دکوراسیون خانه

دکوراسیون آبی نارنجی را چطور در خانه اجرا کنیم؟

رنگ های آبی و نارنجی مکمل هم هستند.به این معنی که روی چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند .رنگ های مکمل با ایجاد تضاد قابل توجه فرصت کار با رنگ های سرد و گرم با هم را فراهم می کنند.

 

دکوراسیون آبی نارنجی

 

آبی معمولا رنگی آرامش بخش در حالی که نارنجی رنگی با انرژی بالا است قطعا این ترکیب رنگ می تواند پویایی جالبی را ایجاد کند زمانی که با هم برای تزیین اتاق بکار می رود علاوه براین رنگ های دیگر مورد استفاده در همان اتاق نیز بر نحوه کار این دو رنگ تاثیر خواهند گذاشت.

حسی سرشار از آرامش با ترکیب رنگ نارنجی و آبی

 استفاده از رنگ آبی و نارنجی در فضای اتاق, یک ترکیب رنگی مدرن و زیبا برای دکوراسیون داخلی است و حسی سرشار از آرامش را در فضا پراکنده می کند .

برای اینکه دکوراسیونی ایده آل و دوست داشتنی داشته باشیم رنگ نارنجی که رنگی گرم است و انرژی, حرارت و نشاط را به فضا منتقل می کنند با رنگ آبی روشن که حسی خنک و تازه دارد, تلفیق نمایید.

دکوراسیون آبی نارنجی را چطور در خانه اجرا کنیم؟-وبسایت رابو

روشن و آسان:

تن هر رنگ تاثیر زیادی بر روی اتاق و نحوه تضاد آن ها با هم خواهد داشت. اگر به دنبال اثر ظریف تری هستید، از رنگ های آبی و نارنجی بصورت تیره و یا محو استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای استفاده در اتاق خواب یا مهد کودک مناسب است. به عنوان مثال، دیوارها را به رنگ آبی تیره و تخت خواب و پرده ها را قهوهای مایل به زرد رنگ آمیزی می کنند.

تیره و چشمگیر:

رنگ پرتقالی سوخته رنگی جذاب و گرم برای دیوارها و حتی وسایل جانبی مثل پرده ها، تخت خواب، بالش و فرش است. می توانید این رنگ را با سرمه ای ترکیب کنید این ترکیب رنگ در دکوراسیون سنتی کاربرد دارد. کلبه چوبی آبی تیره،میز خاطره را کنار دیوار نارنجی در اتاق نشیمن مجسم کنید که زیبایی خیره کننده ای به محیط می دهد.

روشن و پررنگ :

رنگ آبی و نارنجی در اشباع کامل ، فضای محرک بصری ایجاد می کند. رنگ نارنجی که در جلوی یک پس زمینه آبی قرار داده می شود واقعا چشمگیرتر می شود. کلبه آبی روشن با کاسه سرامیک نارنجی و یا گلدان با گل های نارنجی حتما چشم ربا خواهد شد.

نارنجی روشن و آبی می تواند در سبک های مدرن به طور موثر به کار رود. حوله های نارنجی روشن در مقابل یک دیوار یا کابینت آبی زیبا دیده می شوند. حمام و آشپزخانه فضای عالی برای رنگ های روشن هستند.

دکوراسیون آبی نارنجی را چطور در خانه اجرا کنیم؟-وبسایت رابو

رنگ های دیگر:

این به آن معنا نیست که فقط می توانید نارنجی کم رنگ، آبی روشن را با هم بکار ببرید.مثلا :گلدان پرتقالی سوخته با قرار گرفتن روی میز لاجوردی جذاب تر به نظر می رسد.

تن های پر رنگ نارنجی حسی انرژی زا منتقل میکنند و رنگ آبی روشن رنگی سرد و ملایم است که با ترکیب با هم ، تعادل و هارمونی ایجاد میکند. ترکیب رنگ آبی و نارنجی به رنگ های اصلی و ثانویه محدود نمی شود.

میتوان به الگوی رنگ آبی و نارنجی تمام سایه های رنگ آبی, سبز, بنفش تیره و روشن, خاکستری, زرد و قرمز را اضافه نمود.

ممکن است رنگ های نظیر اینها را در الگوهای منسوجات پیدا کنید که رنگ های آبی و نارنجی را ترکیب می کنند. برای مثال رنگ های فیروزه ای و نارنجی در سبک هنری و دکوراسیون جنوب غرب معمول هستند. رنگ های مرجانی و آبی ممکن است طرح بالش یا پرده اقیانوسی باشد. از این رنگ ها در طراحی دکوراسیون مانند لامپ ها، فرش ها، هنرهای دیواری ، سرامیک و شیشه استفاده کنید.

دکوراسیون آبی نارنجی را چطور در خانه اجرا کنیم؟-وبسایت رابو

تکمیل کردن پالت:

ترکیب رنگ آبی و نارنجی باید یکی از رنگ های پالت باشند.ساده ترین راه، ترکیبی از چند نوع رنگ خنثی مانند سفید، قهوه ای، سیاه و خاکستری است. این رنگ ها را می توان در تزئینات دیوار، سقف، کف و مبلمان مورد استفاده قرار داد.

علاوه برا این می توانید یک رنگ اضافی از رنگ آبی و نارنجی را نیز به همین تن اضافه کنید. زرد و سبز که از همسایگان نزدیک به آبی و نارنجی هستند نیز می توانند از این ترکیب استقبال کنند. احتمالا با استفاده از رنگ های مشابه رنگ های آبی و نارنجی با هم ترکیب موفقی خواهید داشت.

دکوراسیون آبی نارنجی را چطور در خانه اجرا کنیم؟-وبسایت رابو

رنگ نارنجی را به صورت ترکیبی با رنگ های سرد به کار ببرد

در طراحی داخلی رنگ نارنجی انرژی و گرما را وارد الگوی رنگی میکند بنابراین می توانید برای ایجاد تعادل در فضا این رنگ را با رنگ های سرد به صورت ترکیبی به کار ببرید.الگوی رنگ آبی و نارنجی میتواند رنگ های خنثی تیره و روشن را در برگیرد.

برای بخشیدن گرما و انرژی به خانه رنگ آبی و نارنجی را ترکیب نمایید

برای بخشیدن گرما و انرژی به دکوراسیون خانه از رنگ نارنجی در کنار رنگ آبی روشن استفاده نمایید تا آرامش و حسی عالی در فضای خانه پراکنده شود. پس برای طراحی یک دیوار رنگ نارنجی و اکسسوری های مبلمان و دکور را به رنگ آبی انتخاب کنید.

منبع : نمناک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *