دکوراسیون داخلی

ایده های مدرن در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی

ایده های مدرن در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی

بسیاری از افراد گمان می کنند که وقتی صحبت از ایده های مدرن در طراحی داخلی می شود، منظور ویژگی های معماری منزل است و حرفی از دکوراسیون داخلی منزل به میان آورده نمی شود. در حالی که این ایده ها، تمام محیط و زوایای محیط داخلی منزل را نیز در نظر می گیرد.

کاربرد ایده های مدرن در طراحی فضای داخلی منزل

بیشترین سبک هایی که در طراحی فضای منزل مورد استفاده قرار می گیرد، سبک کلاسیک و سبک مدرن است. قبل از هر تعریفی بهتر است کمی با مضمون این دو سبک آشنا شویم.

تفاوت سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی منازل

همانطور که می دانید سبک کلاسیک، یک سبک منظم و پر هزینه است. زمانی که این سبک در چیدمان منزل به کار می رود، حالتی خاص و ویژه در فضای داخل ایجاد می کند. کسانی که تجمل گرا هستند، از این سبک چیدمان بسیار استقبال می کنند. این سبک یک سبک تقارن گراست و تقریباً همه چیز در آن به صورت جفت قرار می گیرد. یکی از المان های شناسایی این سبک در طراحی این ویژگی برجسته است. سبک مدرن تا حد زیادی به حذف لوازم غیر ضروری می پردازد و از توجه به حاشیه کناره می گیرد. این سبک از اغراق در طراحی می پرهیزد. تقارن در آن حذف شده و از قاعده و قانون خاصی در طراحی برخوردار نیست. تصمیم گیری برای اجرای ایده های مدرن بسیار راحت تر از سبک کلاسیک است. این سبک قدمت کمتری از سبک کلاسیک دارد اما جایگاه ممتاز و ویژه ای در طراحی پیدا کرده است.

ویژگی های برجسته سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

  • طراحی این سبک بیشتر برای خانه ها و محیط های کوچک مناسب است چون با چنین طراحی می توانید در محیط منزل به قدر کافی فضا ایجاد کنید.
  • این سبک طراحی، ساده گراست و از حاشیه و اضافه کاری به دور است.
  • در رنگ آمیزی از طرح و نقش های پیچیده استفاده می شود.
  •  از تزیینات اضافی کناره گیری می شود و در صورت لزوم از تزیین کلی استفاده می شود.
  • برای رنگ این نوع دکوراسیون بیشتر از رنگ های خنثی یا طبیعی استفاده می شود.
  • فرم وسایل و مبلمان در سبک مدرن بسیار ظریف و خاص است.
  •  از خطوط ساده و بی پیرایه استفاده می شود.
  • در این سبک ارجحیت با عملکرد(نسبت به فرم) است.
  • از بافت ها کمتر استفاده می شود.
  • ترکیب بندی و تعادل نامتقارن در طراحی فضا و مبلمان
  • اجتناب از اکسسواری ها و عناصر تزیینی زیاد و غیر ضروری

با به کارگیری ایده های مدرن در دکوراسیون داخلی منزل می توانید فضای خانه را به شکل زیبایی بازسازی و فضای لازم را ایجاد کنید. مسلماً مبلمان ظریف فضای کمی از منزل را اشغال خواهد کرد. حذف تزیینات نیز مقدار زیادی فضا به شما خواهد بخشید. بدین ترتیب می توانید کمبود فضا را به شکل جذاب و مدرنی جبران کنید.

الگوهای گرافیکی مدرن

در این سبک از نقوش ناآشنا، منحنی های قدرتمند و هندسه های برجسته استفاده می شود و از لحاظ گرافیکی این سبک را برجسته می سازد. به عنوان مثال پارچه های بافتی و سنگین مانند کرباس و کشباف های یشمی به سنگینی و وزن الگوها و نقش ها می پردازند.

نورپردازی در سبک مدرن

یکی از ایده های مدرن در فضای داخلی منزل که حالتی دراماتیک در این محیط ایجاد می کند، استفاده از نورهای تاکیدی است. این نورهای تاکیدی دارای جذابیت هنری فوق العاده هستند و نقوش کاغذ دیواری یا دکوری های دیواری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

خطوط ساده، فرم های خالص در سبک مدرن

فضاهای داخلی مدرن دارای سبک ارگانیک هستند و به ساده پردازی گرایش دارند و این ویژگی در سازه و تزیینات آن مشخص شده است. مبلمان و نقشه های طبقه فقط در فرم های مورد نیاز شکل گرفته اند و جزییات در آن جایی ندارند.

از اینکه با ایده های مدرن در محیط منزل همراه ما بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم با الگو گرفتن از این ایده ها بتوانید سبک مدرن و زیبایی را در محیط منزل خلق کنید.

منبع: بیوتی هوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *