بازسازی دکوراسیون

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید!

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

فرض کنید که خانه‌ای خریده‌اید و تصمیم گرفته‌اید که تغییراتی در آن به وجود آورده و با بازسازی دکوراسیون و طراحی داخلی، فضایی به وجود آورید که مطابق با سبک زندگی و خواسته‌های خودتان باشد. شاید تا به حال تجربه‌ای از بازسازی نداشته باشید و به همین دلیل هم ندانید که چه دردسرهایی پیش رویتان قرار دارد. پس بهتر است در این شرایط اقداماتی انجام دهید که با کمترین ریسک، به بهترین نتیجه برسید. باید خیالتان راحت باشد که با همه این هزینه‌هایی که متقبل می‌شوید، بازسازی دکوراسیون به درستی به انجام می‌رسد و بعد از اتمام، همه چیز سرجایش قرار می‌گیرد.
با هر میزان سرمایه و بودجه‌ای که برای تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی در نظر گرفته‌اید، باید مطمئن شوید که کار به درستی انجام می‌شود؛ بنابراین قبل از شروع۱۰ اشتباه متداول در بازسازی دکوراسیون را که اغلب صاحب خانه‌ها در اولین‌ بازسازی مرتکب می‌شوند را بشناسید تا از تغییر دکوراسیون خانه‌تان پشیمان نشوید!

۱. انتظار دارید همه چیز طبق برنامه بازسازی دکوراسیون پیش برود

تخریب، طراحی و بازسازی دکوراسیون حتی برای طراحان داخلی با تجربه هم دقیق و طبق برنامه پیش نمی‌رود. این واقعیت را بپذیرید که همه چیز دست شما نیست و ممکن است به دلایل مختلف از نظر زمانی تاخیر داشته باشید. حتی اگر روند تغییر و بازسازی خیلی ساده باشد، بدقولی یک کارگر برای عقب افتادن از برنامه‌ریزی‌تان کافی است. معمولاً مشکلاتی مثل کمبود نیروی انسانی، محدودیت‌های مالی و اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده هستند که زمان‌بندی را تغییر می‌دهند. پس خودتان را برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده کنید.

۲. بازسازی را خیلی سریع و فوری شروع می‌کنید

قبل از اینکه بازسازی دکوراسیون را شروع کنید، زمانی را به بررسی چیدمان خانه جدید خود اختصاص دهید. ساختارهای اصلی مانند دیوارها و هرچه که می‌خواهید حفظ شود را یادداشت کنید و توقعتان از فضا و طراحی داخلی آینده را به طراح و دکوراتور به طور شفاف بگویید. همچنین در ذهن خودتان محل جایگیری هر وسیله و مبلمان را تجسم کنید. همه این موارد باعث می‌شوند بتوانید اولویت‌ها و نیازهای خود را بشناسید.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۳. صندوق اضطراری برای هزینه‌ها در نظر نمی‌گیرید

اغلب نوسازی و بازسازی دکوراسیون در طول مسیر با شرایط پیش‌بینی ‌نشده‌ای روبرو می‌شوند، بنابراین باید برای صندوق اضطراری برنامه‌ریزی کنید. برای این منظور بهتر است ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل بودجه خود را به موارد اضطراری اختصاص دهید تا خیالتان بابت خرج‌های اضافی و اتفاقات غیر منتظره راحت باشد.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۴. پایین‌ترین پیشنهاد بازسازی دکوراسیون را قبول می‌کنید

برای بازسازی دکوراسیون همیشه به دنبال کمترین قیمت‌ها نباشید. یک طراح حرفه‌ای و باتجربه ارزش پول خرج کردن را دارد. اگرچه شاید با کمترین پیشنهاد قیمتی برای پروژه‌تان وسوسه شوید، اما ممکن است پیمانکاری را استخدام کنید که با کاهش مواد و مصالح برای قسمتی که به اندازه لازم آنها نیاز دارد، هزینه‌ها را کم کرده باشد باشد و در این صورت بدون شک در آینده مجبور می‌شوید دوباره تعمیرات انجام دهید. بهترین کار این است که رقم‌های پیشنهادی مختلف را یادداشت کنید تا بتوانید به متوسط قیمت دست یابید.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۵. مبلمان و لوازم‌ خانگی را زودتر می‌خرید

شاید قبل از شروع تخریب و تغییر دکوراسیون وسیله‌ای را در یک مغازه دیده و آن را زمانی خریده باشید که هنوز هیچ خاکی بلند نشده است! این اتفاق درست به آن معناست که قبل از برنامه‌ریزی صحیح، برای خرید عجله کرده‌اید. قبل از تهیه هر نوع مبلمان یا وسایل بزرگ دیگر، مطمئن شوید که با ابعاد خانه بعد از بازسازی‌ دکوراسیون هم هماهنگی داشته باشد.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۶. برنامه‌ریزی‌های آینده را فراموش می‌کنید

بسیاری از مواقع ما درگیر زندگی روزمره و در لحظه خود می‌شویم و به آینده فکر نمی‌کنیم. حتی این مسئله برای بازسازی دکوراسیون نیز اهمیت دارد چون اگر به بچه‌دار شدن فکر کرده باشید، حتما در حین بازسازی ساخت اتاق و فضای بازی او را هم در نظر می‌گیرید. پس قبل از شروع بازسازی، به برنامه‌های یک تا دو دهه آینده زندگی‌تان هم بیاندیشید. شاید بخواهید چند سال دیگر موسیقی یاد بگیرید و پیانو بنوازید، پس حتما فضایی برای آن در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که منزلتان به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند هرگونه تغییر در سبک زندگی و خواسته‌های خانواده شما را برآورده ‌کند.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۷. کیفیت بازسازی دکوراسیون را فدای کمیت می‌کنید

شاید اقتصادی بودن یکی از مزیت‌های شخصی محسوب ‌شود، ولی برای بازسازی دکوراسیون نباید صرفه‌جویی کنید. قرار نیست هزینه زیادی را بابت خرید لوکس‌ترین متریال و وسایل خرج کنید. ولی اگر می‌بینید که چوب کابینت آشپزخانه‌تان باد کرده، شکسته یا موریانه آن را خورده است، تعویض روکش درب کابینت دردی دوا نمی‌کند! در چنین موقعیتی راهکار صحیح به این صورت ارائه می‌شود: عملکرد بهینه و با کیفیت را انتخاب کنید ولی در لوازم تزئینی صرفه‌جویی کنید.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۸. هزینه زیادی صرف وسایل غیرضروری‌ می‌شود

اگر با بودجه مشخصی بازسازی دکوراسیون خانه خود را انجام می‌دهید، بهتر است در خرید مبلمان طراحی شده، لوستر و اکسسوری‌های گران‌قیمت صرفه‌جویی کرده و بودجه خود را برای موارد ضروری مانند کف‌پوش، کابینت، دیوارپوش، تعویض لوله‌ و مانند آنها خرج کنید. وسایل تزیینی را در صدر خرید خود قرار ندهید و اگر مبلغی از بودجه باقی ماند، برای خرید آنها اقدام کنید. شاید داشتن هر اکسسوری گرانی مانند مجسمه مرمر یا ظروف تزیینی برنز خانه شما را زیباتر جلوه دهد، اما آیا واقعاً ارزش این هزینه را دارد، درست زمانی که همین مبلغ در جای دیگری از بازسازی دکوراسیون به دردتان می‌خورد؟

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۹. فرد نامناسبی را استخدام می‌کنید

فقط به این دلیل که فردی نمونه کارهای خوبی ارائه می‌دهد، نمی‌تواند مطمئن بود که برای بازسازی دکوراسیون خانه شما هم مناسب است. آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد داشتن علم و تجربه کافی و همچنین تبادل نظر با شما با توجه به اولویت‌ها و خواسته‌هایتان است و باید بتواند پروژه را در نزدیک‌ترین زمان تخمین زده شده تحویل دهد. اگر طراح داخلی در مورد نیازها، خواسته‌ها و سبک زندگی شما سوالی نمی‌پرسد، توصیه می‌کنیم شخص دیگری را پیدا کنید که بیشتر درکتان کند.

بازسازی دکوراسیون، از این ۱۰ اشتباه دوری کنید! - وبسایت رابو

۱۰. به اندازه کافی در مورد بازسازی دکوراسیون سوال نمی‌پرسید

احتمالاً تا زمانی که در حوزه طراحی داخلی منزل یا ساخت ‌و ساز مشغول به کار نباشید، نقشه خوانی را هم بلد نیستید. پس اگر پیمانکار و طراح نقشه بازسازی خانه را نشان داد،‌ تظاهر نکنید که همه جزییات را فهمیده‌اید و بدون خجالت هر سوالی دارید را بپرسید. از آن ‌گذشته، شما مشتری هستید و این خانه شماست که در حال بازسازی است و خودتان باید تایید نهایی را برای شروع فعالیت بدهید.

منبع : دکوبوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *