دکوراسیون روستیک در سبک زندگی

تاثیر استفاده از دکوراسیون روستیک در سبک زندگی

سبک هنری روستیک، سبکی است که در آن با توجه به سادگی زندگی در روستا از زندگی روستایی القا گرفته و برای طراحی دکوراسیون داخلی از متریال های طبیعی مانند سنگ و چوب و حتی ترکیبشان استفاده می شود. در واقع در این سبک، از دست سازه ها و وسایل ساخته شده از چوب درختان برای چیدمان استفاده می گردد.

تاثیر استفاده از دکوراسیون روستیک در سبک زندگی - وبسایت رابو

در این سبک از پرداخت ها، نازک کاری و رنگ آمیزی روی چوب خبری نبوده و اصالت چوب مرکز توجه افراد قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت در دکوراسیون روستیک از متریال طبیعی استفاده می شود و از این سبک برای چیدمان وسایل منازل استفاده می شود. می توان از تلفیق سبک روستیک و مدرن برای جلب توجه و ایجاد یک محیط صمیمی در محیط کار استفاده کرد.

تاثیر سبک روستیک در زندگی

همان‎طور که در قبل گفته شد استفاده از سبک روستیک منجر به تغییر حال و هوای مردم به حال و هوای طبیعت و روستا در وسط کلان شهرها می‎شود. در واقع دکوراسیون روستیک طبیعت را به دل خانه دعوت می‎کند تا با استفاده از مواد و المان های طبیعی، دوری انسان از طبیعت را به نوعی جبران نماید. گاهی استفاده از چند وسایل چوبی حال و هوای خانه روستایی را در ذهن تداعی می‎کند. همان‎طور که مشخص است برای داشتن خانه‎ای به سبک روستیک لازم نیست حتما در کلبه‎ای چوبی در یک روستا زندگی کنید. درختان، تنه درختان و حتی چوب‎های برش خورده اولین و ابتدایی‎ترین مواردی هستند که می توانند در خانه جای بگیرند و این سبک را تداعی کنند.

 در این سبک سادگی و خلوص به همراه آرامش در فضای چیدمان شده به چشم می آید. ضمن این که استفاده از مواد، مصالح و متریال برگرفته از طبیعت، فضای صمیمی‎تر و راحت‎تری ایجاد می کند. از این سبک در جای جای خانه نظیر اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حتی اتاق کار و سرویس های بهداشتی و … استفاده می شود.

نقش چوب در دکوراسیون روستیک

سبک روستیک یکی از پرکاربردترین طراحی‎های داخلی است که با نماد چوب شناخته می‎شود. نقش چوب در دکوراسیون روستیک به عنوان اصلی‎ترین عنصر دکوراتیو بسیار پررنگ می‎باشد. دست‎سازه‎های چوبی با انگاره‎هایی که یادآور طبیعت بکر و پویا هستند را می‎توان در هر کجای خانه به کار برد. استفاده از تیرهای چوبی به صورت قفسه و یا حتی بخشی از دیوارپوش، فضا را خاص و چشمگیر نشان می‎دهد. برای ایجاد سبک روستیک در دکوراسیون خانه می‎بایست چوب را در اولویت قرار داد و برای مثال علاوه بر دیوارپوش‎ها، کف ساختمان نیز با چوب فرش شود.

استفاده از دکوراسیون روستیک در منزل

استفاده از دکوراسیون روستیک در اتاق خواب

زمانی که صحبت از دکوراسیون اتاق خواب می شود بهتر است هر آنچه را که با آن راحت هستید پیاده‎سازی نمایید. اگر به دنبال یک ظاهر ساده و آرامش‎بخش برای اتاق خواب خود هستید می‎توانید ایده‎های روستیک را امتحان کنید. اولین عنصری که به شما کمک می‎کند تا بتوانید حس و حال سبک روستیک را در اتاق خوابتان احساس نمایید به کار بردن وسایل چوبی و قدیمی است. شما می‎توانید در اتاق خوابتان از تخت خواب های چوبی، شلف های چوبی، میزهای پا تختی چوبی، دیوارکوب های تزئینی و … استفاده نمایید.

سالن پذیرایی به سبک روستیک

همان طور که می دانید الوارهای چوبی سقف و دیوارها نمادی از طراحی روستایی است که امروزه در ساختمان های شیک کلان شهرها نیز دیده می شود. برای طراحی اتاق پذیرایی به سبک روستیک می توان از الوارهای چوبی به عنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده نمود. برای تکمیل دکوراسیون پذیرایی بهتر است از مبلمانی استفاده نمایید که در طراحی آن از انواع پارچه ها طرح و رنگ مختلف در کنار چوب استفاده شده باشد. استفاده از میز ناهارخوری روستیک، میز پذیرایی و کتابخانه ها نیز در ایجاد دکوراسیون روستیک تاثیر بسزایی خواهند داشت.

تاثیر استفاده از دکوراسیون روستیک در سبک زندگی - وبسایت رابو

میز ناهارخوری روستیک

المان اصلی هر اتاق غذاخوری، میز غذاخوری می باشد. میز غذاخوری می تواند تاثیر زیادی در سبک اتاق داشته باشد و باعث ایجاد احساس خوشایندی در زمان صرف غذا باشد. یک میز چوبی با جلوه طبیعی می‎تواند نماد سبک روستیک در اتاق غذاخوری باشد. درست است که میزهای چوبی که از چوب طبیعی بدون پرداخت و نازک کاری تهیه شده اند ظرافت لازم را ندارند اما این میزهای به سبک روستیک می توانند در ایجاد یک فضای آرامش بخش و صمیمی نقش زیادی داشته باشند.

تاثیر استفاده از دکوراسیون روستیک در سبک زندگی - وبسایت رابو

میز پذیرایی روستیک

اکثر افراد زمان زیادی را در اتاق نشیمن می‎گذرانند. میز چوبی که به سبک روستیک طراحی شده است به صورت ساده ساخته شده و ماهیت طبیعی خود را حفظ نموده است. در واقع میزهای پذیرایی به سبک روستیک از چوب کاملا طبیعی بدون هیچگونه تغیراتی ساخته می‎شوند. لازم است که بدانید ایجاد هرگونه ترک و تغییر در ظاهر چوب از ویژگی‎های ذاتی چوب بوده و از نتایج شرایط جوی و اقلیمی محیط زیست می‎باشد. میزهای پذیرایی عضوی جدا نشدنی از مبلمان روستیک بوده و به عنوان یک عضو تکمیل‎کننده محسوب می شوند.

کتابخانه چوبی به سبک روستیک

طراحی و اجرای کتابخانه چوبی در گوشه‎ای از اتاق نشیمن، در ایجاد سبک روستیک نقش پررنگی خواهند داشت. کتابخانه های چوبی بیننندگان را به مشاهده و برداشتن کتاب های موجود در کتابخانه دعوت می کنند. استفاده از چوب‎های خام برای ساخت انواع کتابخانه ها و قفسه‎های چوبی حس بهتری را ایجاد می‎نماید. قرارگیری کتاب‎ها در این نوع کتابخانه ها انرژی بهتری برای خانه و یا محل کار شما به همراه خواهد داشت.

تاثیر استفاده از دکوراسیون روستیک در سبک زندگی - وبسایت رابو

کنسول چوبی روستیک

از مشخصه های المان های سبک روستیک، استفاده از مولفه های خام و دست نخورده می باشد. آینه و کنسول های چوبی که از چوب های طبیعی جنگل ساخته شده اند یکی از اعضای اصلی اتاق نشیمن به حساب آمده و در القای دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک روستیک نقض بسزایی خواهند داشت. این کنسول ها از چوب طبیعی تهیه گردیده اند و می توانید از کنسول ها به عنوان محل قرار دادن اکسسوری ها استفاده نمایید.

شلف چوبی روستیک

طراحی و ساخت شلف و بوفه روستیک نمایی دلنشین و متفاوت به مکان مورد نظر شما خواهد داد. برای ساختن یک خانه مدرن به سبک روستیک راه های زیادی وجود دارند که می تواند به جذاب و دلپذیر شدن فضای شما کمک کنند. یکی از این راه ها استفاده از شلف های ساخته شده از چوب طبیعی می باشد. در صورتی که یک دیوار بزرگ و خالی دارید یکی از بهترین راه های تزئین آن استفاده از شلف چوبی است.

استفاده از سبک روستیک در خارج از خانه

دکوراسیون اداری به سبک روستیک

حجم بالای وظایف از یک سو و مراجعان شتاب زده از سوی دیگر موجب عصبی شدن کارکنان می گردد. بنابراین ایجاد یک دفتر کار آرامش بخش لازم است تا پرسنل بتوانند با تمرکز کافی و انرژی بالا به وظایفشان بپردازند. استفاده از چوب های طبیعی در دفتر کار یکی از راه های ایجاد یک محیط آرمش بخش می باشد. میز کار به سبک روستیک از چوب طبیعی درختان برش داده شده ساخته می شود. از پرداخت ها یا روکش ها در میزهای اداری به سبک روستیک خبری نیست. در این سبک اجازه داده می شود که زیبایی چوب درختان به صورت طبیعی بر روی میز نمایان شود.

دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به سبک روستیک

استفاده از سبک روستیک در کافی شاپ و رستوران باعث ایجاد حس بهتر و منجر به صرف غذا با صمیمیت و گرمای بیشتری خواهد شد. از میز کانتر و پیشخوان، تا میز و صندلی های غذاخوری قابل اجرا با چوب می باشد.

آلاچیق چوبی روستیک

طراحی و ساخت آلاچیق در حیاط یا باغ باعث می شود که شما بتوانید در کنار دوستان و خانواده از فضای آزاد لذت ببرید. یکی از راهکارها برای طراحی دکوراسیون در فضای باز ساخت آلاچیق های چوبی به سبک روستیک می باشد. این سبک به خوبی حس و حال صمیمیت را به فضا انتقال داده و انتخاب مناسبی برای دورهمی های شما می باشد. آلاچیق های با سقف چوبی به همراه پوشش سقف که به صورت شیروانی طراحی شده اند بر زیبایی محوطه باز شما می افزایند.

منبع : همشهری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *