بازسازی خانه کوچک

ترفندهای طراحان در یک پروژه واقعی

محدود بودن فضای در دسترس شما نه یک محدودیت و بلکه فرصتی هیجان انگیز است که در اختیار شما قرار گرفته است. در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی بی نهایت ایده کاربردی و جذاب برای بازسازی خانه کوچک وجود دارد که این کار را تبدیل به فرآیندی هیجان انگیز برای شما می سازند و البته نتایجی رضایت بخش برای دیزاین منزل شما به ارمغان می آورند. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی بیشتر با ترفندهایی برای بازسازی خانه کوچک خود هستید، 

بازسازی خانه کوچک -سایت رابو

شناسایی نیازهای اعضای خانواده و نوع استفاده آنها از بخش های مختلف منزل است

۱- کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید

قبل از هر چیز نیاز به یک لایه بندی منطقی برای خانه خود خواهید داشت. هلگرسون اولین چیزی که در زمان کار با مشتری هایی که فضای محدودی در اختیار دارند مد نظر قرار می دهد، شناسایی نیازهای اعضای خانواده و نوع استفاده آنها از بخش های مختلف منزل است.

شما هم باید کار خود را با مطرح کردن سوال هایی در مورد سبک زندگی تان، مثلا اینکه به دنبال ایجاد فضایی برای سرگرمی در منزل هستید یا داشتن اتاق کار را ترجیح می دهید،شروع کنید. با پاسخ دادن به این سوال ها به تدریج قادر به رسم نقشه نهایی خانه خود خواهید بود.

هدف و نیاز اصلی هلگرسون در بازسازی نهخا خودش، میزبانی از مهمانان با وجود کوچک بودن فضا بود. از سری کارهایی که در راستای پاسخ دادن به این نیاز انجام داد می توان به استفاده از تخت خواب دوطبقه، تخت خواب مهمان، فضایی معلق به عنوان اتاق خواب و مبلمان تختخواب شو اشاره کرد.

 

بازسازی خانه کوچک -سایت رابو

از استفاده از شلف های دیواری در اتاق های مختلف برای ایجاد طراحی کاربردی و مدرن غافل نشوید

۲-هرجا که می توانید یک فضای ذخیره سازی تعبیه کنی

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که باید مدنظر قرار دهید، استفاده بهینه از فضای دردسترس است. برای اینکار سعی کنید در بخش های مختلف از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب و سرویس بهداشتی، فضاهای ذخیره سازی مختلفی ایجاد کنید.

هلگرسون از اجاق گازی در آشپزخانه استفاده کرد که شعله های آن در سمت چپ آن قرار گرفته بود و در سمت راست آن مکانی برای قراردادن ادویه های مختلف تعبیه کرد. هود نیز متناسب با این ساختار طراحی شد. شاید شما با خود فکر کنید که دست ما تا این حد در طراحی یا خرید وسایلی دقیقا متناسب با نیاز ما باز نیست که خب قرار هم نیست همه اینطور عمل کنیم. آنچه اینجا اهمیت پیدا می کند داشتن بیشترین صرفه جویی ممکن از فضا است. ضمنا از استفاده از شلف های دیواری در اتاق های مختلف برای ایجاد طراحی کاربردی و مدرن غافل نشوید.

 

۳- اختصاص فضایی برای جریان یافتن انرژی فضا

در مورد قبلی به داشتن بهترین استفاده از فضای دردسترس اشاره کردیم اما این به معنای ایجاد فضایی شلوغ و آشفته نیست. فراموش نکنید که دکوراسیون خانه شما باید فضای خالی لازم را داشته باشد تا هم راحتتر و سریع تر حرکت کنید و هم انرژی در محیط جریان پیدا کند و فضا تنگ و بسته به نظر نیاید. راهروها، راه پله ها و راهروهای بین اتاق ها بیش از بقیه اتاق ها به فضای خالی نیاز دارند. در این راستا هلگرسون تخت ها را طوری جای گذاری کرد تا داخل دیوار قرار بگیرد و فضای خالی قابل توجهی برای آن ایجاد کند.

بازسازی خانه کوچک -سایت رابو

از پنجره های بزرگ برای فضاهایی همچون اتاق خواب یا اتاق نشیمن استفاده کنید

۴-اجازه دهید نور وارد فضای آپارتمان تان شود

فضای زندگی خود را از نور خورشید محروم نکنید. از فواید بی نظیر آن برای سلامتی که بگذریم، نباید فراموش کرد که فضایی روشن تر در مقایسه با فضایی با نور کمتر، بزرگ تر به نظر می رسد. در این راستا از پنجره های بزرگ برای فضاهایی همچون اتاق خواب یا اتاق نشیمن استفاده کنید تا هم روشنایی طبیعی آنها را تامین کنید و هم از دیدن فضای بیرون بیشتر لذت ببرید، البته امیدوارم منظره هیجان انگیزی روبه روی خانه تان قرار گرفته باشد.

۵- مقداری فضای خالی بین عناصر دکوراسیون در نظر بگیرید

هلگرسون از طرحی که برای یک میز قهوه خوری درون ساخت در کنار مبلمان ال شکل اش داشت، می گوید. طرحی که از آن صرف نظر کرد، چرا؟ چون اگر آن را عملی می کرد فضای کمی بین آن و مبلمان باقی می ماند و این می تواند باعث آشفته به نظر رسیدن محیط شود. به فضای بین عناصر مختلف دکوراسیون در طراحی داخلی اصطلاحا فضای منفی گفته می شود که نباید در مسیر داشتن استفاده بهینه از خانه خود از توجه به آن غافل شوید.

بازسازی خانه کوچک - سایت رابو

نمونه ای از طراحی دکوراسیون در خانه ای با سقف بلند

۶- برای سقف ها ارتفاع بیشتری در نظر بگیرید

در خانه هایی که با محدودیت فضای افقی روبه رو هستند و ما قصد بازسازی آنها را داریم، یکی از کاربردی ترین ایده ها افزایش فضای در دسترس عمودی در آن خواهد بود. هلگرسون در بازسازی منزل خود ارتفاع دیوار را در اتاق نشیمن تا چهار متر افزایش داد اما برای فضاهای خصوصی تری همچون حمام و سرویس بهداشتی یا اتاق خواب آن را نزدیک به همان حالت عادی و حتی اندکی کمتر در نظر گرفت. البته که این تغییر ارتفاع برای همه ممکن نیست. در خانه های آپارتمانی که به هیچ عنوان و در خانه های شخصی و ویلایی هم باید مقررات شهری و ساختمان سازی را در نظر گرفت. اما اگر به هر روی ارتفاع دیوارهای خانه زیاد است چگونه قرار است از این فضای اضافی استفاده کنیم؟ گزینه های زیادی برای شما روی میز قرار دارند. می توانید اتاق خوابی معلق در فضای خالی بالای اتاق نشیمن، یک کتابخانه خانگی جذاب، اتاق کار، مطالعه یا حتی فضایی برای بازی کردن کودکان بسازید.

بازسازی خانه کوچک -سایت رابو

علاوه بر کیفیت و زیبایی، نیاز است کاربردی ترین نوع آنها را متناسب با دیزاین منزل خود انتخاب کنید

۷- در انتخاب عناصر مختلف دیزاین، دقت زیادی به خرج دهید

قطعا برای هر منزلی نیازمند این توجه و دقت در خرید عناصر دکوراسیون خواهیم بود اما در مورد بازسازی خانه کوچک این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می کند. علاوه بر کیفیت و زیبایی، نیاز است کاربردی ترین نوع آنها را متناسب با دیزاین منزل خود انتخاب کنید. این کاربردی بودن تنها به اندازه فضایی که به خود اختصاص می دهد، برنمی گردد، بلکه رنگ آن نیز اهمیت پیدا می کند.

رنگ های روشن تاثیر زیادی در روشن و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا دارند و درنتیجه در اولویت خواهند بود. پس در زمان خرید وسایل مختلف سعی کنید به این سوال ها پاسخ دهید: آیا زیبا است؟ آیا کاربردی است؟ و البته از رنگ آن نیز غافل نشوید. البته این به معنای محدود بودن گزینه های پیش روی شما به انواعی با رنگ های روشن نیست، بلکه قطعا شما می توانید از دیگر رنگ ها نیز در مقیاس های کمتری در فرآیند بازسازی خانه کوچک خود بهره مند شوید.

۸-شخصی سازی دکوراسیون

در پایان باید حس کنید خانه جدید و دکوراسیون آن متعلق به شما است و بتوانید به خوبی با آن ارتباط برقرار کنید. برای رسیدن به این هدف نیاز خواهد بود به شخصی سازی طراحی آن بپردازید. هلگرسون به این سوال که «آیا در بازسازی خانه کوچک الزاما باید از یک پالت رنگ محدود استفاده کنیم؟» پاسخ منفی می دهد و اضافه می کند که این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد، به اینکه از نگاه کردن به چه رنگ هایی لذت می برید.

بله در پایان این شما هستید که قرار است حس خوبی از فضا دریافت کنید و تجربه لذت بخشی از زندگی در آن داشته باشید پس در برنامه ریزی مراحل مختلف از پالت رنگ گرفته تا انتخاب نوع عناصر دکوری فضا، ببینید خودتان به چه چیزی علاقه دارید، ببینید چه چیزی نشانگر شما است و حال خوبی برای شما به همراه می آورد.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *