جنس پارچه مبل باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

پیش از خرید مبل و یا پارچه ی مبلی باید در نظر داشته باشیم که ما چه انتظاراتی از پارچه ی مبلی مان داریم؟ دوست داریم چه ویژگی هایی پارچه داشته باشد؟ آیا قرار است در محل پرتردد از آن استفاده کنیم یا فقط قرار است گاهی روی آن بنشینیم؟ شما باید پیش از خرید تمام انتظارات خود را از مبلتان یادداشت کنید تا در هنگام خرید پارچه دچار سردرگمی نشوید.

 

بسیاری از پارچه های مبلی موجود در بازار چینی هستند. البته همیشه جنس چینی به معنای کیفیت پایین نمی باشد. مثلا از جمله پارچه های با کیفیت بازار می توان به مازراتی، ملیتا، ملما، مایا اشاره کرد.

یکی از ویژگی های پارچه ی مبلی خوب این است که حالت کشسانی نداشته باشد. زیرا در این حالت ممکن است به مرور زمان پرز های آن کنده شده و به اصطلاح کچلی بگیرد. برای اطمینان از این مسئله می توانید از فروشنده بخواهید تا درباره ی پارچه ی مورد نظرتان توضیحات کافی در اختیارتان قرار دهد و یا ضمانت نامه ی مقاومت پارچه را به شما نشان بدهد.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که از دیرباز طرفداران خودش را داشته است. اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که یکی از بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. جالب اینکه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که کشور ترکیه این نوع پارچه را خریداری و در نهایت آن را به اسم برندترک به بازار ایران به فروش می رساند. پس گول تبلیغات را نخورید!

پارچه ی مخمل براق معمولا پارچه مناسبی برای مبلمان استیل است و به این نوع از مبلمان  زیبایی دوچندان و خاصی را می‌دهد.

پارچه‌های شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو، سلطنتی و …  بخشی از پارچه‌های موجود در بازار هستند که در ساخت مبلمان  از آن ها استفاده می‌شود. رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند.  اگر به نمایشگاه ها و تولیدی ها مراجعه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل، کتان، پارچه های اسپورت و برای مبلمان به اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم ، طرح چرم  و پارچه های اسپورت که دارای تنوع رنگی بالایی هستند استفاده می‌شود.

البته بحث انتخاب پارچه مبلمان امری است کاملا سلیقه‌ای و بستگی به ‌نظر و خواسته ی مشتری دارد اما برای ایده گرفتن و راهنمایی بیشتر باید بگوییم که همیشه درنظر داشته باشید که گراماژ و تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبلمان دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی  فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید و آن را مقایسه کنید. میزان نور عبوری می تواند تراکم پارچه را محاسبه کند.

معمولا پارچه های با کیفیت و خوب از نظر وزن سنگین‌تر هستند. قیمت بالا همیشه ملاک بر بهتر بودن و کیفیت عالی پارچه مبلمان نیست. مبلی که از متریال بی کیفیت استفاده شود و جنس خوبی نداشته باشد زیبایی هم ندارد. این مسئله را می‌توانید در نگاه اول به وضوح احساس کنید. بنابراین بخش مهم در انتخاب مهم همان انتخاب پارچه است. ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین راه را برای انتخاب پارچه در جلوی راه شما قرار دهیم. امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *