دیوار آشپزخانه

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه

برای زیبایی دکوراسیون منزل یکی از قسمت هایی که باید توجه ویژه ای به آن شود آشپزخانه ها هستند و رنگ دیوارهای آشپزخانه و همچنین وسایل و کابینت ها تاثیر زیادی در زیبایی این قسمت از خانه دارند. به خصوص اگر آشپزخانه اپن باشد و از قسمت های مختلف خانه به آن دید داشته باشید که در بیشتر خانه های امروزی و آپارتمان ها آشپزخانه ها اپن هستند و از قسمت های مختلف خانه مثل پذیرایی و نشیمن به آن دید دارید. پس انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه ها می تواند گام مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون خانه شما باشد.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

بهتر است برای دیزاین آشپزخانه ها از رنگ های گرم و خنثی و یا روشن و شاد استفاده کنید، زیرا باعث می شود که در این قسمت از خانه احساس راحتی و صمیمیت بیشتری داشته باشد و به کار بردن رنگ های روشن و گرم و خنثی باعث می شود که شما حتی برای فروش خانه هم موفق تر باشید زیرا این رنگ ها جزو آن دسته از رنگ هایی هستند که نظر مخاطب را خیلی زود جلب میکنند.

در این مقاله در مورد اینکه بهترین رنگ برای آشپزخانه کدام است و اینکه رنگ های سرد و گرمی که مناسب آشپزخانه باشند در کدام دسته هستند صحبت می کنیم و در ادامه تصمیم داریم چند نمونه از رنگ های گرم و سرد که برای آشپزخانه بهتر هستند را به شما معرفی کنیم.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

اصول انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه ها

 یکی از نکات جالبی که درمورد رنگ آشپزخانه وجود دارد این است که اگر شما از رنگ تاریک و خنثی و یا رنگ های سرد مثل سبز و آبی و یا طوسی و خاکستری استفاده کنید مانع از ایجاد احساس گرسنگی در شما می‌شود و استفاده از این رنگ ها در آشپزخانه باعث می‌شود که از پرخوری افراد جلوگیری شود.

  البته نکته دیگری که برای رنگ مناسب آشپزخانه باید در نظر گرفته شود سلیقه خود افراد خانواده است. خیلی از افراد معتقد هستند که رنگ سیاه رنگ خوبی برای آشپزخانه نیست اما ترکیب رنگ سیاه با سفید باعث می شود که جذابیت فضای آشپزخانه شما بیشتر شود و نورپردازی مناسب در کنار این ترکیب رنگ باعث می شود زیبایی آشپزخانه شما دو چندان شود.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

رنگ های گرم مناسب برای آشپزخانه

 همانطور که قبلا اشاره کردیم علاوه بر انتخاب رنگ نورپردازی هم باعث میشود که هر رنگی که شما انتخاب می کنید جذاب تر به نظر برسد و نورپردازی مناسب در کنار یک رنگ خوب باعث ایجاد تعادل در محیط می شود. اگر تصمیم گرفتید از رنگ خنثی برای آشپزخانه استفاده کنید از کم‌رنگ‌تر ها استفاده کنید. به طور مثال رنگ طوسی هیچ وقت از چشم نمی افتد و باعث می شود که همیشه ظاهر آشپزخانه شما زیبا به نظر برسند و در کنار این رنگ طوسی نور پردازی مناسب جذابیت را بیشتر می کند.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

خیلی از افراد معتقد هستند که رنگ های خنثی خیلی خسته کننده هستند اما این طور نیست و اگر ترکیب رنگ هوشمندانه‌ای داشته باشید باعث ایجاد یک تعادل و زیبایی در آشپزخانه می شوید که قطعاً منحصر به فرد خواهد بود. بطور مثال استفاده از رنگ‌های یاسی، سبز و آبی در آشپزخانه باعث می‌شود که فضا آرام بخش باشد و استفاده از رنگ قهوه ای شتری برای کابینت ها و کف آشپزخانه و دیوارها باعث می‌شود که فضا گرم و دلنشین باشد.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

کاربرد رنگ های با تناژ قرمز برای آشپزخانه

 خیلی از افراد وقتی که می خواهند برای آشپزخانه خود وسیله خریداری کنند سعی می کنند زیاد سمت رنگ های قرمز نروند زیرا همیشه برای انتخاب این رنگ تردید دارند و فکر می کنند که خیلی زود دل آنها را میزند. ولی برعکس اگر چیدمان شما درست باشد و بتوانید ترکیب رنگ های خوبی در آشپزخانه ایجاد کنید رنگ قرمز باعث شادی و نشاط بخشیدن به محیط می شود. مثلا اگر در کنار دیوارهای قرمز از کابینت های مشکی استفاده کنید زیبایی چند برابر می شود و یا رنگ‌های استیل باعث می‌شود یک سبک مدرن در آشپزخانه به وجود بیاید.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

رنگ قهوه ای برای آشپزخانه

 با توجه به اینکه رنگ قهوه ای یکی از رنگ های طبیعت به حساب می آید استفاده از آن باعث می شود که فضای زیبایی در آشپزخانه شما به وجود بیاید. مخصوصا اگر این رنگ قهوه ای با رنگ های تیره تر ترکیب شود و یکنواختی محیط شکسته شود و یکی از رنگ‌هایی که ترکیب جالبی با قهوه ای می سازد رنگ سبز است زیرا رنگ سبز و قهوه ای در کنار هم حس طبیعت را در خانه شما زنده می کند.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه ها

 یکی از رنگ هایی که بیشترین طرفدار را در بین اکثر خانواده‌های ایرانی دارد رنگ سفید است و استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی زیبایی محصور کننده ای را ایجاد می کند، زیرا یک رنگ پر آرامش و چشم نواز است و باعث می شود محیط خانه بزرگتر به نظر برسد. یکی از اصلی ترین رنگ هایی که در دکوراسیون مدرن امروزی کاربرد زیادی دارد رنگ های سفید یک دست است.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

استفاده از رنگ زرد برای آشپزخانه

 استفاده از رنگ زرد ملایم یکی از گزینه های خوب برای دیوار آشپزخانه است و باعث می‌شود که یک فضای گرم و صمیمی در خانه به وجود بیاید که هماهنگی خیلی زیبایی بین این رنگ و کابینت های چوبی ایجاد می شود و همچنین این رنگ بازتاب نور خیلی خوبی دارد که باعث می‌شود فضای خانه شما پر نشاط تر دیده شود و مثل رنگ سفید نیست که خیلی ها معتقدند با استفاده از آن آشپزخانه شبیه بیمارستان می‌شود و در عین سادگی جذابیت چشمگیری دارد. البته شما با ترکیب رنگ های زرد پررنگ تر و گرم تر با سیاه و تیره می توانید یک سبک کلاسیک و سنتی در خانه ایجاد کنید.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه - وبسایت مبلمان رابو

استفاده از رنگ آبی برای آشپزخانه

 بسیاری از افرادی که تصمیم می‌گیرند رنگ آشپزخانه خود را رنگی به جز سفید انتخاب کنند معمولا به سراغ رنگ‌های آبی نمی روند زیرا معتقدند که این رنگ باعث افسردگی می شود و جلوی اشتها را میگیرد. ولی اگر همین رنگ آبی با رنگ های خوب و مناسب ترکیب شود می تواند کاملاً قضیه را عوض کند و علاوه بر اینکه یک دکوراسیون منحصر به فرد و زیبا در منزل شما به وجود بیاورد باعث می شود که خیلی راحت بتوانید وسایل مختلف را با این رنگ ست کنید.

بطور مثال ترکیب آبی روشن و آبی تیره و سرمه ای و یک نورپردازی مناسب باعث می‌شود آشپزخانه شما بسیار زیبا به نظر برسد. استفاده از رنگ سفید و آبی در کنار هم باعث می‌شود که این دو رنگ همدیگر را خنثی کنند. اگر کابینت آشپزخانه شما و یا کفپوش طرح رنگ چوب باشد ترکیب آبی با این رنگ ها فضای جذابی را به وجود می آورد.

منبع : دکورپلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *