انواع دکوراسیون منزل – بخش سوم

انواع دکوراسیون منزل – بخش سوم

انواع دکوراسیون منزل - بخش سوم

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک شابی شیک

این سبک برای افرادی که لوازم طرح‌دار و شلوغ دوست دارند، مناسب است. در لوازم این سبک از مبلمان شلوغ و با تزیینات زیاد استفاده می‌شود و اصولاً پارچه‌های گل‌دار و کف‌پوش‌های سفید بخش اصلی طراحی این سبک هستند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک اسکاندیناویایی

در این سبک دکوراسیون داخلی سادگی زندگی کشورهای شمال اروپا را به خوبی می‌بینیم. طراحی مبلمان در این سبک بسیار دقیق است و در نهایت یک اثر هنری از مبلمان ایجاد می‌شود گرچه طراحی مبلمان ساده است و از رنگ‌های کمی استفاده می‌شود اما ممکن است گاهی چوب‌بری‌های ظریفی در ساخت این لوازم استفاده شود و طرح‌های مجسمه‌ای بر پایه مبلمان حک شود.

رنگ اصلی در این سبک، طیف سفید است و برای جلوه بیشتر از ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیک‌های روشن، آلومینیوم و آهن و کف‌پوش‌هایی با پنل‌های بزرگ استفاده می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های مختلف، می‌توانید رنگ‌ها را در فرش، مبلمان و یا قطعه‌ای هنری استفاده کنید.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک طراحی مدیترانه‌ای

در این سبک از ستون‌ها و قوس‌های فراوانی استفاده می‌شود. اصولاً از طیف رنگی زیادی استفاده می‌شود و این رنگ‌ها از رنگ‌های طبیعی زمین و خاک الهام گرفته شده‌اند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون سنتی

در این سبک از دکوراسیون داخلی به جزییات دقت می‌شود. از مبلمان مجلل استفاده می‌شود و لوازم غیرضروری زیادی در خانه به کار می‌رود. رنگ چوب‌ها اصولاً تیره است و از رنگ‌های تند زیادی استفاده می‌شود. انواع بافت‌ها در این سبک به کار می‌رود و خطوط منحنی زیادی در خانه دیده می‌شود. برای مبلمان از پارچه‌های مخملی، ابریشمی و گلدوزی‌شده استفاده می‌شود. در طراحی مبلمان به جزییات توجه می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون کرفتس‌من

در این سبک دکوراسیون داخلی از سطوح وسیع و گسترده استفاده می‌شود و اصولاً در خانه‌های امروزی و مدرن این طراحی انجام می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون اکلکتیک

در این سبک دکوراسیون داخلی از عناصر متضاد زیادی استفاده می‌شود. رنگ‌های مختلف، تزیینات فراوان و مبلمان زیاد از جمله ویژگی‌های این سبک است که اگر به درستی چیده نشوند و در طراحی به کار نروند، ممکن است خانه شما را از زیبایی بیاندازند! به همین دلیل استخدام طراح باتجربه در این زمینه ضروری است. یک طراح می‌تواند با ترکیب درست جنبه‌های متضاد به طرحی منسجم و جذاب برسد.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک‌های دکوراسیون ساحلی، خانه باغ و روستایی

این سه سبک دکوراسیون داخلی به دلیل شباهتی که دارند معمولا در یک دسته‌بندی از سبک‌های دکوراسیون داخلی جای می‌گیرند و در ادامه به توضیح مختصر هر کدام خواهیم پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *