صندلی مدرن

انتخاب صندلی مدرن

انتخاب صندلی مدرن

صندلی ناهار خوری

انتخاب صندلی مدرن  به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. به عنوان مثال در ابتدا نیاز است ابعاد، اندازه، محل استفاده، مدت زمان استفاده و قیمت صندلی ناهارخوری را در نظر بگیریم و سپس دست به انتخاب بزنیم.

فضای خالی کافی در اطراف صندلی ناهار خوری

ابعاد صندلی ناهار خوری باید با ابعاد میز ناهار خوری تناسب لازم را داشته باشد تا جابجایی صندلی‌ها به راحتی انجام گیرد و استفاده از آن ها دچار مشکل نشود. در نظر داشته باشید هر فرد برای استفاده از صندلی احتیاج به فضای خالی کافی در اطراف صندلی دارد. عموماً میز ناهار خوری ارتفاعی بین ۷۵ تا ۸۰ سانتی‌متر دارند. پس نیاز است صندلی ناهار خوری کوتاه‌تر با این اندازه استاندارد تهیه شود. از سوی دیگر اگر بخواهیم برای اپن آشپزخانه که شاید گاهی ارتفاعی یک متری داشته باشد از صندلی مخصوص استفاده کنیم. باید ارتفاع صندلی ناهار خوری قدری بلند تر باشد تا دسترسی به اپن آشپزخانه که نقش میز غذا خوری را ایفا می‌کند ساده‌تر انجام شود. شکل و طرح میز ناهار خوری شما می‌تواند مربعی، مستطیلی و یا دایره‌ای شکل باشد در همین راستا نیز می‌توانید از صندلی نهارخوری که شکل و طرح آن‌ها با میز شما هم‌خوانی لازم را دارد نیز استفاده کنید.
• اندازه استاندارد صندلی برای بزرگسالان ۴۰ الی ۴۵ سانتی‌متر از کف
• اندازه استاندارد صندلی برای خردسالان ۲۵ الی ۳۰ سانتی‌متر از کف
هماهنگی ابعاد صندلی ناهار خوری با میز

صندلی ناهارخوری عموماً با سایز استاندارد تهیه و تولید می‌شود؛ اما بهتر است از صندلی متناسب با میز خود استفاده کنید و خیلی خود را محدود به اندازه‌های استاندارد در بازار نکنید. راحتی در حین جابجایی، زیبایی در حین جایگذاری زیر میز و قابلیت حرکت آسان سه نکته‌ای است که در هنگام تهیه میز و صندلی باید به آن توجه شود. بلندی میز ناهار خوری باید به نحوی باشد که بتوانید آرنج خود را به‌راحتی روی آن قرار دهید میز اگر خیلی کوتاه باشد یا خیلی بلند سبب خستگی شما در حین غذا خوردن می‌شود. این امر به صورت مستقیم در مورد صندلی ناهار خوری نیز صدق می‌کند. استفاده از صندلی مناسب مانع از ناهنجاری‌های ستون فقرات مخصوصاً کمر شما در حین نشستن می‌شود. راحتی در حین نشستن اصلی‌ترین ویژگی است که برای تهیه میز و صندلی نهارخوری باید به آن توجه شود. صندلی‌های بدون دسته با صندلی‌های دسته‌دار در نوع چیدمان آن‌ها تفاوتی نمی‌کند زیرا در هر صورت عمق و اندازه قسمت نشیمن‌گاه صندلی است که نوع چیدمان آن را مشخص می‌کند.

محل استفاده از صندلی ناهار خوری

صندلی نهارخوری در بخش‌های مجزا و متفاوتی از منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است از صندلی برای میز ناهارخوری اتاق پذیرایی استفاده شود یا شاید نیاز به صندلی مدرن بلند برای میز جزیره آشپزخانه باشد و یا یک میز کوچک نهارخوری در وسط آشپزخانه دارید که می‌خواهید جمع و جور باشد. خوشبختانه طرح‌ها و تم‌های رنگی و جنس‌های بسیار متنوع صندلی در بازار دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است؛ اما پیش از انتخاب صندلی مدرن دقت کنید که آن را برای کدام قسمت از منزلتان می‌خواهید. توصیه می‌شود برای دکوراسیون‌های خودمانی خود از صندلی‌های راحتی و برای دکوراسیون‌های کلاسیک و روستیک از صندلی‌هایی استفاده کنید که چوب‌های طبیعی مثل چوب راش، گردو و افرا در ساخت آن استفاده شده است.

مدت زمان استفاده از صندلی مدرن

صندلی نهارخوری بهتر است بسته به مدت زمانی که از آن استفاده می‌شود انتخاب شود. به عنوان مثال گاهی شما برای سرو غذا در دورهمی‌های خانوادگی خود از صندلی استفاده می‌کنید که قطعاً باید کیفیت این صندلی‌ها بسیار زیاد باشد؛ زیرا استفاده در طول گذر زمان سبب تغییر شکل صندلی می‌شود. از سوی دیگر شاید تمایل داشته باشید از میز ناهارخوری و صندلی‌های همراه آن برای پذیرایی از مهمان‌های ویژه خود بهره بگیرید. شاید هر روز نیاز به استفاده از این صندلی‌ها نباشد، اما این را به یاد داشته باشید که نرمی و راحتی این قبیل صندلی‌ها دور همی‌های شاد و بهتری را برای شما رقم می‌زند. صندلی‌های که از اسفنج و فوم مرغوب برای روکش کردن کلاف آن‌ها استفاده می‌شود ایده ال‌ترین انتخاب برای این سبک از چیدمان‌ها محسوب می‌شود. همچنین چوبی که برای دسته‌ها و پایه‌های کار نیز استفاده می‌شود نه تنها به زیبایی که به استحکام و دوام بیشتر نیاز دارد که این امر تنها با استفاده از‌چوب‌های مرغوب صورت می‌گیرد.

هماهنگی و زیبایی صندلی مدرن

زندگی مدرن امروز سبب شده است تنوع در محصولات مخصوصاً مصنوعات چوبی بسیار متفاوت‌تر از گذشته دنبال شود. از همین رو توجه به زیباسازی فضا امر مهمی است که نیاز است بسیار به آن توجه شود. سادگی در طراحی یکی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون‌های مدرن به شمار می‌آید. خود را محدود نکنید و بسته به تم رنگی و علاقه‌مندی خود دست به انتخاب بزنید. برای مثال اگر از مبل‌های رنگی و کوسن‌های رنگارنگ بهره گرفته‌اید لزوماً نیازی به تهیه میز ناهار خوری چوبی با صندلی‌های یک دست و یک رنگ نیست. شما به راحتی می‌توانید از صندلی‌های مدرن رنگی برای جلوه دادن به فضا بهره بگیرید. یا برای مثال اگر آشپزخانه شما با تم رنگی شاد دیزاین شده است می‌توانید با صندلی‌های مخصوص اپن که تم رنگ تیره دارد به یک سایه روشن زیبا دست پیدا کنید. در دکوراسیون‌های کلاسیک تمام وسایل عموماً از چوب بهره گرفته است در این راستا می‌توانید صندلی‌های چوبی یک شکل را هم راستا با دیزاین کلاسیک و روستیک خود مد نظر قرار دهید.
کلام آخر پیرامون خرید صندلی

صندلی مدرن  خود را می‌توانید بسته به علاقه‌مندی و سلیقه خود با هر سایز و اندازه و هر تم رنگی که تمایل دارید خریداری کنید. این امر را می‌توانید به صورت آنلاین دنبال کنید و با یک حساب سرانگشتی و مقایسه قیمت‌ها به یک محصول ایده ال و منحصر به فرد دست پیدا کنید. می‌توانید هم راستا با هارمونی رنگی که در فضای داخلی منزل دنبال می‌کنید تم رنگی صندلی مدرن  خود را انتخاب کنید یا اینکه با یک رنگ متضاد سایه روشن زیبایی را به تصویر بکشید. خرید صندلی مدرن مخصوص برای آشپزخانه، اتاق پذیرایی صندلی برای افراد بزرگ‌سال، خردسال و بسیاری نکات دیگر یکی از انتخاب که شما برای خرید صندلی مدرن در پیش روی دارید. از محصولات ما دیدن فرماید تا ایده ال‌ترین‌ها از این پس مهمان خانه شما شود.

منبع: افرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *