انتخاب کفپوش مناسب

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

کفپوش ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود بهترین آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که ممکن است انتخاب کفپوش مناسب شما را سر در گم کند ما در این مقاله شما را برای خرید آگاهانه تر کفپوش راهنمایی می کنیم.

موکت

موکت یکی از قدیمی ترین کفپوش هایی است که در منزل مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که از موکت استفاده می کنند تمام کف اتاق نشیمن و اتاق خواب خود را با آن می پوشانند. در انتخاب موکت باید به برخی نکات توجه کرد، اگر فضا پذیرایی یا اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است موکت های ساده با رنگ روشن و پرز کوتاه را انتخاب کنید.

پارکت

پارکت ها از انواع کفپوش های چوبی هستند که به منزل یا محل کار شما حالتی لوکس و کلاسیک می بخشند. پارکت ها انواع، اشکال و حتی رنگ های مختلفی دارند. از انواع پارکت ها می توانیم به بلوط، کاج و آلبالو اشاره کنیم. حتی بافت چوب و میزان سختی و ضخامت آن نیز می تواند متفاوت باشد.

پارکت ها در برابر آب و رطوبت مقاوم نیستند و به مراقبت زیادی احتیاج دارند، همین دلیل باعث می شود که کمتر از کفپوش های دیگر توسط مردم انتخاب شوند. همچنین اگر در طبقه پایین زندگی می کنید و قصد نصب پارکت دارید در زیر آن یک عایق ضد رطوبت نصب کنید.

لمینت

لمینت ها الوارهای مصنوعی با روکش طرح چوب هستند در واقع آنها از متراکم شدن چند لایه چوب HDF با یک روکش طرح چوب ساخته شده اند. ضخامت این کفپوش ها معمولا بین 6 تا 12 میلی متر می باشد و هر چه رفت و آمد بیشتر باشد باید کفپوش هایی با ضخامت بیشتر خریداری شود. از مزایا این کفپوش می توانیم به مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید، قابلیت جا به جایی آسان و تعویض قسمت های مختلف آن به صورت جداگانه اشاره کنیم.

در کنار این مزایا عیب این کفپوش عدم مقاومت آن در برابر آب و ایجاد سر و صدا در هنگام راه رفتن است. علاوه بر آن هر نوع آلودگی خیلی زود به لمینت ها نفوذ کرده و به شدت در معرض خراشیدگی قرار دارند، پس از کشیدن اسباب و اثاثیه بر روی آنها خودداری کنید. با توجه به این اوصاف می توانید نسبت به انتخاب آن بهتر تصمیم بگیرید.

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

وینیل یا PVC

این کفپوش ها که به آنها وینیل نیز گفته می شود در طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود، این کفپوش ها ضخامت کمی داشته و طول و عرض آنها به ترتیب 90 و 15 سانتی متر است. بر روی این کفپوش ها محافظ عاج دار استفاده می شود که از سرخوردن اجسام بر روی آن جلوگیری می شود.

مزیت این کفپوش نسبت به سایر کفپوش ها مقاومتش در برابر آب است از این رو می توانید از آن در سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نیز استفاده کنید.

در کنار این مزیت، عیب آن را نیز برای شما بازگو می کنیم این کفپوش در برابر نور آفتاب مقاوم نبوده و بعد از مدتی تغییر رنگ می دهد، علاوه بر آن کشیدن وسایل سنگین بر روی این کفپوش آن را دچار خراشیدگی می کند.

قیمت این کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش ها مناسب تر بوده اما خود آنها نیز انواع مختلفی دارند، سعی کنید جنسی مرغوب خریداری کنید تا سال های بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

سرامیک

سرامیک ها کفپوش های پر طرفداری هستند و به علت مقاومت در برابر آب علاوه بر پذیرایی در آشپزخانه نیز قابلیت استفاده دارند.

نکته مهم در مورد سرامیک ها این است که هرگز نباید آن هار ا با مواد شوینده قوی شست، برای شستشو آنها یک دستمال نمدار کافی است اما درزهای آن را می توانید با احتیاط با مواد شوینده تمیز کنید.

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

چوب پنبه

اگر شما از دوست داران محیط زیست هستید کفپوش چوب پنبه ای برای انتخاب گزینه مناسبی است، این کفپوش از پوست درخت بدست می آید بدون آن که به خود درخت آسیبی وارد شود.

این کفپوش عایق صدا و گرما بوده بنابراین برای خانه هایی که سیستم گرمایشی از کف دارند مناسب نمی باشد.

قیمت این کفپوش به علت ماندگاری و مقاومت بالا و ترمیم آسان بالا است با این حال در برابر خراشیدگی و نور آفتاب مقاوم نمی باشد.

کفپوش مناسب مغازه

انتخاب کفپوش برای مغازه از موارد بسیار مهم محسوب می شود اما به خاطر داشته باشید که کفپوش های شما نباید به صورتی باشد که تمام توجه مخاطب را به خود جلب کرده و مانع توجه مشتری به اجناس شود.

از بین انواع کفپوش ها معمولا برای مغازه از سنگ یا پارکت استفاده می شود این موضوع به خاطر دوام، نصب آسان و تنوع در آن ها است.

پارکت مناسب برای خانه

اگر قصد دارید کفپوش پارکت را برای منزل خود انتخاب کنید می توانید از رنگ تیره آن استفاده کنید تا آلودگی ها روی آن زیاد معلوم نشود با این وجود اگر فضا منزل شما کوچک است برای بزرگ بنظر رسیدن فضا بهترین کار استفاده از رنگ های روشن پارکت با خطوط عمودی است. برای لوکس شدن بیشتر فضا از پارکت های درزدار استفاده کنید.

اگر قرار است در محلی پر رفت و آمد پارکت نصب کنید، پارکت هایی با ضخامت بیشتر تهیه کنید ضخامت آن به صورت معمولی 8 میلی متر است.

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب - وبسایت مبلمان رابو

کفپوش مناسب راهرو

برای راهرو ورودی منزل اگر کفپوش های چوبی مثل لمینت، پارکت یا چوب پنبه انتخاب کنید در برابر آلودگی و آب مقاومتی نداشته و زود از بین می روند. اما این موضوع نباید شما را از خرید کفپوش دلخواهتان منصرف کند چرا که راه حل این موضوع ساده است شما با پهن کردن یک پادری بزرگ که تمام ورودی تا جاکفشی را بپوشاند می توانید تا حد زیادی از آلودگی کفپوش جلوگیری کنید.

اگر قصد خرید سرامیک دارید بهتر است سرامیکی با طرح شلوغ خریداری کنید تا کثیفی آن کمتر معلوم شود.

منبع : دکورپلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *