اکسسوری در دکوراسیون

تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تأثیر اکسسوری در دکوراسیون بپردازیم.
هنگام پذیرایی کردن از مهمان های خود در خانه، محل کار و… دکوراسیون و چیدمان این مکان ها برای تبدیل آن ها به فضایی راحت، دلپذیر و درعین حال شیک می باشد. در واقع می توان گفت دکوراسیون خانه و محل کار، معرف شما و کسب و کارتان می باشد.
این روزها با استفاده از اکسسوری هایی که برای تزئین مکان های مختلف طراحی شده اند، می توانید مکانی بسیار شیک و راحت و بر طبق سلیقه ی خود طراحی و آماده کنید. این اکسسوری ها می توانند چیزهای کوچکی مانند قاب های دکوراتیو تا اشیاء بزرگی مثل مبل ها در طرح ها و رنگ های مختلف باشند.

منظور از اکسسوری چیست؟

اکسسوری (Accessory) یک لغت انگلیسی و به معنای لوازم فرعی یا هم دست می باشد . این اکسسوری ها می توانند شاملی لوازم جانبی باشند که در دنیای مد، مردان و زنان برای تکمیل تیپ ظاهری خود از آن ها استفاده می کنند مثل: کمربند، ساعت، انواع جواهرات (گوشواره، گردن بند، دست بند، انگشتر و…)، گیره های مو، سنجاق سینه و…
در علم حقوق نیز به معنای هم دست و شریک جرم می باشد اما در صنعت مربوط به طراحی دکوراسیون منظور از اکسسوری وسایل تزئینی می باشند که جهت زیباسازی هرچه بیشتر محیط به کار می روند .در واقع اکسسوری ها فضاهای خالی محیط را به بهترین شکل پر می کنند و در عین این که وسیله ای کاربردی هستند به محیط جلوه ای خاص می بخشند.
استقبال مردم از اکسسوری ها در چیدمان خانه یا محل کار خود، سبب شکل گرفتن رشته ای تخصصی در دنیای مد شده است
طراحان خلاق بسیاری در این زمینه مشغول به کار می باشند، این طراحان و کسانی که در حوزه های مختلف مربوط به اکسسوری ها فعالیت می کنند در واقع سعی دارند تا با تحقیق در خصوص اکسسوری ها بهترین مواد اولیه و فرآیند تولید آن ها را پیدا کنند، تولید این محصولات به گونه ای باشد که علاوه بر شیک بودن و جلب نظر مشتری، با کیفیت و با دوام نیز باشند.
 مرحله ی آخر، بازاریابی برای فروش آن ها است که با مدیریت و شیوه های کسب و کار این محصولات را روانه ی بازار کرده و به آسان ترین، مطمئن ترین و سریع ترین شیوه و در عین حال با قیمتی مناسب و به صرفه، محصولات تولیدی خود را به دست مشتریان محترم برسانند.
 اکسسوری ها فضاهای خالی یا مکان هایی که هیچ استفاده ای برای شما ندارند را به فضایی کارآمد تبدیل می کنند، از دیگر مزایای استفاده از اکسسوری ها در چیدمان منزل یا محل کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- با استفاده از اکسسوری ها در طراحی دکوراسیون می توانید فضا را از بی حالتی و یکنواخت بودن خارج کنید و به این شکل محیطی سرزنده و شاداب برای تجربه ای تازه در زندگی خود ایجاد کنید که سطح علاقه و انگیزه ی شما را بالا خواهد برد.
۲- با گذشت زمان خانه و وسایل آن فرسوده خواهند شد و با افزودن اکسسوری های مدرن و شیک به فضای آن، علاوه بر تغییر در دکوراسیون و چیدمان ارزش ملک خود را نیز بالا می برید.
۳- هیچ خانه ای را نمی توان بدون دکوراسیون و اکسسوری ها تصور کرد در واقع دکوراسیون هر خانه نشان دهنده ی روحیه و سلیقه ی افراد آن خانواده است شما با استفاده از اکسسوری ها می توانید پتانسیل های واقعی از خانه و سلیقه ی خود را به نمایش بگذارید.
۴- استفاده از اکسسوری ها سبب می شود تا هماهنگی خاصی در محیط خانه یا محل کار به وجود بیاید، از بی نظمی آن می کاهد و فضایی آرامش بخش را ایجاد خواهد کرد در واقع می توان گفت که اکسسوری ها به محیط شخصیت خواهند بخشید.
و…
تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

انواع اکسسوری های مربوط به دکوراسیون شامل چه مواردی می شود؟

 همان طور که گفتیم اکسسوری ها می توانند در زمینه های مختلفی به کار بروند و طیف  وسیعی از لوازم جانبی را دربر می گیرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• انواع جواهرات
• سنگ ها و فلزهای قیمتی
• کالا و وسیله های چرمی
• لوازم جانبی خودرو
• ساعت
• عینک
• کمربند، کفش و کلاه
• وسایل تزئینی خانه مثل مبلمان، مجسمه، قاب و…
• لوازم حمام و آشپزخانه
• لوازم تزئینی روی سفره شامل انواع ظروف، قاشق و چنگال و…
• وسایل روشنایی
• لوازم جانبی برای تزئین فضای کسب و کار
• وسایل جانبی باغ
• اسباب بازی برای کودکان
• صنایع دستی
• و…
از دیگر وسایلی که می توانید به عنوان اکسسوری از آن ها استفاده کنید می توان به مواردی مثل: کتاب و مجله، گلدان و گیاهان طبیعی یا مصنوعی، گل، شمع، قفسه ها و… اشاره کرد.
که در این مقاله به صورت اختصاصی در خصوص اکسسوری و لوازم جانبی برای دکوراسیون محیط های مختلف و تأثیر آن ها بر چیدمان این محیط ها می پردازیم.

در طراحی اکسسوری برای دکوراسیون چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

بازار طراحی اکسسوری ها به سرعت به یکی از پرطرفدارترین بازارهای کسب و کار در سراسر دنیا تبدیل شد و مشتری های بسیاری با سبک و سلیقه های متفاوت را به خود جذب کرد.
اکسسوری ها طیف وسیعی را شامل می شوند و همان طور که در بالا به تعدادی از آن ها اشاره کردیم می توانند از لوازم شخصی تا اسباب منزل را دربر بگیرند.
در کل برای طراحی اکسسوری ها به چند مهارت نیاز است؛ اولین مهارت داشتن خلاقیت و دید باز است به گونه ای که ریزترین جزئیات را هم از دست ندهید، این نکته های ریز و کوچک در طراحی اکسسوری برای دکوراسیون بسیار مهم است و در کنار هم یک محصول شیک و منحصر به فرد را به وجود می آورند.
 مهارت دیگر شناخت مواد اولیه است؛ شما باید بدانید که در ساخت اکسسوری ها چه موادی را به کار ببرید تا ضمن حفظ زیبایی محصولی با دوام و کیفیت بالا تولید نمایید.
توانایی تجسم و دقت نیز یکی دیگر از مهارت های لازم در طراحی اکسسوری برای دکوراسیون می باشد؛ شما باید بتوانید اکسسوری را در ذهن خود تجسم کنید و با دقت بسیار جزئیات آن را در نظر  بیاورید تا در صورت لزوم چیزی به آن اضافه یا کم کنید.
در نهایت ارزش هنری و اصالت محصول، مهارت شما در کار را نشان می دهد؛ لازم است شما طرح خود را در ذهن داشته باشید و از ایده و فکر طراحان دیگر استفاده نکنید و این نشان دهنده ی اصالت محصول شما خواهد بود.
علاوه بر این مراکز آموزشی و آکادمی هایی نیز در این زمینه فعالیت می کنند که به علاقه مندان آموزش هایی تخصصی ارائه می دهند، بیشتر این مراکز در کشور هند قرار دارند و شما می توانید با حضور در این آموزشگاه ها هر آنچه که برای طراحی اکسسوری ها نیاز است را فرا بگیرید و به صورت تخصصی و ماهرانه در این حوزه به فعالیت بپردازید.
در کنار این آموزش ها، با برگزاری جلسات مشاوره، نشان دادن چشم اندازهای شغلی و وظایف آن ها در آینده ، به هنرجویان و کارآموزان راه را نشان داده و به آن ها کمک می کنند تا جایگاه واقعی خود را در دنیای طراحی اکسسوری ها بدست آورند.
تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

معروف ترین برندهای تولید کننده انواع اکسسوری مربوط به دکوراسیون در جهان چه برند هایی هستند؟

در این جا به معرفی چند برند تولید کننده ی اکسسوری برای دکوراسیون می پردازیم که در نوع خود بهترین بوده و شما حتما باید آن ها را بشناسید. این برند ها با تولید محصولاتی بی نظیر، دنیای طراحی و تولید اکسسوری برای دکوراسیون را تکان داده و با طرح ها و ایده های خود به سرعت به یکی از برندهای مطرح و شناخته شده در سراسر دنیا تبدیل شده اند.
 اولین نکته در هنگام انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون این است که بدانید این اکسسوری ها را برای چگونه مکانی می خواهید، بعضی از برندها فقط در زمینه ی تولید اکسسوری برای منزل فعالیت می کنند و اگر شما برای محل کار خود به دنبال اکسسوری هستید قطعا این برند انتخاب خوبی نخواهد بود.
سپس با توجه به فصل، تِم کاری، رنگ، میزان بودجه و… می توانید آیتم های مختلفی برای چیدمان مکان موردنظر خود تهیه کنید. بسیاری از برندها با توجه به فصل و رنگ های منتخب سال محصولات خود را به بازار عرضه می کنند و البته اگر شما طرح یا رنگی خاصی مدنظر داشته باشید می توانید از این تولید کننده ها بخواهید تا برای شما طرح مورد نظرتان را فراهم کنند.

برند Slash object:

این برند معتقد است که با طراحی متفکرانه می توان محصولات منحصر به فرد، زیبا و ماندگار را خلق و در زندگی خود استفاده کرد. Slash object یک برند آمریکایی است که از مواد بازیافت شده برای تولید محصولات خود استفاده می کند و بیشتر محصولات این برند برای فضای خانه طراحی شده اند. این برند با خط تولید خلاقانه ی خود، محصولات شیک، مدرن و با دوامی را به مشتریان خود عرضه می کند.
وجه تمایز این برند استفاده ی مجدد از محصولات بازیافت شده ی صنعتی است که با استقبال مردم و دوست داران محیط زیست مواجه شد و خیلی زود Slash object را به عنوان یکی از برندهای پیشرو در این زمینه شناختند.

برند Dassie Artisan:

این برند انگلیسی در شهر کنت واقع شده است و در زمینه ی تولید لوازم و اکسسوری های متنوع برای خانه فعالیت می کند. برند Dassie Artisan کار خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و با الهام گرفتن از فرهنگ های مختلف به خصوص ریشه های آفریقایی، محصولات خود را طراحی و تولید می کند.
تمامی این محصولات توسط صنعتگران باتجربه ای تهیه می شوند که مهارت خود را از نسل های پیشین به ارث برده اند و فرهنگ و سنت آن زمان را هنوز به یادگار در محصولات خود حفظ کرده اند. اگر به دنبال ترکیبی سنتی برای منزل خود هستید اکسسوری های این برند یک انتخاب بی نظیر و منحصر به فرد می باشند.

برند Article:

این برند آمریکایی با تولید مبلمان های متنوع، شیک و با دوام خود یکی از برندهای برتر در زمینه ی تولید اکسسوری برای دکوراسیون می باشد.
مبلمان های تولید برند Article با طراحی های مختلف برای انواع محیط های کاری، تجاری، آپارتمان ها و… مناسب بوده و یک فضای زیبا و مدرن را به وجود می آورند. این برند در سال ۲۰۱۳ میلادی با شعار مأموریت برای ایجاد سبکی ساده، ماندگار و با قیمت مناسب، کار خود را آغاز کرد.
مواد با کیفیت، با دوام و قطعات منحصر به فردی که در ساخت مبلمان برند Article به کار می روند از جمله نقاط قوت این برند می باشد که در تمامی محصولات آن مشهود است.

برند Spartan shop:

 برند Spartan shop نیز یک برند آمریکایی است و علاوه بر تولید مبلمان و وسایل دکوراتیو در زمینه ی تولید زیورآلات نیز فعالیت دارد. شعار این برند این است که هر قطعه به صورت مستقل زیبا است.
برند Spartan shop مجموعه ای از لوازم خانگی شیک و مدرن، مبلمان و نورپردازی را با تلفیقی از هنر کلاسیک و مدرن در خط تولید خود دارد و این محصولات را با بهترین کیفیت و قیمتی به صرفه در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

برند Pretti cool:

این برند در شهر تگزاس و با همکاری مجموعه ای از طراحان خلاق تأسیس شد. برند Pretti cool در زمینه ی تولید لوازم و وسیله برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و آپارتمان ها فعالیت می کند و همان طور که از نام آن پیدا است تمامی محصولات این برند بسیار جذاب و گیرا می باشند.
این برند مجموعه ای کامل از انواع اکسسوری ها با طرح های متفاوت و خاص در رنگ های متنوعی را به مشتریان خود ارائه می کند به گونه ای که هر آنچه برای طراحی داخلی منزل خود نیاز دارید را می توانید در مجموعه های تولیدی این برند پیدا کرده و با قیمت بسیار مناسب نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

برند Norden goods:

 این برند توسط زن و شوهری کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. اریکا به دکوراسیون منزل علاقه داشت و به کمک همسر خود که به عنوان طراح و مدیر هنری دارای سال ها تجربه بود اقدام به پایه گذاری این برند نمودند.
بیشتر تمرکز این برند بر تولید لوازم خانگی ساده با طراحی های زیبا می باشد اما تنها به این گزینه محدود نشده و در زمینه ی تولید سرامیک، پارچه و عطرهای خانگی نیز فعالیت دارد.
محصولات این برند در بسیاری از فروشگاه های جهان به فروش می رسند و از سوی بسیاری از مجله ها و نشریات به دلیل توجه این برند به صنایع دستی در طراحی محصولات خود، مورد تقدیر قرار گرفته است.
برند های بسیاری در زمینه ی تولید دکوراسیون در حال فعالیت می باشند اما ما در این جا تنها به معرفی چند برند که به دلیل ایده های خلاقانه ی خود در دنیا شناخته شده اند، بسنده کرده ایم.
شما می توانید با مراجعه به وب سایت هایی که در زمینه ی دکوراسیون و موارد مربوط به آن فعالیت دارند، با برندهای بیشتری آشنا شوید و از طریق مراجعه به وب سایت این برندها با کارها و محصولات تولیدی آن ها آشنا شوید. هم چنین می توانید به صورت آنلاین از کارشناسان فروش آن ها راهنمایی بخواهید و در نهایت برای مکانی که در نظر دارید با توجه به نیاز و سلیقه ی خود یک اکسسوری بسیار شیک و مناسب تهیه کنید.
تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

چه برندهایی در ایران در زمینه ی تولید و طراحی انواع اکسسوری برای دکوراسیون فعالیت می کنند؟

 در ایران نیز بسیاری از تولید کننده های داخلی با ایده های خلاقانه ی خود سهمی در بازار فروش اکسسوری های مربوط به دکوراسیون دارند. این تولید کننده ها در واقع با ترکیبی از هنر ایرانی و هنرهای مدرن اقدام به تولید محصولاتی بسیار خاص و کم نظیر در دنیا نموده اند.
یکی از اکسسورهایی که شاید بتوان گفت نماد ایران است فرش ایرانی می باشد که در سراسر جهان شناخته شده است.
فرش ایرانی علاوه بر این که احساس گرمی و راحتی را در محیط بوجود می آورد، ارزش هنری و اصالت به آن محیط می بخشد. در طراحی این فرش ها از طرح های سنتی ایرانی و ترکیبی از گل ها و مارپیچ ها الهام گرفته اند که با توجه به طیف رنگی خاص و متنوع فرش ایرانی، یک راه حرفه ای و سریع برای تزئین محیط مورد نظرتان به نظر می رسد.
 در طراحی دکوراسیون با استفاده از فرش می توانید از یک روش شیک و کلاسیک بهره ببرید به این شکل که ابتدا فرش را انتخاب کرده و سپس اکسسوری ها و دیگر لوازم تزئینی را با توجه به طرح فرش تهیه می کنید، در واقع با این روش فرش در نقش پایه ای برای انتخاب های بعدی شما ظاهر خواهد شد و بافت یکپارچه ای به مکان مورد نظر می دهید.
 برای استفاده از فرش در طراحی دکوراسیون های مدرن شما می توانید یک رنگ را که به طور خاصی در فرش به کار رفته است مد نظر قرار دهید و اکسسوری های دیگر را بر طبق این رنگ انتخاب نمایید یا با انتخاب فرش هایی با طرح های متفاوت برای هر اتاق، تضاد خاص و زیبایی را در محیط به وجود بیاورید.
 استفاده از فرش در طراحی دکوراسیون علاوه بر جنبه ی زیبایی می تواند برای حفاظت از کف پوش ها ، پوشاندن نقصی از محیط  یا جذب صدا و گرما نیز به کار روند.
تولیدکنندگان فرش ایرانی در اقصی نقاط کشور تحت نام و برند های مختلف فرش های دستبافت و ماشینی را با طرح های متنوع و کیفیتی بالا به بازار ارائه می کنند و تقریبا دسترسی به آن ها بسیار آسان می باشد، شما می توانید با مراجعه ی حضوری به فروشگاه ها و نمایشگاه ها از نزدیک فرش ها را مشاهده کرده و از میان طرح های مختلف با توجه به بودجه و سلیقه ی خود یک فرش انتخاب کنید، حتی اگر امکان مراجعه ی حضوری ندارید این روزها با توجه به گسترش اینترنت و برنامه ها و امکانات آن می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری برای خرید اقدام نمایید.
یکی دیگر از اکسسوری هایی که در ایران تولید می شود مبلمان ایرانی است که وجه تمایز این مبلمان با طرح های خارجی موجود، اولا در موادی می باشد که در ساخت مبلمان به کار می رود (چوب هایی که از جنگل های ایران در تهیه ی مبلمان به کار می رود در آن ها اصالت و زیبایی خاصی ایجاد می کند و هم چنین برای رویه ی این مبل ها از چرم و پارچه ی ایرانی استفاده می شود که زیبایی خیره کننده ای به آن ها می بخشد)، دوما در طراحی این مبلمان از طرح ها و نقش های ایرانی استفاده می کنند که در نوع خود بی نظیر می باشد و در بعضی موارد با تلفیقی از منسوجات و صنایع دستی ایرانی سبب خلق طرح های منحصر به فردی خواهند شد.
برندهای ایرانی مختلف و با کیفیت کاری بالایی نیز در این زمینه در حال فعالیت و رقابت با برند های خارجی می باشند و حتی در بعضی موارد از این برندها پیشی گرفته اند، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و نمایشگاه های معتبر به صورت حضوری نسبت به خرید این کالا ها اقدام فرمایید یا به صورت اینترنتی خیلی سریع مبلمان مدنظر خود را دریافت کنید.
علاوه بر این در ایران تولیدی هایی نیز در زمینه ی طراحی و ساخت آینه ها و قاب های دکوراتیو داریم که این روزها به یکی از اکسسوری های مورد علاقه ی مردم تبدیل شده اند و هم چنین تولید کننده های بسیار موفق در زمینه ی طراحی و تولید انواع لوستر و نورپردازی ها که یکی از گزینه های بسیار عالی در طراحی دکوراسیون می باشند.
برندهای چینی بسیاری نیز در زمینه ی صادرات کاغذ دیواری به ایران در حال فعالیت هستند، کاغذ دیواری ها یکی از سریع ترین راه ها برای تغییر رنگ و روی خانه و محل کار شما می باشند که در طرح ها و نقش های مختلفی برای هر سلیقه و سبکی وارد بازار می شوند. با استفاده از این کاغذ دیواری ها می توانید فضای خالی که روی دیوارهای خانه یا هر مکان دیگری قرار دارد را بپوشانید و تصاویر زنده و گیرایی به آن ها ببخشید.
هم چنین تولید کننده های چینی در زمینه تولید و صادرات انواع لوستر و نورپردازی، مبلمان، انواع ظروف، مجسمه و قاب های تزئینی و… به ایران دارای فعالیت هستند و سهم بسیاری از بازار دکوراسیون ایران را در دست دارند.
تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

تأثیر اکسسوری در دکوراسیون به چه صورتی می باشد؟

دکوراسیون محیط خانه و محل کار شما بدون مبلمان و اکسسوری ها کامل نبوده و احساس یک فضای دوستانه و دلپذیر را القا نمی کند. در این قسمت از مقاله سعی داریم به این نکته بپردازیم که تأثیر اکسسوری در دکوراسیون به چه شکل می باشد و هنگام انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون و چیدمان منزل و محیط کار خود به چه نکاتی باید توجه کنیم:
 اکسسوری ها در بیشتر مواقع چیزهای کوچک اما مهمی هستند که شاید بتوان گفت اولین تاثیر آن ها در دکوراسیون یک محیط، درخشش و جلوه ای است که به محیط می بخشند اما در کل باید گفت که اضافه کردن اکسسوری ها، هرکدام در جای خود اثرگذار بوده و نتیجه ی متفاوتی را در نگاه مخاطب به وجود می آورد مثلا اضافه کردن بالش، کوسن یا پاف مبل به دکوراسیون منزل یک احساس دنج بودن و راحتی را به محیط می بخشد.
در انتخاب اکسسوری های مربوط به دکوراسیون لازم است وقت زیادی را برای تحقیق در مورد طرح ها و نوع چیدمان صرف کنید؛ اولین نکته تعیین سبک محیطی است که اکسسوری ها را برای آن در نظر دارید، یک محیط مدرن یا سنتی در نظر دارید یا دکوراسیونی به سبک اسکاندیناوی و شاید نگاهی شرقی به محیط و… با این کار شما تقریبا نصفی از راه را رفته اید و می دانید که باید به دنبال چه نوع اکسسوری هایی باشید که سبک شما را به مخاطب القا کند.
مقیاس فضایی که اکسسوری ها را برای دکوراسیون آن تهیه کرده اید را همواره باید در نظر داشته باشید دیوارهایی با فضای خالی بسیار که به اشتباه با اکسسوری های ناهماهنگ پر شده است یا اندازه ی فرشی که با مقیاس خانه هیچ هماهنگی ندارد را تصور کنید، این یکی از نکته های اثرگذار در طراحی دکوراسیون می باشد و رعایت نکردن آن سبب می شود تا فضای ناهماهنگی را ایجاد کنید که هیچ یک از مؤلفه های آن همخوانی و ارتباطی با یکدیگر ندارند حتی اگر از بهترین اکسسوری های موجود در بازار استفاده کرده باشید.
 هم چنین برای اثر گذاری بیشتر اکسسوری ها در مکان مورد نظر، لازم است که شما سبک و تِم این محیط را بشناسید و از لوازم جانبی مناسب استفاده کنید تا به بهترین شکل اثر خود را بر محیط بگذارند مثلا فرض کنید در یک محیط تجاری و رسمی بهتر است محیطی را ایجاد کنید که کسب و کار شما را بیان کند نه یک مکانی شبیه اتاق خواب یا تالار غذا خوری،در این چنین مکان هایی توصیه ی ما این است که مثلا از لوگوی شرکت به عنوان یکی از اکسسوری ها استفاده کنید این لوگو می تواند به شکل یک قاب یا لامپ های ال ای دی باشد یا مبلمانی که استفاده می کنید بهتر است مناسب محیط کاری شما باشد نه مبلمانی که تصور اتاق نشیمن را در ذهن طرف مقابل تداعی کند.
البته در بعضی از موارد افراد تضادهایی را در دکوراسیون خود به کار می برند که در نوع خود بسیار موفق بوده اند مثلا کافه ها یا سینماهایی که چیدمانی به شکل اتاق خواب دارند. در واقع در این چنین طراحی هایی شخص به دنبال ایجاد یک تضاد یا تداعی مکانی دیگر برای مخاطبان خود می باشد و با این ایده های خلاقانه سعی در جذب مشتری بیشتر دارد.
استفاده از این تضادها یک نوع ریسک بوده و شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در به کارگیری تضادها زیاده روی نکنید به گونه ای که کاملا از هدف خود دور شوید و هیچ کدام از اکسسوری ها دیگر معنایی نداشته و به شکل نامناسب و بی ربطی در جایی از محیط خانه و کسب و کار شما قرار گرفته باشند در واقع در این حالت اثر معکوسی خواهد داشت و دیگر چشم نواز نیست و مخاطب به سمت آن جذب نخواهد شد.
در هنگام استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون همیشه لازم نیست از قانون خاصی پیروی کنید سعی کنید ایده ها و خلاقیت های خود را نیز به محیط اضافه کنید با این کار اثرگذاری محیط در ذهن طرف مقابل بسیار بیشتر خواهد بود تا اینکه از روتین های همیشگی در طراحی دکوراسیون استفاده کنید شما خودتان می توانید یک طراح اثر گذار در این صنعت باشید.
 هیچ گاه اثر رنگ ها را دست کم نگیرید، یکی دیگر از موارد مهم در تاثیر اکسسوری در دکوراسیون رنگ هایی است که به کار می برید. یک رنگ ممکن است به فضا جوی آرام ببخشد و رنگی دیگر حس شادابی و سرزندگی را ایجاد کند و همان طور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم در انتخاب رنگ ها نیز همواره سبک و تِم مکان را در نظر داشته باشید ممکن است یک رنگ برای اتاق خواب بچه ها مناسب نباشد اما در مقابل بهترین گزینه برای اتاق نشیمن منزلتان باشد.
در هنگام ست کردن رنگ ها از خلاقیت خود استفاده کنید یا با کمک کسانی که در این زمینه مهارت دارند رنگ ها را در کنار هم قرار دهید به گونه ای که تصویری چشم نواز ایجاد کنید. بعضی از رنگ ها مکمل یکدیگر هستند و وقتی در کنار هم قرار می گیرند صحنه ای بسیار قابل تحسین را به وجود می آورند و در مقابل ممکن است چند رنگ در کنار هم اصلا ترکیبی خوبی نبوده و بیننده را دچار کسالت و احساس بیزاری نمایند.
در محیط کسب و کار نیز می توانید با توجه به نوع کسب و کار هم برای لوگوی شرکت و هم طراحی دکوراسیون داخلی محیط از یک رنگ استفاده کنید، معمولا استفاده از این تکنیک ها اثر مثبتی در نظر مشتری دارد و سبب جلب نظر و اعتماد او می شود
یکی دیگر از مواردی که به عنوان تأثیر اکسسوری در دکوراسیون می توان از آن نام برد نورپردازی می باشد. اکسسوری هایی که برای نورپردازی در محیط خانه یا کارتان به کار می برید در واقع می توان آن ها را جواهرات شما در این اماکن توصیف کرد که با استفاده از این نورپردازی های تزئینی می توانید خلاقیت خود را رها کنید، باعث بیشتر به چشم آمدن دکوراسیون و درخشش آن شوید و از محیط لذت ببرید.
استفاده از نورپردازی حتی در دکوراسیون مغازه ها و فروشگاه ها نیز بی تأثیر نمی باشد معمولا مغازه هایی که از نورپردازی های شیک و قوی در محیط کاری خود استفاده می کنند در جلب مشتری بسیار موفق تر بوده اند، مصطفی سیکی که مؤسس برند Hateko در ترکیه می باشد گسترش کسب و کار خود را در تعویض لامپ های دکوری ویترین مغازه ی پدرش می داند و از آن به عنوان خط شروعی برای موفقیت خود یاد می کند.
معمولاً بیشتر افراد در خانه یا محل کار خود از یک آویز مرکزی برای روشنایی استفاده می کنند و شاید تنها نورپردازی به کار رفته در این اماکن همین یک نمونه باشد اما با استفاده از نورپردازی در سقف، کابینت، دیوارها، استفاده از لامپ های دکوراتیو و… می توانیم فضای بسیار دلچسب و پسندیده تری به وجود آوریم.
 بهتر است برای ایجاد یک فضای روشن و در عین حال چشم گیر تنها از یک منبع روشنایی استفاده نکنید اکسسوری های متنوع و چراغ های پشتیبان یک گزینه ی بهتر می باشند، نورپردازی در خانه و محیط های دیگر علاوه بر اینکه کاربردی است می تواند جنبه ی تزئینی هم داشته باشد و یکی از مواردی است که شما نمی توانید در طراحی دکوراسیون خود نداشته باشید و می توان گفت  یکی از اکسسوری های موثر در دکوراسیون می باشد. از انواع نورپردازی ها می توان به چراغ های رومیزی، لوستر، چراغ دیواری و پایه دار اشاره کرد، هم چنین می توان نورپردازی هایی به شکل مخفی در کابینت، دیوارها و سقف داشته باشیم.
 یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در دکوراسیون جنس مواد اکسسوری هایی است که به کار می برید و به این شکل اصالت خاصی به فضا می بخشید. معمولا استفاده از اکسسوری های چوبی ترکیبی از حس طبیعت و دست ساز بودن را در فرد ایجاد می کند، چوب یکی از پرکاربردترین موادی است که در اکسسوری منازل یا هر محیط دیگری از آن می توانید استفاده کنید علاوه بر شیک بودن و تنوع بالا، بادوام بودن نیز یکی از ویژگی های دیگر چوب است که می توان به آن اشاره کرد شما می توانید از چوب برای دیوارها، سقف، کابینت، کفپوش، مبلمان و… استفاده کنید و ترکیبی عالی در دکوراسیون خود به وجود بیاورید.
 از دیگر موادی که در تولید اکسسوری ها استفاده می شود می توان به انواع فلزات، سنگ مرمر، سرامیک، چرم و… اشاره کرد که هرکدام از آن ها در نوع خود زیبایی و جلوه ی خاصی به فضا خواهند بخشید که شما می توانید ترکیبی از این مواد را برای اثرگذاری هرچه بیشتر اکسسوری ها در دکوراسیون خود استفاده کنید.
 برای نمونه در طراحی دکوراسیون دیوارها می توانید این گزینه ی کلاسیک را که تمامی دیوارها یکپارچه رنگ یا کاغذ دیواری باشد را کنار گذاشته و هر دیوار را با استفاده از اکسسوری های متفاوتی تزئین کنید، مثلا یکی از دیوارها را با سنگ های شیکی که در طرح های مختلفی در بازار وجود دارند مزین کنید و دیوار دیگری را با استفاده از دیوارپوش های چوبی تزئین نمایید به این شکل شما می توانید از طریق اکسسوری های متنوع اثر بیشتری در دکوراسیون محیط به وجود آورید.
استفاده از اکسسوری های دیگری مانند قاب عکس، آینه، تابلوهای نقاشی، تابلو فرش و… تأثیر مثبتی در دکوراسیون محیط های مختلف دارد. به کار بردن این اکسسوری ها در دکوراسیون یکی از ارزان ترین روش ها است چرا که این اکسسوری ها با رنج قیمت متفاوتی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به بودجه ی خود نسبت به تهیه ی آن ها اقدام نمایید.
هم چنین  بسیاری از برندها برای رفاه حال مشتریان خود سفارش ایده های آن ها را قبول می کنند بنابراین اگر طرح خاصی در ذهن دارید اما در بازار موجود نمی باشد این برندها در کمترین زمان آن را برای شما آماده خواهند کرد. آینه ها علاوه بر جنبه ی تزئینی کارآمد نیز هستند مثلا در روشن شدن محیط بی تأثیر نخواهند بود.
 آینه ها و قاب ها می توانند نقاط کانونی خانه و محل کار شما باشند، می توانید در این قسمت از خانه یا هر محیط دیگری عکس ها و نقاشی هایی که یادآور خاطراتی خاص برای شما می باشند را قرار دهید و ارزشی معنوی به این مکان نیز اضافه کنید یا در محل کار خود می توانید افتخارات، لوح تقدیرها یا هرچیز دیگری که برای شما نماد خاصی محسوب می شود را به دیوار بزنید و روی میز کار خود داشته باشید تا علاوه بر جنبه ی تزئینی، معرف شما و ارزش هایتان باشد.
تمامی پارچه هایی که در اکسسوری ها به کار می روند تأثیر مستقیمی بر دکوراسیون خواهند داشت، اگر می خواهید با کمترین هزینه مبلمان خود را عوض کنید و تغییری در دکوراسیون بوجود آورید تنها کافی است رویه پارچه ای مبل ها را عوض کنید تا خیلی سریع یک تغییر اساسی در دکوراسیون خود داشته باشید.
انتخاب رنگ و جنس پارچه ی پرده ها نیز بی تأثیر نخواهد بود با تعویض پارچه های تیره و زمخت با پرده هایی روشن از جنسی لطیف، خیلی زود متوجه خواهید شد که فضا خیلی بزرگ و روشن تر جلوه خواهد کرد.
 استفاده از گیاهان طبیعی در فضاهای مختلف احساس سرزندگی و طراوت را در محیط ایجاد خواهد کرد و علاوه بر تأمین اکسیژن بیشتر در محیط و جذب آلودگی ها با انتخاب یک گلدان شیک و جذاب برای آن ها، می توانید جلوه و جنبه ی تزئینی به این گیاهان بدهید و این یک اکسسوری زنده برای خانه و محل کار شما خواهد بود که جانی دوباره به دکوراسیون محیط می بخشد.
قفسه ها و کتابخانه ها یکی دیگر از اکسسوری هایی می باشند که علاوه بر جنبه ی تزئینی بسیار کارآمد بوده و شما می توانید در فضای خانه و محل کار خود صرفه جویی کنید. این اکسسوری ها علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند به شما کمک می کنند تا فضای اضافه ای برای قرار دادن وسایل خود داشته باشید. این قفسه ها و کتابخانه ها در طرح ها و با جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشند و حتی اگر طرح خاصی را مد نظر دارید می توانید سفارش دهید تا خیلی راحت برای شما حاضر کنند.
نکته ی مهمی که در هنگام استفاده از اکسسوری ها باید بدانید این است که بیش از حد از این لوازم جانبی برای طراحی دکوراسیون نباید استفاده کرد و بهتر است با توجه به نیاز خود و کارآمدی این اکسسوری ها از آن ها استفاده کنید. درواقع استفاده ی بیش از حد از این اکسسوری ها نه تنها سبب زیبایی فضای مورد نظر نمی شود بلکه بر بی نظمی و نا هماهنگی محیط نیز اضافه خواهد کرد.
در کل اکسسوری ها تأثیر مستقیمی بر دکوراسیون محیط های مختلف دارند و انتخاب آن ها بسیار مهم می باشد چرا که در صورت انتخاب اشتباه این لوازم جانبی ممکن است با نتیجه ای معکوسی مواجه شوید. برای اینکه ریسک کمتری در کار داشته باشید می توانید انتخاب و تهیه ی این اکسسوری ها را به افراد متخصصی واگذار کنید که در این زمینه در حال فعالیت هستند و تنها کافی است چیزی را که در ذهن دارید به آن ها بگویید تا به بهترین شکل برای شما آماده کنند.
هم چنین با گسترش اینترنت و فضاهای مجازی این امکان به وجود آمده است که خیلی راحت ایده ها و طرح های دیگران را که در استفاده از اکسسوری ها در محیط های مختلف به کار برده اند، آگاه شوید و شما نیز از این نمونه ها ایده بگیرید یا با محصولات برندهای مختلف آشنا شوید، ویژگی ها و موارد مصرف آن ها را یاد بگیرید و در نهایت در طراحی دکوراسیون خود به کار ببرید.
تأثیر اکسسوری در دکوراسیون

چه عواملی در قیمت انواع اکسسوری مربوط به دکوراسیون تأثیر دارند؟

قیمت اکسسوری ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این جا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:
۱- معمولا اکسسوری هایی که توسط برندهای خارجی به بازار ایران وارد می شوند به دلیل پرداخت هزینه های گمرک قیمت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی دارند.
۲- پارچه و موادی که در آن ها به کار می روند نیز در قیمت آن ها مؤثر خواهد بود.
۳- اگر این اکسسوری ها را از شهر یا کشورهای دیگری تهیه کنید لازم است هزینه های اضافی برای حمل و نقل آن ها بپردازید.
۴- اگر طرح خاصی را در نظر دارید که در بازار موجود نمی باشد و بنا به سفارش شما ساخته می شود ممکن است هزینه های اضافی برای شما در نظر بگیرند.
۵- اصالت کالا و طرح از دیگر عوامل مهم در خصوص هزینه ی پرداختی برای اکسسوری ها می باشد معمولا طرح کپی و برگرفته شده از اکسسوری های دیگر، قیمت کمتری خواهند داشت.
۶- مهارت سازنده ی لوازم جانبی نیز از عوامل مؤثر در میزان قیمت آن ها می باشد.
۷- میزان سختی در ساخت اکسسوری ها نیز در هزینه ای که باید پرداخت کنید تاثیر مستقیم دارد.
۸- مدت زمانی که برای ساخت آن ها صرف می شود.
۹- بعضی از این لوازم جانبی قدمت زیادی دارند مثل تابلوها یا مجسمه های قدیمی که لازم است هزینه ی بسیار بیشتری برای خرید این عتیقه ها پرداخت.
و…

از چه راه هایی می توانیم برای خرید اکسسوری هایی که در طراحی دکوراسیون به کار می روند، اقدام کنیم؟

برای خرید این اکسسوری ها می توان با مراجعه ی حضوری به مراکز و نمایندگی های فروش معتبر برند ها و تولید کنندگان، نسبت به خرید حضوری این اجناس اقدام نمود.
هم چنین هر ساله نمایشگاه های بین المللی یا داخلی برگزار می شوند که در این نمایشگاه ها طراحان و هنرمندان کارهای خود را به نمایش عموم می گذارند و سعی دارند از این راه محصولات خود را به مردم معرفی کنند، شما می توانید با شرکت کردن در این نمایشگاه ها با محصولات شرکت ها و برندهای مختلف آشنا شوید و از نزدیک کالاهای تولیدی آن ها را ببینید و حتی از نحوه ی ساخت این اکسسوری ها آگاه شوید.
هم چنین اگر طرح خاصی را در نظر دارید یا ایده هایی که به بهتر شدن این محصولات کمک می کند با طراحان و عوامل مربوطه در میان بگذارید تا از ایده های شما استفاده کنند.
معمولا در این نمایشگاه ها برای جلب نظر و رضایت بیشتر مشتریان اکسسوری های را با تخفیفات ویژه ای به مشتریان خود عرضه می کنند که شما می توانید به این شکل در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی نمایید.
هم چنین می توانید از مجلات و نشریاتی که در خصوص دکوراسیون و طراحی داخلی خانه ها، شرکت ها، آپارتمان ها و… در حال فعالیت اند کمک بگیرید و با مطالعه ی این نشریات با برندهای معتبر تولید کننده ی انواع اکسسوری ها و راه های دسترسی به این برندها آشنا شوید.
یکی دیگر از راه های خرید اکسسوری هایی که در طراحی دکوراسیون به کار می روند این است که به صورت آنلاین و غیر حضوری کالای مد نظر خود را سفارش دهید. از مزایای این روش این است که شما با صرف زمان کمی می توانید کالای مورد نظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان در درب منزل تحویل بگیرید.
 هم چنین قیمت های تمامی کالاها، ویژگی های این اکسسوری ها اعم از اینکه از چه موادی ساخته شده اند و رنگ بندی آن ها به چه صورت می باشد را مشاهده کنید و حتی به صورت آنلاین با مشاوران و کارشناسان برند ها و شرکت های مختلف گفتگو کنید و از راهنمایی های آن ها بهره ببرید.
 علاوه بر این بسیاری از برندها به مناسبت های مختلف مثل بلک فرایدی برای محصولات خود تخفیف های بسیار عالی در نظر می گیرند که شما می توانید با کمترین هزینه سفارش خود را ثبت نمایید.
ممکن است به دلایلی از جمله تحریم ها شما امکان دسترسی به وب سایت بعضی از برند ها را نداشته باشید و هم چنین امکان مراجعه ی حضوری نیز برای شما وجود ندارد اما جای هیچ نگرانی نیست بسیاری از فروشگاه ها به صورت واسطه عمل می کنند یعنی به این شکل که برای آن ها امکان دسترسی جهت خرید این اکسسوری ها وجود دارد و از طرف شما این محصولات را خریداری می نمایند و شما تنها کافی است هزینه ای اضافی برای گمرک و حق الزحمه ی این فروشگاه ها پرداخت کنید و خیلی راحت کالای مورد نظر خود را دریافت کنید.
هنگام خرید اکسسوری ها به این مورد توجه داشته باشید که هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید این روزها بازار از اکسسوری های بی کیفیت و بی ارزشی پر شده است که نه از هیچ ظرافتی برخوردار هستند و نه کیفیت و ماندگاری، بنابراین سعی کنید تولید کنندگان و برندهای معتبر را بشناسید و اکسسوری های مورد نیاز خود را از این برندها تهیه کنید حتی اگر بودجه ی شما امکان خرید از برندهای گران قیمت را ممکن نمی سازد بهتر است کالاهای مورد نیاز خود را از برندهایی تهیه کنید که محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند در این صورت حداقل این اطمینان را دارید که کالایی با کیفیت و از برندی معتبر خریداری کرده اید.
با تشکر از زمانی که به مطالعه مقاله اختصاص داده اید، امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد.
منبع: فارست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *