ترکیب رنگها در مبلمان

ترکیب رنگها در مبلمان

ترکیب رنگها در مبلمان
سورنا ریلکس
در این مقاله سعی داریم ترکیب رنگها در چیدمان منزل و مبلمان را بررسی کنیم پس تا انتها مقاله همراه ما باشید .
1-ترکیب رنگ قهوه ای و کِرم
چنین چیدمان و ترکیب رنگی را در یک روز بارانی با یک فنجان قهوه یا چای تصور کنید. پالتی از رنگ های خنثی و سرد ، قهوه ای تک رنگ، کرم و خاکستری و همچنین کوسن های طرح دار کرم رنگ تشکیل شده است. به همراه یک فرش طرح دار  که میتواند کف زمین را گرم کند. رنگ دیواری خاکستری روشن، به همراه عناصر خاکستری که هماهنگ باشند، تأثیر آرام بخشی را ایجاد می کند.

2- ترکیب رنگ زمین و آسمان

اتاق نشیمن شاد از یک پالت رنگ قهوه ای پررنگ ، فیروزه ای و سفید که تداعی کننده زمین و آسمان است. تن های روشن تک رنگ قهوه ای و فیروزه ای احساس هماهنگی ایجاد می کنند. سایه های مختلف قهوه ای روی دیوارها و کف گرمای آرامش بخشی را ایجاد می کند، در حالی که لوازم جانبی فیروزه ای و پرده های راه راه به اتاق رنگ و بوی زیبایی می بخشد و کاناپه سفید روکش شده که تعادل اتاق را ایجاد می کند.

3-خانه ارغوانی
پالت رنگی بسیار ساده : یک فرش، کاناپه به همراه میزها و دیوارهای کرم، به همراه اکسسوری های زیبای بنفش در عین حال سه سایه مختلف از رنگ بنفشی که در کوسن و پرده ها استفاده شده ، اتاق را “تمام” می کنند و آن را به فضای پیچیده و هماهنگ تری تبدیل می کنند.
4-حس آرامش
سایه های کم رنگ آبی، پارچه ای و سفید این اتاق نشیمن را به سبک هالیودی قدیمی تبدیل کرده است. راز سبک هالیوود قدیمی در جزئیات مجلل است: مبلمان، کوسن های مخملی، جلو مبلی های آینه ای ، فرش سنگ سفید و فلزی و…

5-رنگ پاییز عاشقانه

از رنگ های جادویی و غنی پاییز در تمام طول سال لذت ببرید! نارنجی تیره و طلایی رنگ های مشابه هستند،  که بر روی چرخه رنگ نیز ر کنار یکدیگر هماهنگ هستند. برای نشان دادن و احساس این هماهنگی، دو سایه تک رنگ نارنجی و نارنجی / قهوه ای، در کوسن ها و فرش استفاده شده. یک مبل و صندلی عاشقانه برنزی در این میان  تعادل را به اتاق می بخشد.

6-ظرافت و درخشندگی

این اتاق نشیمن، با  تن های تک رنگ و  دو رنگ انرژی ملایم و در عین حال محرک را القا می کنند. مبل ها و دیوارهای روشن با میز قهوه ای در تضاد بسیار خوبی هستند. یک فرش بژ خنثی اتاق را کامل می کند، در حالی که بالشتهای ساتن گلدار باعث جذابیت بصری می شوند. یک گلدان قهوه ای و صندلی کنار آن ، حس و حال و هوای خاکی به شما می بخشد.

7-شیک و مدرن
این اتاق نشیمن فوق العاده پیشرفته با رنگ  شکلاتی، وانیلی و توت فرنگی چیدمان می شود. تن های شکلات و بژ روی دیوارها باعث ایجاد حس دنج می شوند. بالشت های صورتی و میز و چراغ طلایی جذابیتی فوق العاده را به اتاق می آورد. بالشت های پوست پلنگی که به صورت چاپی میباشند در واقع خنثی هستند ، که تقریباً هر طرح رنگی را میتوانند تکمیل کنند. یک نقاشی سیاه و سفید نیز فضا را تلطیف، در واقع میشکند.

8-گلهای رز

صمیمی، امیدواری، آرامش این کلمات با دیدن این اتاق نشیمن به ذهنتان خطور می کند. دیوارها، کف و فرش سایه های خاکستری آرامش دهنده هستند. کوسن ها و گل های صورتی  رنگ خاکستری و آبی را می شکند تا حس سرما و غرق شدن را ازبین ببرند .

9-به رنگ ساحل و شن و ماسه

تن های شنی از رنگ بژ روشن باعث شده این اتاق نشیمن ساحلی از حس راحتی بیشتری برخوردار شود. توجه کنید که فرش، دیوارها، کاناپه و میز جلو مبلی چگونه همه از یک رنگ و هم خانواده هستند که نهایتا هماهنگی ایجاد میکنند. عناصر متضاد سبز و سفید دریایی کوسن ها و شلف های دیواری که بالای کاناپه و در پذیرایی قرار گرفته اند به همراه بالشت خاکستری و قاب عکس، محیط آرامش بخشی به اتاق می بخشند.

10-گرمای زمستانی

حس گرمای این نوع چیدمان، با رنگ طلایی یک دست، میهمانان را برای نشستن طولانی در محیط ترغیب میکند و از معاشرت و هم نشینی  لذت می برند. رنگ طلایی روشن رنگ روی دیوارها میباشد که فضای اتاق را بزرگتر نشان میدهد. فرش راه راه که دارای چندین تن طلایی کاراملی، گندمی است که به اتاق انسجام میبخشد. برای اینکه اتاق را هم از یکنواختی رنگ طلایی خارج کنید صندلی مخمل قهوه ای و یک رنگ خنثی میتواند برای این امر بسیار موثر باشد.

11-ظرافت ساحلی برای تعطیلات آرامش بخش
حس تعطیلات تابستانی طولانی مدت و استراحت در این اتاق بسیار احساس می شود، طیف متنوعی از رنگ کاور ها ، دیوارها، پرده ها و کاناپه طراوت بخش و آرامش بخش هستند. سایه های کتانی خنثی، فرش، میز و کاناپه ها حرکت دارند و به لطافت محیط کمک میکند ، در عین حال صندلی های حصیری طلایی و یک آینه طلایی  رنگ فضا را آرام گرم می کند و از طاقت فرسا شدن آنها جلوگیری می کند.

منبع : فارست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *