به جای پاتختی از چه چیزهایی می توان استفاده کرد؟ – بخش اول

به جای پاتختی از چه چیزهایی می توان استفاده کرد؟

به جای پاتختی از چه چیزهایی می توان استفاده کرد؟ - بخش اول

بهترین کار برای داشتن یک اتاق دلچسب این است که انتخاب وسایل اتاق را محدود به وسایل ویترینی فروشگاه‌ ها نکنید و کمی هم به خلاقیت خودتان اعتماد کنید. هر چیزی را می‌ توان با کمی خلاقیت تغییر داد و کارکردی جدیدتر به آن بخشید. برای جایگزین کردن وسایل باید به فرم و موارد استفاده‌ وسیله‌ ای که می‌ خواهید جایگزینی برای آن پیدا کنید دقت نمایید. این کار موجب می‌ شود تا راحت‌ تر وسایلی با کارکرد مشابه را انتخاب کنید و تنوع بیشتری در اطراف خود به وجود بیاورید. در ادامه‌ این مطلب قصد داریم به دنبال وسیله ای جایگزین پاتختی باشیم. به همین منظور بهتر است قبل از هر چیز وسایل خانه و انبار خود را بازبینی کنید و چنانچه وسیله‌‌ مناسبی را پیدا کردید از آن استفاده کنید. برای داشتن یک پاتختی زیبا در اتاق خواب جایگزین‌ های زیادی وجود دارد. با این حال همه‌ چیز به شما برمی‌ گردد که چقدر در ایجاد تنوع حوصله به خرج دهید. می‌ توانید با استفاده از جایگزین‌ های پیشنهادی برای پاتختی اتاق خوابتان که در ادامه‌ به شرح آن می‌ پردازیم و کمی افزودن چاشنی خلاقیت یک پاتختی زیبا فراهم کنید.

صندوقچه قدیمی خود را دور نیاندازید

شما می‌ توانید از یک صندوق قدیمی به عنوان یک پاتختی مناسب استفاده کنید. استفاده کردن از یک چمدان بزرگ قدیمی به جای پاتختی علاوه بر زیبایی می‌ تواند گزینه‌ خوبی برای جمع کردن وسایل باشد. همینطور این چمدان فضای کلاسیک منحصر به فردی را در اتاق ایجاد می‌ کند. برای زیباتر نشان‌ دادن این پاتختی بهتر است وسایلی که روی آن می‌ چینید متناسب با رنگ و شکل آن باشد. همچنین قرار دادن یک تابلوی هنری ساده بر روی این صندوقچه نیز گزینه‌ مناسبی به نظر می‌ رسد.

از قفسه‌ ها برای اتاق‌ های کوچک استفاده کنید

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و فکر می‌ کنید قرار دادن یک پاتختی در آن باعث می‌ شود اتاق کوچکتر به نظر برسد و به همین دلیل از خرید آن صرف نظر کرده‌ اید بهتر است این فکر را تغییر دهید. زیرا می‌ توانید با نصب یک قفسه روی دیوار کنار تخت این مشکل را به سادگی حل کنید. شما می‌ توانید با چند جلد کوچک کتاب و یک قاب عکس یا مجسمه‌ مورد علاقه‌ تان از این قفسه برای تزئین اتاق خود بهره ببرید. لازم نیست در این مورد خود را به قفسه محدود کنید. می‌ توانید با استفاده از باکس های کوچک و بزرگ و یا درست کردن یک طاقچه‌ کوچک و زیبا نیز به راحتی این مشکل را حل کنید.

چند جلد کتاب را روی هم بچینید‌

کتاب‌ ها جدا از جنبه‌ مطالعه‌ ای که دارند در دکوراسیون خانه نیز نقش به سزایی را ایفا می‌ کنند. استفاده از کتاب در دکوراسیون خانه راه حل بسیار خوبی برای تشویق افراد به مطالعه‌ است. بنابراین می توان با کمی خلاقیت کتاب را به عنوان پاتختی نیز به کار برد. اگر قفسه‌ کتابخانه از حجم کتاب‌ ها پر شده و دیگر جایی برای اضافه کردن کتاب جدید به آن ندارید به جای فرستادن بخشی از کتاب‌ ها به انبار از آنها به عنوان پاتختی جدید استفاده کنید. فقط کافیست تعدادی از کتاب‌ های هم اندازه را روی هم قرار دهید و با گذاشتن یک ساعت کوچک و آباژور زیبا به جذابیت آن بیفزایید.

سبدهای حصیری زیبا

استفاده از یک سبد زیبای حصیری در کنار تخت نیز جایگزین خوبی برای یک پا‌تختی‌ است. یک سبد با ابعاد متوسط را با کمی رنگ آمیزی با رنگ‌ های به کار رفته در اتاق خوابتان هماهنگ کنید. می‌ توانید از این سبد برای جای روزنامه‌ ها و مجلاتتان استفاده کنید و یا چند کوسن کوچک و رنگی را برای وقتی که نیاز دارید در آن نگه دارید.

یک کنده درخت را به اتاق خود بیاورید

اگر علاقه دارید اتاقتان را با طبیعت تلفیق کنید می‌ توانید از یک تنه‌ بریده شده‌ درخت به عنوان پا‌تختی استفاده کنید. تنه‌ درخت را به صورت ایستاده کنار تخت بگذارید و آباژور کوچکتان را روی آن بگذارید. اطرافیان شما با دیدن این پاتختی طبیعی و خلاقانه شگفت‌ زده خواهند شد. آوردن طبیعت به داخل خانه جدا از ظرافتی که به اتاق می‌ دهد فضا را پر از نشاط و صمیمیت می‌ کند.

از میز و صندلی استفاده کنید

میز‌های عسلی کوچک و یا میز مطالعه بسته به جایی که در اتاق دارید می‌ توانند نزدیکترین گزینه‌ مشابه به پاتختی باشند. بنابراین می‌ توانید میز‌های قدیمی را با استفاده از کمی رنگ و یا چسباندن یک پارچه‌ خوش طرح تغییر دهید و جلوه‌ بهتری به آنها ببخشید و در نهایت یک پا‌تختی دوست داشتنی درست کنید. همچنین شما می‌ توانید یک صندلی را نیز به میز خود اضافه کنید و از آن بهره ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *