انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل – بخش سوم

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل - بخش سوم

ابعاد مناسب برای نصب تابلو بر روی دیوار بالای مبل

قبل از نصب تابلو کاناپه خود را در جای مناسب قرار دهید. تابلوهای هنری باید اندازه مناسبی داشته باشند. برای یک دیوار با طول زیاد یک تابلوی بزرگ می تواند کمک کند تا دیوار کمی کوتاه تر به نظر برسد. اگر فقط قصد آویزان کردن یک تابلو بر روی دیوار بالای مبل را دارید اندازه آن باید کمتر از دو سوم اندازه مبلمان باشد اما اگر از چندین تابلوی کوچک استفاده می کنید آنها را به هم نزدیک کنید تا جلوه بصری یک تابلوی بزرگتر را ایجاد کنند. تابلو را ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر بالاتر از کف نصب کنید و دقت کنید که بیشتر از ۹ سانتیمتر بین پایین تابلو و بالای مبل فاصله نداشته باشید. یک راه ساده تر این است که تابلو را به راحتی روی دیوار نگه دارید و آن را آنقدر بالا و پایین ببرید تا به ارتفاع ایده آل برسید سپس این نقطه را علامت گذاری و تابلو را آویزان کنید. اما اگر تعداد زیادی تابلو دارید این کار غیر عملی است پس سعی کنید تکه های کاغذ را به همان اندازه برش دهید و آنها را به دیوار آویزان کنید تا جای مناسب تابلوها را به دست آورید.

نحوه نصب بوم های بدون قاب

آویختن تابلوی بدون قاب ظرافتی خاص به دکوراسیون شما می بخشد. بوم را در جایی که می خواهید آن را آویزان کنید در مقابل دیوار نگه دارید. از گوشه های بالا علامت گذاری کنید. برای این کار ممکن است به کمک دو نفر نیاز باشد یکی برای نگه داشتن تابلو و دیگری علامت گذاری بر روی دیوار. دقت کنید که تابلو کاملاً  مماس با دیوار آویزان شود.

ایجاد دیوار خاطره

دیوار خاطره روشی سرگرم کننده و چشم نواز برای پر کردن یک فضای بزرگ است که تشکیل شده از چند تابلوی عکس خانوادگی از قدیم تا جدید با اندازه های مختلف و سبک قاب یکسان که می توانند به صورت خطی و متقارن و یا به صورت ترکیب افقی و عمودی بدون تقارن بر روی دیوار نصب شوند.

یادتان باشد هیچ ایده بدی وجود ندارد مگر اینکه اجرای آن بد باشد. حتی اگر زیباترین تابلو  را با وسایل تزئینی یا مبلمان نامناسب جفت کنید نمی تواند جلوه بصری زیبایی به فضای شما ببخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *