انواع پارچه ی مبلمانی برای خریداران

انواع پارچه ی مبلمانی برای خریداران

 

پارچه مبلی کتان :  

یک الیاف طبیعی که در میان انواع پارچه مبل فوق العاده قوی است. صاف، نرم و به طور طبیعی براق است. زود لک و چروک می‌شود، اما از لحاظ مقاومت و کیفیت، مقاومت خوبی در برار تغییر رنگ، نخ‌کش شدن یا سایش دارد. برای کشش بیشتر اغلب در مخلوط پنبه استفاده می شود. مخلوط های پنبه ای با بهترین کیفیت معمولاً حاوی حدود 45 تا 60 درصد پنبه هستند.

پارچه مبلی پشمی :

پارچه های پشمی در برابر نخ‌کش شدن، چروک، لکه و تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند، اما برای شستشو و تماس با آب مناسب نیستند. زیرا این پارچه حالت نمدی و سخت پیدا می‌کنند. در بین  الیاف های طبیعی که از موی حیوانات به دست می آیند، پشم یک گزینه ی با دوام برای پارچه مبلمان است. اما با همه ی این مزایا ممکن است به راحتی خراشیده شود و تمیز کردن آن دشوار باشد.

پارچه مبلی لنین :

اگر شما هم می خواهید در یک محیط رسمی و کم رفت و آمد از مبلتان استفاده کنید ما به شما پارچه ی لنین را پیشنهاد می دهیم. این پارچه نسبت به سایر پارچه ها زودتر فرسوده شده و زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین باید بدانید که این پارچه به راحتی لک و چروک شده ولی به همین راحتی تمیز نمی شود.

پارچه مبلی ویسکوز ریون :

یکی از پارچه های خاص امروزه همین پارچه ی مبلی ویسکوز ریون می باشد. این پارچه از جنس خمیر کاغذ بوده در نتیجه مقاومت پایینی در برابر آب را داراست. در حالت کلی جذب رطوبت این پارچه بالا بوده و نرم و لطیف هستند. اگر به دنبال یک پارچه ی مقاوم هستید این پارچه گزینه ی مناسبی می باشد.

پارچه مبلی نایلون :

پارچه ی نایلون که یکی از مقاوم ترین بافت هاست و به شکلی باورنکردنی بادوام است. تولیدکنندگان بافتی ظریف تر مانند مخمل را با نایلون ترکیب می کنند تا از پرزدهی و خراش خوردگی آن جلوگیری کنند. نکته منفی که در رابطه با این بافت از پارچه به حساسیت آن در مقابل نور خورشید است. اگر شما هم از این پارچه برای مبلمان خود می خواهید استفاده کنید باید بدانید که برای تمیز کردن آن نیاز به محلول های خاصی است.

پارچه مبلی پلی استر :

این پارچه به راحتی دچار رنگ گرفتگی شده و تیره می گردد. پس برای جلوگیری از این مشکل آن را با بافت های دیگر ترکیب می کنند. این پارچه در برابر نور خورشید از خود مقاومت نشان می دهد. برای تمیزی آن می توان به راحتی از محلول آب و صابون استفاده نمود.

انواع پارچه ی مبلمانی برای خریداران

پارچه مبلی مدل آکریلیک :

این پارچه با ظاهری شبیه به الیاف پشم در برابر ساییدگی، چروک، تغییر رنگ و لک گیری مقاوم است. اگر از پارچه ی آکریلیک با کیفیت بالا استفاده نکنید ممکن است به راحتی پرز داده و از ظاهر زیبای آن کاسته شود. در کل این پارچه جذب رطوبت پایینی داشته و بسیار نرم و سبک می باشد.

پارچه مبلی مدل میکروفیبر :

این پارچه ترکیبی از پلی استر، میکرو الیاف نرم تر از جیر است که از الیاف مصنوعی ساخته شده است. تمیز کردن آن بسیار آسان از بقیه ی پارچه ها می باشد. میکروفیبر در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان داده است.

پارچه مبلی مدل مازراتی :

بافت پارچه مبلی مازراتی تا حدودی شبیه به مخمل است اما ناهمواری کمتری دارد. این پارچه در سطح خود دانه‌های کوچک و ریزی دارد که به‌طور منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند. پارچه مازراتی درطول زمان دچار سایش شده و رطوبت را کاملا به خود جذب می‌کند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *