بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی – بخش اول

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی – بخش اول

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی - بخش اول

اتاق پذیرایی برای بسیاری از خانواده های ایرانی فضایی است مختص مهمانی ها و شاید در اغلب اوقات روز و سال حتی خالی باشد. ولی با توجه به تغییرات سبک زندگی و کوچک شدن خانه ها و حتی کم شدن زمان دورهمی ها و کوچک شدن دایره افرادی که با هم در ارتباط هستند، فضاهایی مانند اتاق پذیرایی نیز در بسیاری از خانه ها تغییر کرده و از فضایی رسمی و گاهی فانتزی و یا تجملاتی به فضاهایی صمیمی تر و کاربردی تر تبدیل شده اند.

ولی آنچه که امروز می خواهیم در مورد دکوراسیون اتاق پذیرایی بدانیم فارغ از سبک زندگی و نگاه به کاربرد اتاق پذیرایی است و بیشتر به سراغ زیبایی شناسی رنگ ها و تاثیر هر یک بر فضای اتاق پذیرایی می پردازد. در ادامه 30 ایده را برای انتخاب “بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی” با هم می بینیم:

رنگ سفید برای دیوار پذیرایی (دیوارها و سقف)

رنگ سفید یا رنگ استخوانی یکی از رنگ های محبوب در چند سال اخیر است، پیش از این رنگ کرم بسیار معمول و پرطرفدار بود ولی امروزه رنگ سفید هم می تواند با آن رقابت کند.

رنگ سفید خصوصا برای اتاق پذیرایی کوچک و یا کم نور انتخاب هوشمندانه ای است.

یکی از مهمترین خصوصیات انتخاب رنگ سفید برای دیوار اتاق پذیرایی این است که حسابی دستمان برای انتخاب رنگ مبلمان و سایر وسایل باز است. مثلا در همین نمونه اتاق پذیرایی در عکس بالا، رنگ مبلمان پاستلی و در طیف رنگی صورتی و آبی است و ترک بسیار شیکی با دیوارهای یکپارچه سفید ایجاد کرده است.

یک دیگر از خوبی های دیوارهای سفید ایجاد کنتراست با درب و پنجره های تیره است. مانند نمونه اتاق پذیرایی بالا.

رنگ آبی برای دیوار پذیرایی

رنگ آرامش بخش و زیبای آبی می تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون اتاق پذیرایی باشد. در این حالت می توان به یک دست شدن کل فضا و انتخاب مبلمان آبی هم فکر کرد.

در اینجا پرداحتن به این نکته ضروری است که وقتی از هر رنگی مثلا همین آبی صحبت می کنیم، طیف رنگی بسیار وسیعی را شامل می شود؛ از رنگ ملایم آبی آسمانی گرفته تا رنگ آبی کلاسیک که رنگ سال 2020 بود.

رنگ طوسی برای دیوار پذیرایی

رنگ طوسی برای خیلی ها رنگ سرد و خنثی است و خیلی آن را برای اتاق پذیرایی که باید بیشتر به چشم بیاید نمی پسندند ولی واقعیت این است که رنگ طوسی بسیار حرفه ای است و با کاربرد ماهرانه آن می توان فضایی منحصر به فرد و زیبا خلق کرد.

در ایده چیدمان و ترکیب رنگی اتاق پذیرایی تصویر بالا ببینید که چطور رنگ گرم کرد در کنار رنگ طوسی روشن دیوار ها و طوسی تیره میز و پنجره ها، مجموعه چشمگیر و ملیح را ایجاد کرده است.

رنگ هلویی برای دیوار پذیرایی

ایده جذاب برای رنگ دیوار پذیرایی رنگ خاص و زیبای هلویی است. رنگ بین صورتی و نارنجی و طلایی. نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و با هر دو گروه رنگی به زیبایی ترکیب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *