انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل – بخش اول

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل

انتخاب تابلوی مناسب برای دکوراسیون منزل - بخش اول

برای تزئین دیوارها نیازی به اقدامات گران قیمت نیست. با چیدمان هنرمندانه تابلو، عکس ها و سایر کارهای هنری دیوار خالی خانه خود را به گالری خود تبدیل کنید. هنگام خرید یک تابلو اندازه مهم است. یک تابلو با اندازه نامناسب می تواند هنر آن تابلو را تحت تأثیر قرار دهد و از لحاظ بصری زیبا به نظر نرسد. خواه نقاشی منحصر به فردی باشد خواه چاپ قاب، چاپ بوم یا عکس. چون اغلب تابلوها در فضا به یک نقطه کانونی چشم نواز تبدیل می شوند باید از هر لحاظ بررسی و انتخاب شوند. برای بسیاری هنر هم اشتیاق است و هم به نوعی سرمایه گذاری و وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود باید وقت بگذارید و چیزی را انتخاب کنید که برای خانه شما مناسب باشد. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بدانید اندازه مناسب تابلو برای نصب در دکوراسیون کدام است.

انتخاب سایز

طول و عرض دیواری که می خواهید تابلو را روی آن آویزان کنید اندازه بگیرید اگر از تختخواب یا مبل شما بیشتر شد کافی است به جای کف تا سقف فضای باز دیوار را از بالای مبلمان تا سقف اندازه بگیرید. نقاشی های آویزان شده بالای مبلمان باید کمتر از ۷۵٪ عرض مبلمان باشند. تابلو های آویزان شده بالای شومینه هنگامی به چشم می آیند که  اندازه تابلو به اندازه دهانه شومینه باشد. قانون سه هشتم را دنبال کنید این یعنی هنگام نصب تابلو بر روی یک دیوار خالی آن را به گونه ای قرار دهید که از هر طرف تابلو سه هشتم آن خالی باشد.

انتخاب فرم و شکل

فضایی که شما برای نصب تابلو در نظر گرفته اید خواه یک دیوار کوچک یا یک دیوار بزرگ نصب چندین تابلو در کنار هم می تواند زیبایی خاصی به فضای شما بدهد. فقط کافی است چند دستورالعمل انجام شود تا نتیجه کار مطلوبی داشته باشید. برای دیوار مستطیل شکل تابلوهای مستطیل یا بیضی و برای دیوار مربع شکل تابلوهای مربع یا گرد را انتخاب کنید. معمولا تابلوهای مستطیل یا مربع برای فضای داخلی مدرن و تابلوهای بیضی و گرد برای فضای داخلی کلاسیک مناسب ترند. اگر چندین تابلو نصب می کنید مهمترین تابلو را در مرکز دیوار قرار دهید و تابلوهای دیگر را در اطراف تابلوی مرکزی مرتب کنید. ترجیح داده می شود که تابلوها در یک مستطیل کوچک و کاملاً دسته بندی شده قرار بگیرند تا تأثیر بصری ایجاد کنند. تابلوهایی که سبک قاب یکسانی دارند را به صورت ردیفی نمایش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *