بهترین “دکوراسیون اتاق خواب کوچک”

بهترین “دکوراسیون اتاق خواب کوچک” 4 تا 15 متر…

اتاق ‌خواب در هر سنی که باشیم پناهگاهی امن برای آرامش، استراحت و تفکر در مورد مسائل مختلف زندگی ماست؛ اما با توجه به کمتر شدن متراژ خانه ‌ها، متراژ اتاق ‌های خواب نیز بسیار کوچک‌ شده است و در حال حاضر حتی اتاق ‌خواب‌ های 4 متری نیز وجود دارند. هرچه فضا کمتر می ‌شود اهمیت دکوراسیون اتاق خواب کوچک نیز افزایش پیدا می ‌کند؛ زیرا در اتاق ‌خواب بزرگ بیشتر سلیقه شما حکم ‌فرماست اما در اتاق ‌های کوچک تنها سلیقه ملاک نیست و باید اصولی رعایت شود تا بتوانید از فضای بیشتر و آرامش ‌بخش استفاده کنید و لذت ببرید.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در حال حاضر عکس ‌های زیادی در انواع ژورنال‌ ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک وجود دارند که شما می ‌توانید با دیدن آن‌ ها یک مورد را انتخاب کرده و در اتاق‌ خواب مورد نظر خود را پیاده کنید؛ اما چیزی که می ‌تواند مهم باشد این است که در تمامی این مدل ‌ها نکاتی رعایت شده است. اگر شما این نکات را بدانید علاوه بر استفاده از الگوها می‌ توانید با کمی خلاقیت همان چیزی که خودتان دوست دارید را در دکوراسیون اتاق خواب کوچک به کار ببندید. درنتیجه برای اجرای طرح‌ های خاص و مدرن همیشه به فضاهای بزرگ نیاز نداریم. فقط کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌ها نقش مهمی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک دارند. شما می ‌توانید با انتخاب یک رنگ ‌کاری کنید تا فضای اتاق ‌خواب بزرگ ‌تر یا کوچک ‌تر به نظر برسد. معمولاً رنگ ‌های روشن مثل سفید برای اتاق‌ های کوچک مناسب‌ تر هستند. به ‌علاوه اگر اتاق شما پنجره یا نور خوبی نداشته باشد رنگ روشن این کمبودها را جبران می ‌کند.

در کنار رنگ روشن دیوار سعی کنید برای روتختی، رومیزی و کف‌ پوش از طرح‌ های مختلف و ساده استفاده کنید تا تکمیل‌ کننده رنگ دیوار باشند و فضایی مدرن برایتان ایجاد کنند.

بهترین “دکوراسیون اتاق خواب کوچک” 4 تا 15 متر… - وبسایت مبلمان رابو

نورپردازی مناسب در اتاق ‌خواب

نورپردازی یکی از تکنیک ‌های بسیار عالی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک و فضاهای مختلف است. اگر بتوانید از لامپ‌ ها و لوسترها به ‌درستی استفاده کنید و لایه‌ های مختلفی از نور در فضای خود ایجاد نمایید بسیار عالی است. این نورپردازی باعث می ‌شود اتاق شما شکیل ‌تر و بزرگ ‌تر به نظر برسد.

ابعاد و جایگذاری تخت خواب

یکی از اجزای اصلی هر اتاق‌ خواب که قابل‌حذف نیست تخت خواب می‌ باشد. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما باید از تخت خواب ‌های کوچک که معمولاً قاب دور ندارند استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. همچنین باید جایی را برای تختتان انتخاب کنید که به دیوار بچسبد و بقیه فضای اتاق را آزاد بگذارد. برای زیباتر شدن این فضا می‌ توانید از چیدمان عکس‌ های یادگاریتان در بالای تخت و حتی یک ریسه لامپ رنگارنگ زیبا لابه ‌لای عکس ‌ها استفاده کنید. همچنین می ‌توانید چند تخته کوچک چوبی را با سلیقه خودتان در بالای تخت نصب ‌کرده و از آن به ‌عنوان کتابخانه و جایی برای وسایل تزئینی نیز استفاده کنید.

از طرح‌ های مینیمال استفاده کنید

سعی کنید هرچه وسایل اضافی وجود دارد که به کارتان نمی ‌آید را به طریقی از اتاق خارج کنید و تنها وسایل محبوبتان که دوست دارید هرروز آن ‌ها را ببینید نگه دارد. این کار باعث می ‌شود فضای باز و آرامش بیشتری در اتاقتان داشته باشید. همچنین در دکوراسیون اتاق خواب کوچک به‌ جای استفاده از کمدها و قفس ‌های جداگانه که فضای زیادی اشغال می ‌کنند از کمدهای دیواری استفاده کنید.

از ویژگی ‌های آینه استفاده کنید

آینه‌ ها به‌ خوبی نور را منعکس می ‌کنند و باعث می‌ شوند فضای اتاق شما بزرگ ‌تر به نظر برسد. پس حتماً در دکوراسیون اتاق خواب کوچک از آینه استفاده کنید؛ اما جای آینه نیز بسیار مهم است و بهترین محل نصب آینه ‌ها روبروی پنجره است که می ‌تواند نور را دو برابر کند. می ‌توانید از طرح ‌های مختلف آینه‌ های تکه ‌ای مانند گروهی از پرندگان استفاده کنید تا علاوه بر مزایای آینه اتاقتان زیباتر هم بشود؛ اما پیشنهاد بهتر استفاده از یک آینه ‌قدی است که به دیوار یا درب کمد زده‌شده و خودتان هم می ‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین “دکوراسیون اتاق خواب کوچک” 4 تا 15 متر… - وبسایت مبلمان رابو

از فضای زیر تخت غافل نشوید

فضای زیر تخت مکانی بسیار عالی برای نگه‌ داشتن برخی از وسایل کم‌ کاربرد است تا فضای اتاق شما خالی ‌تر شود. اگر بتوانید از تختخواب ‌های جدیدی که زیرشان طبقه ‌بندی‌ شده و کشو دارند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده کنید عالی می‌ شود. شما می ‌توانید بسیاری از وسایل مانند کیف ‌ها و کفش ‌ها، کتاب ‌ها، لباس ‌ها و موارد دیگر را در این کشوها قرار دهید تا فضای اتاقتان بزرگ ‌تر به نظر برسد.

از چیدمان‌ های عمودی استفاده کنید

در حال حاضر طراحان دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک طرح‌ های بی‌ نظیری می ‌زنند که بهترین انتخاب برای این اتاق ‌ها هستند؛ مثلاً تخت خواب را در بالای میز کار طراحی می ‌کنند. یا به شکل ال مانند اما با فضایی کمتر تخت خواب و میز را کنار هم قرار می‌دهند. این مدل‌ ها هم شیوهای مدرن و زیبا هستند و هم فضای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

می ‌توانید به‌ جای رنگ از کاغذ دیواری استفاده کنید

امروزه کاغذ دیواری‌ های سه‌ بعدی وارد بازار شده ‌اند که می‌ توانید یکی از دیوارهای اصلی اتاقتان را با این طرح ‌های زیبا بپوشانید تا اتاقتان از حالت کسل‌ کننده و یکنواخت خارج شود. البته یادتان نرود توضیحاتی که در مورد رنگ دادیم را اینجا نیز مدنظر داشته باشید. برای اینکه اتاقتان با کاغذ دیواری شلوغ به نظر نرسد بهتر است طرح ‌های بزرگ را انتخاب کنید. همچنین برای تأثیر بیشتر روتختی را با طرح کاغذ دیواری هماهنگ کنید.

سخن آخر

دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک به دلیل اینکه هم باید فضایی آرامش ‌بخش و دنج برای شما باشد و هم تمامی وسایل موردنیازتان را در خود جای دهد اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین سعی کنید با رعایت نکاتی که برایتان توضیح دادیم ایده ‌آل ‌ترین فضا را برای استراحت و انجام امور شخصی خود ایجاد کنید.

برخی از سوالات رایج

1.تاثیر نور پردازی در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

اگر بتوانید از لامپ‌ ها و لوسترها به ‌درستی استفاده کنید و لایه‌ های مختلفی از نور در فضای خود ایجاد نمایید بسیار عالی است. این نورپردازی باعث می ‌شود اتاق شما شکیل ‌تر و بزرگ ‌تر به نظر برسد

2. چه نکاتی را باید در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک رعایت کرد؟

از طرح‌ های مینیمال ، چیدمان های عمودی، آینه های متنوع و همچنین از نور پردازی و رنگ مناسب  استفاده کنید که بسیار در شیک شدن و مدرن بودن اتاق خواب تاثیر گذار است

منبع : ویترا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *