ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون

ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی آپارتمان

طراحی دکوراسیون منزل موضوعی جالب و البته مهم برای ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها است. با توجه به پیشرفت‌هایی که این صنعت داشته‌است، افراد تمایل دارند که از بهترین و به‌ روز ترین طراحی‌ها برای داخل منزل و طراحی نمای ساختمان استفاده کنند. در عین حال از هزینه‌های بالای مصالح، وسایل و کارشناسان معماری هراس دارند.

ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی آپارتمان - وبسایت رابو

نسیم آنلاین: طراحی دکوراسیون منزل موضوعی جالب و البته مهم برای ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها است. با توجه به پیشرفت‌هایی که این صنعت داشته‌است، افراد تمایل دارند که از بهترین و به‌ روز ترین طراحی‌ها برای داخل منزل و طراحی نمای ساختمان استفاده کنند. در عین حال از هزینه‌های بالای مصالح، وسایل و کارشناسان معماری هراس دارند.

هزینه طراحی دکوراسیون منزل با توجه به نقشه منزل، بودجه در اختیار، سلیقه اهل خانواده و نظر کارشناسان متفاوت خواهد بود. اگر دوست دارید با چند ایده جذاب و دوست‌داشتنی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و رنگ آمیزی ساختمان آشنا شوید، من را تا پایان این مقاله همراهی کنید. می‌توانید از این ایده‌ها برای کمتر کردن هزینه‌های مصرفی استفاده کنید.

پیشنهادات ناب برای دکوراسیونی ارزان و زیبا

ایده گرفتن از مراجع رایگان

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، توجه به اطراف و ایده گرفتن از مکان‌های مختلف است. مثلا می‌توانید از تلویزیون، فیلم‌ها، مغازه‌های مختلف در سطح شهر، سایت‌ها و … استفاده کنید و به انتخاب نهایی خود برسید.

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست هم می‌توانند ایده‌هایی ناب و جدید به شما بدهند. حتما از این منابع استفاده کنید و تمامی مراحل را خودتان انجام دهید تا طراحی دکوراسیون ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر در بیاید.

در نظر گرفتن بودجه

البته بهتر است که قبل از انجام هر کاری بودجه‌ای که در اختیار دارید را مشخص کنید و سپس به فکر خرید لوازم جدید بیفتید. زیرا ممکن است در وسط راه ببینید که هزینه‌ها بیشتر از بودجه شما هستند.

اگر اصلا بودجه خاصی ندارید که به این موضوع اختصاص بدهید، بهتر است که از این مورد صرفه نظر کنید. زیرا مخارج مهم‌تری هم هستند که در زندگی وجود دارند. این کار باعث می‌شود که نتوانید از پس مخارج مهم‌تر زندگی مانند تفریح، خوراک و پوشاک بربیایید. هر گاه توانستید پس‌اندازی داشته باشید، به فکر خرید لوازم نو و تغییر دکوراسیون منزل خود باشید.

وسایلی که دارید را تغییر دهید

یکی از مواردی که می‌تواند خانه شما را تغییر دهد و در عین حال هزینه‌بر هم نباشد، ارتقای وسایل کنونی منزل است. به طور مثال روکش مبلمان را تعویض کنید، ملافه‌ها و روکش‌ها را عوض کنید، رنگ قاب‌ها را تغییر دهید، کاغذ دیواری جدید بزنید یا رنگ آمیزی ساختمان را عوض کنید. سعی کنید به هماهنگی و هارمونی رنگ‌ها توجه کنید و در این مورد با یک فرد مورد اطمینان و متخصص مشورت کنید.

تغییر دکوراسیون با وسایل موجود

جالب است بدانید که عوض کردن جای وسایل می‌تواند تا حدود زیادی تغییر ایجاد کند. چیدن وسایل اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده ذوق و سلیقه شما است. به طور مثال می‌توانید یک قسمت مانند شومینه، تلویزیون و … را در نظر بگیرید و وسایل را رو به آن بچینید. وسایل اضافی را بردارید تا مبلمان بهتر دیده شود و فضا بازتر شود.

استفاده از وسایل تزئینی جدید و ارزان

یکی از مهم‌ترین ایده‌هایی که می‌تواند خانه را جذاب کند و طرح تازه‌ای به آن ببخشد، استفاده از وسایل تزئینی است. با توجه به سنتی بودن یا مدرن بودن خانه، از وسایل مختلف استفاده کنید. به طور مثال قاب‌ها، قالیچه‌های سنتی، کوسن‌های رنگارنگ هماهنگ با مبلمان، گلدان‌های زیبا، وسایل آنتیک، مدرن، تابلوهای انتزاعی و … می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی آپارتمان - وبسایت رابو

تزئین حمام و دستشویی

شاید برایتان عجیب باشد که این قسمت‌های خانه هم تغییر لازم دارند. اما واقعیت این است که اگر در این بخش‌ها از وسایل تزئینی استفاده کنید، جلوه‌ای جالب به منزل داده‌اید. این کار هم روحیه خودتان را تغییر می‌دهد و هم شما را فردی با سلیقه و خوش ذوق نشان می‌دهد.

کاشی‌ها را تغییر دهید، از گلدان‌های کوچک تزئینی استفاده کنید یا پرده و پادری را عوض کنید. اگر در حمام از سنگ‌ و شن‌های ته رودخانه، دانه‌های ژلاتینی، صابون و اسفنج استفاده کنید، جلوه‌ای بسیار زیبا و جذاب به محیط آن داده‌اید. بخشی از حمام را به این وسایل اختصاص دهید و آن‌ها را در ظرفی شیشه‌ای بگذارید.

از فصل‌ها ایده بگیرید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از المان‌های مربوط به فصول برای تزئین بخشی از خانه است. این انتخاب می‌تواند متناسب با هر فصل از سال یا به صورت دائمی باشد. استفاده از میوه‌های خشک مثل انار، میوه کاج، گل‌های خشک، صدف، سنگ‌ریزه‌ها و … می‌توانند المان‌هایی مناسب باشند. بخش کوچکی از خانه یا یک میز را به این موضوع اختصاص دهید.

وجود آینه در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از مواردی که به آن توجه نمی‌شود، قرار دادن آینه در برخی از نقاط منزل است. در طراحی‌های جدید آینه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. با توجه به سلیقه و هزینه‌ای که در اختیار دارید، آینده‌هایی خریداری کنید و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. این آینه‌ها می‌توانند در قاب‌های عکس، داخل یا بیرون کمد، اتاق کودک یا حمام قرار بگیرند.

لمینیت کردن کابینت، کمدهای آشپزخانه و حمام

یکی دیگر از راه‌های تغییر در منزل، لمینیت کردن کابینت‌ها است. در این روش روکشی ظاهری روی کابینت‌های آشپزخانه قرار می‌گیرد. البته این کار ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد و همه نتوانند آن را انجام دهند. البته می‌توان با هزینه کمتر و تغییر در ظاهر درب کابینت‌ها و کمدها، تغییراتی در ظاهر آشپزخانه به وجود آورد.

زیباتر کردن اتاق کودک

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های هر خانه، اتاق کودک است. می‌توان از ایده‌های ارزان و جذاب برای تزئین اتاق استفاده کرد. به طور مثال کاغذ دیواری‌های نواری کم عرض، شابلون‌ها، بردها و رنگ‌آمیزی‌های شاد کودکانه انتخاب‌های خوبی هستند. ست کردن رنگ اتاق با وسایل بزرگ مانند کمد و تخت هم مهم است.

اضافه کردن منابع نور و روشنایی

وجود چراغ‌های تزئینی، آباژورها و انواع چراغ‌های فانتزی سقفی می‌توانند احساس گرمی و صمیمیت خاصی به خانه ببخشند. این وسایل خیلی هم گران نیستند و در هر جایی از خانه و با توجه به دکوراسیون آن بخش انتخاب می‌شوند. از چراغ‌های رنگی سقفی رنگی یا آباژورها برای بخش‌های دنج و خلوت خانه استفاده کنید.

استفاده از سوغاتی‌ها و اشیا هنری

اگر از افرادی هستید که خانه سنتی و گرم دارید و معمولا هم به سفر می‌روید، منزل زیبایتان را با اشیای تزئینی و قدیمی پر کنید. البته همه قسمت‌های خانه را پر نکنید. بلکه بخشی از منزل را به این موضوع اختصاص دهید و در قسمت‌های دیگر هم وسایل کوچکی با همان تم و رنگ بچینید. اگر وسیله‌ای بزرگ و گران‌قیمت دارید، آن را در گوشه‌ای از خانه بگذارید تا به زیبایی دیده شود.

ایده‌هایی برای خانه‌های کوچک و نقلی

با افزایش جمعیت و تعداد خانواده‌ها، خانه‌ها هم کوچک‌تر می‌شوند. در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و … که جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شود، خانه‌ها هم کوچک‌تر می‌شوند و طراحی دکوراسیون برای آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در چنین خانه‌هایی باید حداکثر استفاده را از فضای خانه کرد و وسایل اضافی و به درد نخور را خارج کرد.

ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی آپارتمان - وبسایت رابو

می‌توان از نورپردازی برای بزرگ نشان دادن فضا استفاده کرد. اگر خانه نورگیر ندارد حتما نور خانه را با چراغ‌های متنوع بیشتر کنید. رنگ‌های شاد و روشن را به کار ببرید. اگر خانه بسیار کوچک است و تخت خواب در اتاق خواب جداگانه جای نمی‌گیرد، فضای آن را با یک پرده یا کرکره از سایر بخش‌ها جدا کنید.

کمد دیواری‌، کشوها و گنجه‌های بیشتری در طراحی اولیه جای دهید. زیرا این بخش‌ها وسایل اضافی را از دید پنهان می‌کنند. این کشوها حتی می‌توانند در پله‌ها قرار بگیرند. گلدان‌های گل را در قفسه‌ها و طبقات چوبی جای دهید. همچنین قلاب‌های گیردار به سقف هم می‌توانند برای گلدان‌ها مناسب باشند.

منبع : نسیم انلاین

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *