فضای خانه شما

ایجاد فضایی مردانه در دکوراسیون منزل

 هنگامیکه یک زوج وظیفه تغییر چیدمان و تغییر مدل منزل را برعهده می گیرند، معمولا نبرد بین دوجنس مخالف به دنبال تصمیم گیری درباره نما و چیدمان داخلی رخ  می دهد.

یک نوع مصالحه و توافق می تواند این باشد که لا اقل یک اتاق خانه ” اتاقی مردانه ” باشد! فضایی که مشخصا به شوهر تعلق داشته باشد.

چنین اتاقی معمولا در گوشه ای از خانه! در زیر زمین یا بخشی از پارکینگ هم میتواند باشد. جایی که استراحت و یا مطالعه بدون درد سر او اختصاص داشته باشد. ( در آپارتمان های کم اتاق میتوان بخشی ازاتاق نشیمن را به مرد خانه اختصاص داد، هر چند آنقدر ها خصوصی نیست اما ازهرچیز بهتر است). در هر صورت کاربرد و محل این فضا هرچه باشد، آنقدر که شکل و شمایل آن اهمیت دارد، مهم نیست.

ایجاد فضایی مردانه در دکوراسیون خانهایجاد فضایی مردانه در دکوراسیون خانه

چند عنصرمهم تزئینی در دکوراسیون فضاهای مردانه

  • رنگ، تزئینات و چوب

رنگ های پرمایه، خالص و زمینی. اگر رنگهای قهوه ای، سرمه ای، سبز تیره وحتی مقدار معینی سیاه اتاقی را در بر گیرند، به وضوح اعلام می کنند که اینجا فضایی مناسب برای آسایش و امنیت است. مبلمان چنین اتاقی یا باید فاقد نقش و نگار و یا دارای کمترین نقوش هندسی مانند راه راه یا چهار خانه باشد.

  • چوب

چوب تیره، محکم و زیبا دارای شخصیتی قدرتمند، استوار و مردانه است. هر اتاقی می تواند با تخته پوش کردن دیوار، الوار های بیرون زده سقف، تخته های ناهموار کف و یا وجود قطعات چوبی ضخیم و بزرگ در مبلمان (دسته و پایه چوبی) دارای چنین حال و هوایی شود. این تزئینات چوبی باید دارای کمترین تزئینات بوده و یا کاملا ساده باشند.

  • تزئینات

سطوح ساده و بدون اشیاء اضافه بهترین حالت ممکن است. دیوار ها، قفسه ها و میز ها را تا حد امکان از اشیاء ریز و خرده ریز های صرفا تزئینی خالی نگهدارید. بسیاری بسیاری از مردان بالشتک های ظریف تزئینی، مجسمه و از این قبیل اشیا که کاربردی ندارند، توجهی ندارند.

  • کاربردی فکر کنید

دیوارمحل آویختن ساعت و قفسه ها جای قرارگرفتن کتاب هستند. یک میز کوچک برای گذاشتن چند کتاب دم دستی، فنجان چای، روزنامه و مجله است. روی این اتاق را می توان با یادگاری های شخصی و نشانهایی چون جوایز، مدارک، عکس هایی از مسافرتها و جشنها و کلکسیون های شخصی تزئین نمود.
ایجاد فضایی مردانه در دکوراسیون خانه

مبلمان،شومینه و لوازم الکتریکی

  • مبلمان

مبل های بزرگ و راحت مانند یک مبل راحتی چرمی و نیمکتی راحت که بتوان دقایقی رو آن دراز کشید و چرتی زد، می توانند از لوازمی باشند که کاملا کافی بوده، نه تنها مردانه به نظر می رسند، بلکه از چندین قطعه اسباب و اثاثیه ظریف و شکننده کاربردی تر هستند.

  • شومینه

حتی اگر این شومینه واقعی نباشد و یا با آجر های نسوز هیزم شکل کار کند، باز هم وجود دارد آن در اتاق مردانه بسیار جذاب است. (اگر بخشی از اتاق نشیمن را به شوهرتان اختصاص می دهید، بد نیست که سمت ” شومینه دار ” باشد.)

  • لوازم الکتریکی

لوازم الکتریکی راپنهان نکنید. این ابزار چه یک تلویزیون و یا یک دستگاه پخش صوت و یا کامپیوتر باشند. در کل لوازم الکترونیکی باید در دسترس و قابل رویت باشند. بیهوده کوشش نکنید که تلویزیون را داخل یک کمد سرتاسری پنهان کرده و از میز تلویزیون استفاده ننمایید یا کامپیوتر را در یک میز کشویی قراردهید.

اجازه دهید یک دیوار به وسایل سرگرمی صوتی / تصویری  اختصاص یابد یا بخشی از فضای اتاق با یک میز تحریر به شکل دفتر کار کوچک در بیاید و یک نکته که شاید مهمترین آنها باشد، هر کاری انجام می دهید، کنترل از راه دور این وسایل را در جایی پنهان نکرده و آنها را در دسترس قراردهید.

منبع: دیجی چوب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *