چگونه عاقلانه مبلمان اتاق نشیمن خود را انتخاب کنیم

انتخاب مبلمان اتاق نشیمن

انتخاب مبلمان اتاق نشیمن

چه به فکر بازسازی کل آپارتمان خود باشید و چه بخواهید نقل مکان نمایید، در هر دو صورت تمایل دارید که بهترین مبلمان اتاق نشیمن را بخرید. اگر در انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن دچار تردید و معضل هستید، در این مقاله نکاتی را برای شما آورده‎ ایم که در طراحی مکان به شما کمک می‎ کند.

1.    با یک برنامه شروع نمایید

اول کارهای مهم! قبل از رفتن به فروشگاه مبلمان، نیازمند اندازه ‎گیری اتاق نشیمن خود هستید. زیرا اولین سوالی که فروشنده از شما می‎ پرسد این است که فضای اتاق شما چه اندازه است. و اگر تصوری درباره ابعاد اتاق خود نداشته باشید، قادر نیستید ابعاد مبل یا میز وسط خود را تعیین نمایید.

2.    اتاق نشیمن خود را به صحنه ببرید

پس از تهیه نقشه، به این فکر کنید که چگونه می ‎خواهید از فضای اتاق نشیمن استفاده نمایید. هر یک از وسایل را کجا قرار می‎ دهید؟ اگر فرزند دارید، باید مبلمان محکم به کار ببرید. اگر به مبلمان فانتزی علاقه دارید، می‎ شود فضا را با قطعات ظریف تزئین نمود.

3.    نوع مبلمان مورد نظرتان را برای مکان خود مشخص نمایید

مبلمان به منزله یک نوع سرمایه ‎گذاری است. از آنجا که هزینه بالایی به همراه دارد، پس از فکر کردن به خرید آنها، بایستی به ماندگاری آن توجه نمایید. بنابراین، سعی کنید از مبلمان چوبی که بادوام‎ ترین نوع هستند استفاده نمایید. مقاومت چوب و کیفیت عالی را بررسی نمایید و آن را با میز وسط شیشه ‎ای و سایر لوازم زیبایی کامل کنید.

4.    پارچه‎ های مبلمان را انتخاب نمایید

هنگامی که اسکلت مبلمان خود را انتخاب نمودید، باید درباره ظاهر خارجی آن یعنی پارچه مبل تصمیم بگیرید. پارچه ‎های مخملی، چتائی(کنفی) یا سایر پارچه‎ های بادوام را انتخاب می ‎نمایید؟ برای پارچه خود الگو دارید یا طرح ساده می‎ خواهید؟ رنگ نیز متناسب با فضای داخلی نقش خود را ایفا می ‎‎کند. از آنجا که از این فضا برای میهمانان استفاده می ‎شود، رنگی را انتخاب نمایید که به راحتی لکه‎ ها را نشان ندهند، در غیر این صورت اتاق نشیمن شما همیشه بی‎ روح به نظر می ‎رسد. رنگ تیره و پارچه ‎های تمیز شونده ایمن ‎ترین و عاقلانه ‎ترین گزینه ‎ها هستند. مطمئن شوید که با پرده‎ های شما هم‎ خوانی داشته باشد یا در تضاد باشد.

5.    لوازم خود را هماهنگ نمایید

مورد بعدی، کوسن ‎های مبل و دیگر چیزهای ریز و در عین حال مهم است که بایستی در اتاق نشیمن خود داشته باشید. این فضا جایی است که می ‎شود با آپشن ‎های خود بیشتر خلاقیت داشته باشید. توجه کنید که پارچه‎ هایی را انتخاب نمایید که با بقیه دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد و رنگی را گزینش نمایید که حداقل در پارچه مبل شما منعکس شود و کنتراست زیبایی ایجاد نماید. اگر پارچه مبل شما ساده است، می ‎توانید رنگ و بافت بی‎ شماری را برای کوسن‎ های خود داشته باشید و جلوه بیشتری از خود نشان دهند. هر شکل، اندازه یا تعدادی را تمایل دارید می ‎توانید انتخاب نمایید. همچنین این امکان را دارید که قطعات اضافی مانند میز کناری با گلدان یا صندلی زیبا در اتاق نشیمن خود قرار دهید که رنگ آن با وسایل موجود در اتاق هماهنگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *