشد هماهنگی آن تنها با یک یا دو تابلوی برجسته تر کافی است. در حالت ایده آل رنگ زمینه تابلو نیز باید با رنگ دیوار هماهنگ باشد به معنی ساده تر رنگ تابلو باید مشابه، مکمل یا از خانواده رنگی دیوارها باشد.

حتما بخوانید:  راهنمای گام‌به‌گام چیدمان اتاق نشیمن

نحوه نصب تابلو در فضاهایی با سقف بلند

سقف های بلند چالش های تزئینی ایجاد می کنند. از کف تا سقف را اندازه گیری کنید و تابلو های خود را تقریباً در یک سوم میانی دیوار آویزان کنید. تابلویی را انتخاب کنید که تقریباً هم شکل دیوار باشد یعنی اگر دیوار پهن است تابلو نیز پهن باشد و اگر باریک تابلو هم باریک انتخاب شود. سعی کنید در چنین فضاهایی تابلوهای بزرگ نصب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *