در طراحی اتاق خواب کودک این موارد را جدی بگیرید – بخش اول

در طراحی اتاق خواب کودک این موارد را جدی بگیرید – بخش اول

در طراحی اتاق خواب کودک این موارد را جدی بگیرید - بخش اول

کودکان زمان زیادی را در اتاق خواب خود برای خواب، استراحت، بازی، انجام تکالیف و وقت گذرانی با دوستان خود می‌گذارنند. فضای اتاق خواب بچه ها باید بازتابی از شخصیت‌ خاص آنها باشد.

با رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های بسیار برای بازی و طراحی، غرق شدن در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان بسیار آسان است، اما در طراحی اتاق خواب کودکان رعایت یک سری موارد الزامی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

استفاده از رنگ ها را در اتاق کودک خود فراموش نکنید

کودکان عاشق رنگ‌ها هستند. آنها باید احساس کنند که اتاق آنها مکانی برای بازی و سرگرمی است. بنابراین استفاده از رنگ‌های شاد و زنده را بر روی دیوار، وسایل و مبلمان اتاق کودکان فراموش نکنید.

اگر به دنبال دکوراسیون مدرن و استفاده از رنگ‎های خنثی در اتاق کودک هستید، رنگ را با منسوجات و بافت‌ها (روتختی کودک، پرده و فرش) به اتاق اضافه کنید.

از الگوهای جسورانه استفاده کنید

الگوهای جسورانه راهی آسان برای زنده کردن اتاق کودک است. از کاغذ دیواری‌های گل دار تا راه راه، روتختی‌های کارتونی، فرش کودکانه، راهی برای اضافه کردن الگو به مدل دکوراسیون اتاق کودک است، اما چیزی که ارزشمند است این است که از خود کودک درباره الگوها و طرح‌های مورد علاقه‌اش بپرسید.

نمونه‌هایی از عکس‌های مدل‌ها و طرح‌های مختلف بافت‌های اتاق، کاغذ دیواری و … را در سایت‌های طراحی دکوراسیون و فروشگاه ها به آنها نشان دهید تا خودش دست به انتخاب بزند.

فضایی برای ذخیره سازی در نظر داشته باشید

راه حل‌های ذخیره سازی برای فضای اتاق کودک ضروری است و یافتن گزینه مناسب برای ساماندهی مجموعه‌ای از کتاب‌ها یا اسباب بازی می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است از فضای ذخیره سازی متناسب با سبک زندگی و شخصیت کودک استفاده کنید.

برخی از بچه‌ها دوست دارند که فضای ذخیره سازی ساده برای سازماندهی وسایل‌شان داشته باشند و برخی دیگر به دنبال فضاهای ذخیره سازی خلاق تر و مدرن تر مانند شلف دیواری فانتزی و یا قفسه‌هایی با شکل های هندسی متفاوت هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *