انواع دکوراسیون منزل – بخش اول

انواع دکوراسیون منزل

انواع دکوراسیون منزل - بخش اول

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: مدرن

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک طراحی داخلی،  دکوراسیون مدرن است. در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. این سبک در قرن ۲۱ میلادی شکل گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود.

در سبک دکوراسیون مدرن از فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود و سعی می‌شود از همه نقاط منزل به درستی استفاده شود. در دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم ساده استفاده می‌شود و سعی می‌شود فضاها با لوازم و طراحی‌های اضافه پر نشود تا بتوان از فضا استفاده مفید برد. این سبک اغلب در آپارتمان‌هایی که با طراحی فضای باز ساخته شده‌اند، بهتر اجرا می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک امروزی یا معاصر

یکی دیگر از انواع دکوراسیون داخلی، سبک امروزی است. این سبک اغلب با سبک طراحی داخلی  دکوراسیون مدرن اشتباه گرفته می‌شود و یا آن را زیرمجموعه دکوراسیون مدرن می‌دانند. در این سبک دکوراسیون و دیزاین به همه چیز در زمان حال توجه می‌شود. در این طراحی از خطوط نرم و منحنی استفاده می‌شود، در صورتی که در سبک دکوراسیون مدرن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده بیشتری می‌شود.

در این سبک اغلب از رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و سفید به صورت برجسته‌تر استفاده می‌شود و سایر رنگ‌ها نقش زیادی در این سبک دکوراسیون ندارند. گاهی نیز تنها از طیف مختلف یک رنگ استفاده می‌شود و با سایه‌های مختلفی از همان رنگ سعی می‌شود کنتراست ایجاد شود.

به بافت مواد و وسایل توجه می‌شود و از لوازمی با بافت طبیعی استفاده می‌شود. در این طراحی از فضاهای باز، نور زیاد و شیشه‌های فراوانی استفاده می‌شود و گاهی این مواد را به صورت طرح‌های غیرمعمول در طراحی استفاده می‌کنند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه:سبک دکوراسیون انتقالی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هم از سبک طراحی داخلی مدرن و هم از طراحی کلاسیک در خانه خود استفاده کنند، سبک انتقالی به شما پیشنهاد داده می‌شود. در این سبک طراحی داخلی از ترکیبی از طراحی سنتی و مدرن استفاده می‌شود. گاهی ممکن است از مبلمانی با پارچه‌ها و بافتی مدرن استفاده شود که در آن‌ها خطوطی صاف و مشخص وجود دارد و سبک کوسن‌ها و قالیچه نیز مطابق آن باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *