ترکیب رنگها

ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل

در سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌های خنثی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. رنگ‌هایی وجود دارد که به طور خاص نمی‌توان به عنوان رنگ خنثی در نظرشان گرفت اما کماکان به راحتی می‌توانند در یکدیگر ترکیب شوند. رنگ آبی و سبز به عنوان رنگ طبیعی به کرات استفاده می‌شوند. البته این دو رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند و به چیدمان منزل زیبایی خاصی می‌دهند.

تناژ به تناژ رنگ آبی در درکوراسیون منزل قابل استفاده است و هر تناژ مزایای خود را در طراحی دارد. ترکیب آبی تیره با سبز متمایل به آبی و یا آبی نیلی ترکیب قابل قبولی را پیش روی طراح می‌گذارد. در خانه‌هایی که از رنگ سرد استفاده شده است می‌توان از اجزای دکوری گرم به خصوص رنگ قرمز نظیر گل و گلدان استفاده کرد.

رنگ‌های گرم نیز فضای آرامش‌بخشی را در اختیار ساکنان منزل قرار می‌دهند. هرچه تناژ رنگ ملایم‌تر باشد این آرامش بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از رنگ‌های گرم پررنگ باید با احتیاط انجام شود زیرا باعث خسته شدن چشم و دل‌زدگی ساکنان خانه می‌شوند. صورتی کم رنگ گزینه مناسبی برای دیوار خانه شما است. مخصوصا زمانی که با یک رنگ پر رنگی ترکیب شود. به طور مثال اگر دیوار خانه شما صورتی است می‌توانید از یک فرش طرح‌دار قرمز برای جلوه بیشتر رنگ دیوار کمک بگیرید.

از دیگر روش‌هایی که برای اضافه کردن هر چه بیشتر رنگ در مدل دکوراسیون و دیزاین منزل می‌توان کمک گرفت استفاده از اشیاء و وسایل گوناگون در فضای خانه است. وسایل هنری اضافه کردن رنگ به محیط خانه را بسیار راحت کرده است. از تبلوهای نقاشی گرفته تا وسایل دکوری هر کدام توانایی اضافه کردن رنگ به محیط خانه را دارند.

یکی دیگر از راه‌هایی که رنگ وارد فضای خانه می‌شود استفاده از برچسب‌ها در مدل دکوراسیون و دیزاین منزل است. برچسب‌ها رنگ‌ها و انواع مختلفی دارند. به طور مثال برچسب سه بعدی یکی از انواع برچسب است. البته باز هم نباید از ترکیب رنگ با وسایل خانه غافل شد.

مورد قابل اشاره بعدی استفاده از رنگ یکدست با الگویی مشخص در طراحی است. هر الگو توانایی روح بخشیدن به فضا و چیدمان خانه را دارد. اشیاء و وسایل رنگارنگ طرح‌دار به خوبی می‌توانند با محیط تک رنگ و یکدست هماهنگ و ترکیب شوند.

نکته قابل اشاره دیگر کمک گرفتن از تابلو‌های نقاشی در رنگ‌های یک دست است. به طور مثال یک اتاق آبی کمرنگ را تصور کنید که در میان آن یک تابو نقاشی با پس زمینه سفید قرار گرفته است. اتفاقی که در این اتاق می‌افتد استراحت چشم به هنگام رسیدن به رنگ سفید است. با کمک گرفتن از این تکنیک می‌توانید دیگر فضاهای خانه خود را نیز دکور و طراحی کنید.

ایجاد فضای خالی در یک دیوار تک رنگ تاثیر مستقیمی در دکوراسیون و دیزاین منزل دارد. مورد قابل اشاره بعدی استفاده از چوب در چیدمان خانه برای پخش کردن رنگ در محیط است.

منبع: کلید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *