ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب هنری

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب هنری

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب هنری

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب هنری

اتاق خواب یک مکان عقب نشینی از قیل و قال های روزمره، محلی برای استراحت و امن ترین جای خانه است و به آن پناه می بریم. در این حالت اتاق ها بدون داشتن طراحی ها و آثار هنری بی روح و کسل کننده خواهد بود. آثار هنری باید منعکس کننده این موضوع است.

بهترین دیوارها برای هنر در اتاق خواب دقیقاً بالای تخت یا روی دیوار مقابل تخت هستند. قطعات بزرگ مقیاس بهترین هستند و باید جلوی چشم آویزان شوند.

به دنبال قطعات انتزاعی با رنگ ها یا تن های آرامش بخش باشید.

اگر اهل عکاسی هستید، مناظر یا عکسهای غیر اشباع بهترین عملکرد را دارند. فریم ها را حداقل نگه دارید – قاب گالری یا بوم ها نیز عالی عمل می کنند.

اگر به شدت با آنچه می بینید ارتباط برقرار می کنید، استفاده از تصاویر و خاطرات شخصی شما را خسته نمی کند. نیازی به نگه داشتن ظروف چینی خوب یا اشیای گران قیمت موجود در کمد ها نیست. هر آنچه را که دوست دارید با افتخار به نمایش بگذارید و اجازه دهید خانه شما بازتابی از این باشد که شما کی هستید و چگونه زندگی می کنید.

رنگ ها و شکل ها را به دلخواه خود مطابقت دهید و دوباره هر کاری که بیانگر سلیقه شماست را انجام دهید. برای پروژه های سخت تر که به قدرت، دانش فنی یا ابزار بیشتری نیاز دارند ، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید.

قبل از استخدام یک متخصص، در میان دوستان و اقوام به دنبال کسی بگردید که بتواند با هزینه کمتری یا در ازای کار دیگری که در آن مهارت دارید به شما کمک کند. بیایید نگاهی بیندازیم به ایده های آسان برای کمک به شما در تبدیل هر اتاق :

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب هنری
1- یک دیوار را با رنگ پر رنگ نقاشی کنید تا گرما و تمرکز را به اتاق ببخشد.

2- یک عنصر خام از طبیعت را در دکوراسیون اتاق بگنجانید.

3- طبقات قفسه ها یا کتابخانه ها را اضافه کنید. در این حالت فضای بیشتری نیز برای ذخیره کردن خواهید داشت.

4- سقف و دو دیوار رو به روی یکدیگر را رنگ یا کاغذ دیواری کنید، تا یک اتاق نامتقارن را به هم گره بزنید. برعکس دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای که در آن به ‌جای رنگ‌ های اصلی پُررنگ، از رنگ ‌های تک رنگ و آرامش بخش استفاده می شود.

5- برای فرد اضافی و داشتن فضایی دنج، در گوشه ای از اتاق یک صندلی تابی اضافه کنید.

6- از هنرهای دستی و ساده خود نیز برای نمایش و جلوه دادن دکوراسیون اتاق خواب هنری بهره ببرید. یک گوشه اتاق را به این کار اختصاص دهید و به طور مثال از عکس هایی که گرفته اید و یا نقاشی ها و مجسمه هایی که خودتان ساخته اید برای تزئین استفاده کنید.

7- چند شیء را روی هم قرار دهید تا یک جای نشستن یا میز کناری ایجاد کنید.

8- از ایده های دیگری که می توان برای دکوراسیون اتاق خواب هنری به کار برد، نصب تابلوهایی از مناظر شهری، دریا، کوه و جنگل است.

انواع “تختخواب دونفره” جدید 1400 | قیمت تختخواب دونفره
9- یک فضای باز را به قسمتهایی با قفسه های بدون در ساخته شده از چوب تقسیم کنید.

10- گیاهان را از سقف آویزان کنید یا آنها را بالاتر از مبلمان بالاتر قرار دهید.

11- یک آینه ساده را با سنگ های رنگی یا طبیعی تزئین کنید.

12- دستخط هایی را برای یک دکور بی نظیر، که بیان کننده وضعیت و شخصیت فرد باشد را روی دیوارها بنویسید. در کنار این کار می شود از طرح های دیگر مثل نت های موسیقی و یا طرح های نقاشی نیز استفاده کرد.

13- چند تابلوی هنری را در اتاق نصب کنید.

14- در دکوراسیون اتاق خواب هنری از شمع های مختلفی که در بازار وجود دارد استفاده کنید و آنها را در چند جای اتاق قرار دهید.
نور اتاق خواب هنری تا حدودی باید ملایم باشد. برای این کار همچنین می توانید از ریسه های لامپ استفاده کنید.

15- یک آینه بزرگ قاب شده نزدیک به گوشه اتاق اضافه کنید تا چشم انداز را تغییر دهد و توهم فضای بزرگتری را ایجاد کند. آینه کاری چون باعث انعکاس نور می شود، در نتیجه باعث می شود که اتاق بزرگ تر به نظر بیاید. در مطلبی در ویکی ساختمون هم توضیح داده شده که اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب هنری شما بزرگ به نظر برسد، می‌توانید لوازم اتاق را آینه کاری کنید.

16- از آویزهای دیواری چوبی یا فلزی برای زیبایی و جذابیت اتاق خواب بهره ببرید.

17- اگر می خواهید به سبک هنر روستایی و سنتی اتاق خواب خود را تزئین نمایید، می توانید از عناصر چوبی و نیز ترمه ها و طرح های بته جقه و یا منگوله های رنگی استفاده نمایید.

18- یک سبد را از سقف آویزان کرده و آن را با میوه یا گل پُر کنید.

19- برای داشتن یک روتختی هنری می توانید از تکه های پارچه های گوناگون برش دهید و آنها را به هم بدوزید و یک طرح چهل تیکه از آن دربیاورید. این سبک روتختی در بین افراد هنرپسند بسیار رواج دارد.

20- از یک ریسه استفاده نمایید و عکس ها و کارت پستال های خود را روی دیوار آویزان نمایید.

21- میله پرده های غریب و جالبی را با شاخه های چوب درست کنید.

22- درباره دکوراسیون اتاق خواب هنری کودکان حتما یک دیوار خالی با طرح تخته گچی برایشان اختصاص دهید تا کودک فکر و نبوغ خود را روی آن پیاده سازد.

بهترین “دکوراسیون اتاق خواب کوچک” 4 تا 15 متر…
در دکوراسیون اتاق خواب هنری به ترکیب رنگ ها توجه و دقت کافی داشته باشید. به طور معمول در این اتاق ها از تناژهای آرامش بخش و کلاسیک مثل آبی، خاکستری، سبز و کرم استفاده می شود.

به این نکته دقت باشید که در دکوراسیون اتاق خواب هنری، بیشترین چیزی که به اتاق جلوه می بخشد، تابلوها و نقاشی هایی است که نشان دهنده سبک و سیاق هنری شماست.

فراموش نکنید برای اینکه اتاق خواب خود را دوست داشته باشید و به راحتی از آن خسته نشوید، باید برای آن وقت بگذارید. انعکاس و در نظر گرفتن اینکه چگونه می خواهید به نظر برسد زمان بیشتری نسبت به انجام پروژه ها و تغییرات زمان می برد.

بنابراین راحت پیش بروید و شروع کنید، بگذارید بین هر تغییر مدتی بگذرد، تا ببینید احساس شما نسبت به هر یک از آنها چیست.

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب هنری کار سختی نیست، فقط باید قبل از شروع کار به المان هایی که آن فضا را بر پایه سلایق فردی شما هنری جلوه می دهد توجه کنید و آنها در چیدمان و تزئین پیاده کنید. زیرا دکوراسیون هنری یک سبک کاملا شخصی و منحصر به فرد است.

طبیعتاً بچه ها (چه دختر، چه پسر) دکوراسیون خاصی را می پسندند. اگر فرزند پسر دارید مقاله 10 ایده دکوراسیون اتاق خواب پسرانه را ببینید. در این مقاله بصورت تصویری توضیح داده ایم که اتاق پسرها را چطور دکور کنید؛ تا از شلوغی اتاق جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *