انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش اول

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش اول

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید - بخش اول

کوسن‌ها نقش بسزایی در راحتی مبلمان و زیبایی آن‌ها ایفا می‌کنند. بعنوان یکی از اشیا دکوراتیو منزل، آن‌ها می‌توانند در جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن نیز تاثیرگذار باشند اما به شرطی که قواعد انتخاب رنگ کوسن را بدانید و بتوانید کوسن‌ها را با خلاقیت و سلیقه با مبلمان ست کنید. نکته اولی که باید در نظر بگیرید این است: اگر رنگ کوسن با رنگ مبل یکسان است باید به فکر تغییری باشید.

انتخاب رنگ کوسن و نحوه ست کردن کوسن با مبلمان

  1. پالت رنگی دکوراسیون اتاق را شناسایی کنید

هنگام انتخاب رنگ کوسن باید به رنگ‌هایی که در دکوراسیون اتاق استفاده شده است دقت کنید. معمولا رنگی را برای کوسن انتخاب می‌کنند که در میان این رنگ‌ها خودی نشان دهد. بعنوان مثال اگر دکوراسیون خنثی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کرده‌اید بهتر است هنگام انتخاب رنگ کوسن به دنبال رنگ‌های شاد و چشم گیر باشید. اگر تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری روی دیوار دارید می‌توانید از رنگ‌های آن ایده بگیرید. چرخه رنگ و رنگ‌های مکمل نیز می‌توانند ایده‌های خوبی برای انتخاب رنگ کوسن باشند.

  1. تعداد کوسن‌های روی مبل را مشخص کنید

هنگام چیدن کوسن‌ها و ست کردن آن‌ها با مبلمان باید به تعدادشان دقت داشته باشید. برای انتخاب تعداد کوسن‌ها باید بدانید سبکی که برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کرده‌اید چیست. بعنوان مثال، اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق شما سبکی سنتی‌تر داشته باشد، بهتر است تعداد کوسن‌ها زوج باشد. در عوض، تعداد فرد بیشتر مناسب یک دکوراسیون مدرن یا هنری است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ کوسن‌ها نیز می‌تواند متنوع باشد.

مثلا اگر زوج انتخاب می‌کنید دو به دو یک شکل انتخاب کنید یا اگر فرد انتخاب می‌کنید طرح دار و ساده را در کنار هم بچینید. اما فراموش نکنید، نباید از تعداد زیادی کوسن استفاده کنید. تعداد بیش از اندازه موجب می‌شود اتاقتان نامرتب و شلوغ به نظر برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *